صنعت و خودرو | صفحه 40
عرضه ۲۱۷۴ دستگاه خودرو هفته آینده در بورس کالا پنجشنبه 3 آذر 1401

عرضه ۲۱۷۴ دستگاه خودرو هفته آینده در بورس کالا

19 دی: ٢ هزار و ١٧٤ دستگاه خودرو شامل هایما S۷ و S۵، تارا دستی و اتوماتیک، پژو ۲۰۷ اتوماتیک و همچنین لاماری ایما در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه (۷ تا ۹ آذر) روی تابلوی بورس کالا می رود؛ این نخستین عرضه تارا و پژو ۲۰۷ اتوماتیک در بورس کالا خواهد بود.

لوازم یدکی خودرو بیشترین کالای قاچاق کشف شده در قم شد پنجشنبه 3 آذر 1401
معاون سازمان صمت قم:

لوازم یدکی خودرو بیشترین کالای قاچاق کشف شده در قم شد

19 دی: معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: لوازم یدکی خودرو در جریان بازرسی‌های انجام شده برای مقابله با قاچاق در سطح استان، رتبه نخست کشفیات را به خود اختصاص داد.

ایران دهمین تولیدکننده بزرگ خودرو سواری در دنیا شد پنجشنبه 3 آذر 1401

ایران دهمین تولیدکننده بزرگ خودرو سواری در دنیا شد

19 دی: انجمن تولیدکنندگان خودرو اروپا با معرفی ایران به عنوان دهمین تولیدکننده بزرگ خودروهای سواری در جهان طی ۹ ماهه ۲۰۲۲ اعلام کرد ایران در این دوره بیشتر از فرانسه، انگلیس، ایتالیا خودرو سواری تولید کرده است.

از طرف دولت هیچ مانعی برای واردات خودرو وجود ندارد چهارشنبه 2 آذر 1401
فاطمی‌امین در حاشیه جلسه دولت:

از طرف دولت هیچ مانعی برای واردات خودرو وجود ندارد

19 دی: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یک میلیارد یورو منابع برای واردات خودرو پیش‌بینی شده و الان تمام زیرساخت‌ها فراهم و ثبت سفارش آغاز شده است و از طرف دولت هیچ مانعی در این زمینه وجود ندارد.

توافق برای صادرات ۱۰۰ هزار خودروی ایرانی به ونزوئلا چهارشنبه 2 آذر 1401
یک مقام مسئول خبر داد:

توافق برای صادرات ۱۰۰ هزار خودروی ایرانی به ونزوئلا

19 دی: رئیس اداره آمریکای سازمان توسعه تجارت خاطر نشان کرد: توافق کردیم که بیش از صد هزار خودرو از ایران به ونزوئلا طی مدت پنج سال صادر شود. در روزهای گذشته 1000 دستگاه از خودروهای سایپا به ونزوئلا صادر شد و در حال برنامه‌ریزی برای ارسال 2 هزار دستگاه دیگر هستیم.

پلاتین نایاب می‌شود؟ سه شنبه 1 آذر 1401
در سال ۲۰۲۳؛

پلاتین نایاب می‌شود؟

19 دی: شورای سرمایه‌گذاری جهانی پلاتین (WPIC) امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که انتظار دارد در سال ۲۰۲۳ پس از مازاد بسیار زیاد در سال جاری، کسری فلز مورد استفاده در اگزوز خودروها، صنعت و جواهرات وجود داشته باشد.

واکنش سازمان منابع طبیعی به مزایده ۵۰۰۰ معدن متروکه دوشنبه 30 آبان 1401

واکنش سازمان منابع طبیعی به مزایده ۵۰۰۰ معدن متروکه

19 دی: مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت سازمان منابع طبیعی کشور درواکنش به انتقادات وارد شده به واگذاری ۵۰۰۰ معدن به شرکت‌های خصوصی با بیان اینکه تمام معادن بر اساس قوانین و ضوابط بررسی خواهند شد، گفت: بسیاری از مناطق کشور جزو مناطق ممنوعه هستند بنابراین فعالیت معدن‌ در این مناطق ممنوع است.

تکذیب خروج ۱۰ هزار میلیارد تومان توسط شرکت ملی مس کرمان دوشنبه 30 آبان 1401

تکذیب خروج ۱۰ هزار میلیارد تومان توسط شرکت ملی مس کرمان

19 دی: به دنبال ادعای یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مبنی بر خروج اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومانی شرکت ملی مس از استان کرمان، مدیر امور مالی شرکت ملی صنایع مس ایران، ضمن تکذیب این موضوع به ارائه توضیحات در این رابطه پرداخته است.

جزئیات تسهیلات لوازم خانگی ویژه زوج‌های جوان اعلام شد شنبه 28 آبان 1401

جزئیات تسهیلات لوازم خانگی ویژه زوج‌های جوان اعلام شد

19 دی: پس از تخصیص وام ۵۰ میلیون تومانی خبرنگاران با ۱۸ درصد سود و یک ضامن، اعلام شده بود شد که در گام بعدی قرار است این تسهیلات خرید لوازم خانگی ایرانی به زوج‌های جوان تعلق گیرد؛ سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن اعلام خبر صدور کارت‌های اعتباری۳۰، ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی برای خرید لوازم خانگی ایرانی، به بیان جزئیات این تسهیلات پرداخت.

