صنعت و خودرو | صفحه 50
مجلس مخالف انحصار واردات خودرو است شنبه 14 آبان 1401
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن:

مجلس مخالف انحصار واردات خودرو است

19 دی: سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس در خصوص نوع خودروهای وارداتی هیچ انحصاری قائل نشده است و انتظار می رود واردات خودرو متناسب با مطالبات مردم صورت گیرد.

۷۰ قلم لوازم خانگی نشان استاندارد ندارند جمعه 13 آبان 1401
رئیس سازمان استاندراد:

۷۰ قلم لوازم خانگی نشان استاندارد ندارند

19 دی: رئیس سازمان ملی استاندارد ضمن اشاره به تدوین استانداردهای جدید در حوزه لوازم خانگی گفت: حدود 70 قلم لوازم خانگی که تعدادی از آنها قاچاق هستند نشان استاندارد ندارند.

کشورهای همسایه هدف‌ اصلی صادرات کالاهای ساخت قم هستند چهارشنبه 11 آبان 1401
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم:

کشورهای همسایه هدف‌ اصلی صادرات کالاهای ساخت قم هستند

19 دی: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: در راستای اجرای سیاست‌های تجاری دولت سیزدهم، بازار کشورهای همسایه به عنوان هدف اصلی صادرات کالاهای تولید شده در واحدهای صنعتی این استان، مورد توجه صادرکنندگان قرار دارد.

فاطمی‌امین: دولت موانع واردات خودرو را بر طرف می‌کند چهارشنبه 11 آبان 1401

فاطمی‌امین: دولت موانع واردات خودرو را بر طرف می‌کند

19 دی: وزیر صنعت،معدن و تجارت با تاکید بر اینکه از هفته گذشته ثبت سفارش برای واردات خودرو آغاز شده است، گفت: بخش خصوصی باید تلاش کند تا زودتر واردات انجام شود، دولت هم اگر در این مسیر مانعی ایجاد شود، حل خواهد کرد.

فاطمی امین ابقا شد سه شنبه 10 آبان 1401
اعتماد دوباره مجلس به وزیر صمت؛

فاطمی امین ابقا شد

19 دی: نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه پس از بررسی طرح استیضاح سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت با ابقای وی در صدر این وزارتخانه کلیدی دولت موافقت کردند.

فاطمی امین در مجلس: ضعف‌ها را می‌پذیرم سه شنبه 10 آبان 1401

فاطمی امین در مجلس: ضعف‌ها را می‌پذیرم

19 دی: وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که دولت و مجلس انقلابی باید با همدلی و همراهی مشکلات کشور را حل کنند، اظهار کرد: من ضعف‌ها را می‌پذیرم.

رئیس جمهور در جلسه استیضاح وزیر صنعت حضور نمی‌یابد سه شنبه 10 آبان 1401

رئیس جمهور در جلسه استیضاح وزیر صنعت حضور نمی‌یابد

19 دی: یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی روند استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت را در جلسه علنی امروز مجلس تشریح کرد و تاکید کرد که رئیس جمهور در این جلسه حضور نمی‌یابد.

ریزش معدن پابدانا در شهرستان کوهبنان کرمان/ ۲ نفر محبوس شدند+تکمیلی سه شنبه 10 آبان 1401

ریزش معدن پابدانا در شهرستان کوهبنان کرمان/ ۲ نفر محبوس شدند+تکمیلی

19 دی: معاون امداد ونجات جمعیت هلال‌احمر استان کرمان با بیان اینکه ریزش معدن پابدانا در شهرستان کوهبنان طی دوشنبه شب پنج نفر حادثه دیده داشت، گفت: ۲ نفر از حادثه‌دیدگان درون معدن محبوس شده‌اند و عملیات جست وجو برای نجات آنها ادامه دارد.

دستورالعمل واردات برای خودروهای چینی نوشته شد یکشنبه 8 آبان 1401
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو:

دستورالعمل واردات برای خودروهای چینی نوشته شد

19 دی: دبیر انجمن واردکنندگان خودرو خاطر نشان کرد: مطابق با آیین‌نامه ماشین‌های شاسی بلند، بنز، تویوتا را نخواهیم داشت و 7 شرکتی که می‌خواهند اقدام به واردات کنند هم‌اکنون خودرو چینی را مونتاژ می‌کنند و بعید به نظر می‌رسد که بتوانند CKD خودروهای برندهای اول جهان را بتوانند وارد کنند.

فروش فوق‌العاده هایما S۷ بدون قرعه‌کشی تنها ویژه مادران یکشنبه 8 آبان 1401

فروش فوق‌العاده هایما S۷ بدون قرعه‌کشی تنها ویژه مادران

19 دی: گروه صنعتی ایران‌خودرو از امروز (یکشنبه ۸ آبان ماه) طرح فروش فوق‌العاده خودرو هایما S۷ بدون محدودیت قرعه‌کشی را ویژه مادران آغاز کرد. متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت فروش اینترنتی ایران‌خودرو، تا زمان تکمیل ظرفیت، درخواست خود را ثبت کنند.

تکذیب شایعات فضای مجازی درباره استعفای وزیر صمت شنبه 7 آبان 1401

تکذیب شایعات فضای مجازی درباره استعفای وزیر صمت

19 دی: معاون حقوقی و امور مجلس وزارت صنعت، معدن و تجارت با تکذیب شایعات فضای مجازی در باره استعفای وزیر صنعت، معدن و تجارت، اعلام کرد: تولید شایعات مسترم این روزها در خصوص استعفای وزیر صمت به علت ترس بدخواهان از تعاملات فنی و کارشناسی بین دولت مردمی و مجلس انقلابی است.

اجرای کالابرگ منتفی نشده است شنبه 7 آبان 1401
معاون وزیر صمت:

اجرای کالابرگ منتفی نشده است

19 دی: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تاکید بر اینکه کالابرگ منتفی نشده درباره شبکه‌های اجتماعی و اینکه سه درصد فروش در این شبکه‌ها صورت می‌گیرد و ۸۰ درصد کسب و کارها از این شبکه‌ها به عنوان مکمل و برای تبلیغ هم استفاده می‌کنند گفت که خسارت کسب و کارها از قطع اینترنت به طور دقیق قابل محاسبه نیست و یکی از راهکارها حمایت از کسب و کارهای بزرگ و کوچک است.

بانک مرکزی ارز واردات خودرو را تامین کرد/ثبت سفارش نخستین خودروها شنبه 7 آبان 1401

بانک مرکزی ارز واردات خودرو را تامین کرد/ثبت سفارش نخستین خودروها

19 دی: در حالی که در ماه‌های گذشته موضوع تامین ارز به عنوان یکی از موانع اصلی بر سر راه ورود خودروهای خارجی به کشور شمرده می‌شد، رییس‌کل بانک مرکزی اعلام کرد که به‌محض آغاز ثبت سفارش واردات خودرو، این بانک آمادگی تامین ارز مورد نیاز را دارد. ارزی که مقدار آن سالیانه یک میلیارد دلار خواهد بود.

۹۰ هزار خودرو تا پایان سال وارد می‌شود/خودروهای کره‌ای، ژاپنی و چینی در راه ایران چهارشنبه 4 آبان 1401
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت:

۹۰ هزار خودرو تا پایان سال وارد می‌شود/خودروهای کره‌ای، ژاپنی و چینی در راه ایران

19 دی: معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه تا پایان سال ۹۰ هزار دستگاه خودرو وارد کشور شود، گفت: تاکنون ۲۴ مجموعه و شرکت مجوز واردات خودرو از وزارت صمت دریافت کرده‌اند.

فاطمی امین: روند اجرایی واردات خودرو آغاز شد/ به استیضاح نگاه مثبت دارم چهارشنبه 4 آبان 1401

فاطمی امین: روند اجرایی واردات خودرو آغاز شد/ به استیضاح نگاه مثبت دارم

19 دی: وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ متقاضی برای واردات خودرو ثبت نام کرده اند، گفت: از دیروز - سوم آبان - مرحله ثبت سفارش واردات خودرو آغاز شد و قرار است خودروهایی با قیمت متعادل وارد کشور شود.

ظرفیت اشتغال برای ۲۸ هزار نفر در شهرک صنعتی شکوهیه قم فراهم است چهارشنبه 4 آبان 1401

ظرفیت اشتغال برای ۲۸ هزار نفر در شهرک صنعتی شکوهیه قم فراهم است

19 دی: مدیرعامل شهرک صنعتی شکوهیه قم گفت: ظرفیت اشتغالزایی واحدهای تولیدی مستقر در این شهرک صنعتی بر اساس پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده بیش از ۲۸ هزار نفر است که این موضوع نشان دهنده جایگاه مهم شهرک صنعتی شکوهیه در زمینه تولید و اشتغال استان است.

رییس سازمان بورس: تارا و ٢٠٧ در بورس کالا عرضه می‌شود سه شنبه 3 آبان 1401

رییس سازمان بورس: تارا و ٢٠٧ در بورس کالا عرضه می‌شود

19 دی: رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: به دلیل پذیرش ۲ محصول تارا و ۲۰۷ در بورس کالا، عرضه آن‌ها انجام می‌شود و با توجه به اینکه واقعی سازی قیمت محصولات جزو حقوق سهامداران به شمار می‌رود، مدیران ایران خودرو این مسوولیت را دارند که اقدامات لازم را برای رعایت حقوق سهامداران انجام دهند.

کیمیا پلی استر برای سومین سال پیاپی، صادرکننده نمونه ملی شد سه شنبه 3 آبان 1401

کیمیا پلی استر برای سومین سال پیاپی، صادرکننده نمونه ملی شد

19 دی: کیمیا پلی استر قم برای سومین سال پیاپی در همایش روز ملی صادرات، به عنوان صادرکننده نمونه ملی معرفی شد و محمد مقدم، مدیرعامل این شرکت لوح و تندیس زرین صادرکننده نمونه ملی را دریافت کرد.

عرضه ۲۵۰ دستگاه خودروی سه شنبه 3 آبان 1401

عرضه ۲۵۰ دستگاه خودروی "هایما" در بورس کالا تایید شد

19 دی: "هایما" محصول تولیدی ایران خودرو برای دومین بار میهمان بورس کالا خواهد بود و بر اساس اطلاعیه عرضه بورس کالا، ۲۰۰ دستگاه هایما اس ۷ مشکی و ۵۰ دستگاه هایما اس ۷ مشکی سفارشی روز ۸ آبان ماه روی تابلو می رود.

عملیات اجرایی واردات خودرو آغاز شد/آغاز ثبت سفارش‌ها از هفته جاری دوشنبه 2 آبان 1401
سخنگوی وزارت صمت:

عملیات اجرایی واردات خودرو آغاز شد/آغاز ثبت سفارش‌ها از هفته جاری

19 دی: به دنبال اصلاح آیین‌نامه واردات خودرو و تصویب اصلاحیه آن توسط هیات وزیران، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از آغاز عملیات اجرایی واردات خودرو خبر داده و اعلام کرد که ثبت سفارش خودرو این هفته آغاز خواهد شد.