با تعیین سقف ۱۰ هزار دلاری خودروهای چندان با کیفیتی وارد نخواهد شد شنبه 28 آبان 1401
رشیدی کوچی:

با تعیین سقف ۱۰ هزار دلاری خودروهای چندان با کیفیتی وارد نخواهد شد

19 دی: یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: یکی از ایرادهای وارده به آئین نامه واردات خودرو به تعداد و نوع خودروی وارداتی باز می گردد که با تعیین سقف ۱۰ هزار دلاری قاعدتا نمی توان انتظار داشت خودروهای خیلی با کیفیتی وارد شود، هرچند که کیفیت آنها از خودروهای داخلی بالاتر است.

جزئیات عرضه ۲۰۷ در بورس کالا اعلام شد چهارشنبه 25 آبان 1401

جزئیات عرضه ۲۰۷ در بورس کالا اعلام شد

19 دی: سرانجام زمان عرضه پژو ۲۰۷ در بورس رسید و بورس کالا ۳۰ آبان (دوشنبه هفته آینده) میزبان هزار دستگاه از این خودرو خواهد بود.

لوازم خانگی ۲۰۰ تا ۲۵۰ درصد گران شدند سه شنبه 24 آبان 1401
رکود در بازار لوازم خانگی؛

لوازم خانگی ۲۰۰ تا ۲۵۰ درصد گران شدند

19 دی: رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی خاطرنشان کرد: در شرایط تحریم امکان واردات قطعه برای ما وجود دارد و ما قطعات را از کشورهای ثالث وارد می‌کنیم. اگر این قطعات وارد نشود امکان تولید را از دست خواهیم داد.

اعطای کارت اعتباری خرید به مردم/افزایش نرخ ارز، عملیات روانی است سه شنبه 24 آبان 1401
وزیر صمت اعلام کرد؛

اعطای کارت اعتباری خرید به مردم/افزایش نرخ ارز، عملیات روانی است

19 دی: وزیر صمت ضمن بیان اینکه حرکت نرخ ارز بازار آزاد به سمت ۳۶ هزار تومان کاذب بوده و چیزی جز عملیات روانی نیست، گفت: در نظر داریم تا به قشر وسیعی از مردم کارت اعتباری برای خرید بدهیم.

فاطمی‌امین: ورود نخستین خودروها به کشور به‌زودی سه شنبه 24 آبان 1401

فاطمی‌امین: ورود نخستین خودروها به کشور به‌زودی

19 دی: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وزارت صمت به عنوان دولت وظیفه خود را در موضوع واردات خودرو انجام داده است و اگر مشکلی فراروی واردکنندگان باشد به رفع آنها می‌پردازد.

فروش فوق‌العاده پژو ٢٠٧ ویژه مادران شنبه 21 آبان 1401

فروش فوق‌العاده پژو ٢٠٧ ویژه مادران

19 دی: گروه صنعتی ایران‌خودرو از امروز (شنبه ٢١ آبان ماه) طرح فروش فوق‌العاده خودرو پژو ٢٠٧ فرمان‌برقی را ویژه مادران به مدت سه روز اجرا می‌کند. چنانچه تعداد متقاضیان بیش از ظرفیت فروش در نظر گرفته شده باشد، قرعه‌کشی چهارشنبه هفته جاری (٢۵ آبان ماه) برگزار می‌شود.

فروش محصولات شرکت هپکو با تسهیلات ویژه برای نخستین بار چهارشنبه 18 آبان 1401
سخنگوی وزارت صمت اعلام‌کرد:

فروش محصولات شرکت هپکو با تسهیلات ویژه برای نخستین بار

19 دی: سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: برای نخستین بار و با هدف حمایت از تولید داخل ۶۰۰ دستگاه انواع محصولات شرکت هپکو با ۸۰ درصد تسهیلات بانکی به فروش می‌رسد.

اعتراض انجمن واردکنندگان خودرو به رویه واردات سه شنبه 17 آبان 1401

اعتراض انجمن واردکنندگان خودرو به رویه واردات

19 دی: دبیر انجمن واردکنندگان خودرو معتقد است که آیین‌نامه نگاشته شده برای واردات خودرو منجر به تحقق دو هدف اصلی آزادسازی واردات برای تعدیل بازار و کاهش قیمت‌ها نمی‌شود.

مافیای خودرو با شرایط دیگری به بازار واردات ورود کرده است دوشنبه 16 آبان 1401
یک عضو کمیسیون صنایع:

مافیای خودرو با شرایط دیگری به بازار واردات ورود کرده است

19 دی: یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مافیایی که در صنعت خودروسازی وجود دارد با شرایط دیگری به واردات خودرو ورود پیدا کرده و با شگردهای مختلف به دنبال در دست گرفتن بازار واردات هستند.

۴۵ واحد صنعتی راکد امسال در قم فعال شد یکشنبه 15 آبان 1401
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم:

۴۵ واحد صنعتی راکد امسال در قم فعال شد

19 دی: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان‌ مهرماه ۴۵ واحد صنعتی راکد در عرصه‌های مختلف تولیدی با ظرفیت اشتغال برای ۶۰۶ نفر و سرمایه گذاری ۱۴۵ میلیارد تومان در قم، فعال شد.

رکود کامل بازار خودرو/خرید خودرو به صفر رسید یکشنبه 15 آبان 1401

رکود کامل بازار خودرو/خرید خودرو به صفر رسید

19 دی: بررسی‌ها حاکی است در شرایطی که این روزها بازار خودرو با افزایش قیمت‌ها و شدیدتر شدن رکود همراه شده، قیمت برخی محصولات داخلی تغییر چندانی تجربه نکرده است.