اقتصاد ایران | صفحه 468
کوچ دلالان مسکن از شمال تهران به ترکیه پنجشنبه 25 شهریور 1400

کوچ دلالان مسکن از شمال تهران به ترکیه

19 دی: قیمت خانه در بالای شهر تهران به قدری بالا رفته که در حال حاضر به حدود ۴ تا ۵ برابر ترکیه رسیده و خریداری در منطقه ۱ تهران وجود ندارد. واسطه‌های ملکی از انتقال تقاضای سفته‌بازی از تهران به استانبول، آنتالیا و ازمیر در ترکیه خبر می‌دهند. ایرانی‌ها در حال حاضر بعد از عراقی‌ها دومین گروه خریداران مسکن در ترکیه هستند.

گرانفروشی پروازهای اربعین در آژانس‌های حج و زیارت! پنجشنبه 25 شهریور 1400

گرانفروشی پروازهای اربعین در آژانس‌های حج و زیارت!

19 دی: در شرایطی که روز گذشته در پی توافق صورت گرفته بین سازمان هواپیمایی و ایرلاین‌های داخلی قیمت بلیت پروازهای اربعین پنج تا شش میلیون تومان اعلام شد، بلیت این پروازها حتی از سوی آژانس مسافرتی زیر نظر سازمان حج و زیارت هم گرانتر از نرخ مصوب فروخته می‌شود و در این میان مشخص نیست سازمان هواپیمایی به عنوان ناظر باید با کدام دسته از متخلفان (بخش خصوصی یا دولتی) برخورد کند؟

ویزای عراق در فرودگاه امام ‌صادر نمی‌شود/ زائران اربعین پیش از سفر روادید بگیرند پنجشنبه 25 شهریور 1400

ویزای عراق در فرودگاه امام ‌صادر نمی‌شود/ زائران اربعین پیش از سفر روادید بگیرند

19 دی: طبق اعلام روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) صدور ویزا در ایام اربعین حسینی رایگان خواهد بود و امکان صدور ویزا در فرودگاه امام خمینی (ره) یا در فرودگاه های عراق میسر نیست.

 بهای برق ۲۵ میلیون مشترک با ۷ درصد افزایش محاسبه شده است پنجشنبه 25 شهریور 1400
سخنگوی صنعت برق:

بهای برق ۲۵ میلیون مشترک با ۷ درصد افزایش محاسبه شده است

19 دی: سخنگوی صنعت برق گفت:۲۵ میلیون از ۳۰ میلیون مشترک برق در کشور در سطح الگو برق مصرف کرده بودند که بهای برق این تعداد تنها ۷ درصد اضافه شده است.

واکسیناسیون مهندسان ساختمان بدون محدودیت سنی چهارشنبه 24 شهریور 1400

واکسیناسیون مهندسان ساختمان بدون محدودیت سنی

19 دی: طرح واکسینه کردن اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان، کارکنان این سازمان و خانواده‌های آنها، بدون محدودیت سنی از هفته گذشته در سراسر کشور آغاز شده که افراد می‌توانند برای ثبت نام از طریق پایگاههای اطلاع رسانی نظام مهندسی استان مربوطه اقدام کنند.

استفاده از چهارشنبه 24 شهریور 1400

استفاده از "شاد" امسال هم برای همراه اولی‌ها رایگان است

19 دی: مدیرعامل همراه اول گفت: همراه اول با نگاه مسئولیت اجتماعی، به توسعه و اجرای پلتفرم «شاد» پرداخت و استفاده از آن در سال تحصیلی جدید نیز همچنان رایگان خواهد بود.

سقف وام مسکن ۴۸۰ میلیون تومان شد چهارشنبه 24 شهریور 1400

سقف وام مسکن ۴۸۰ میلیون تومان شد

19 دی: بانک مرکزی افزایش دوبرابری سقف‌های تسهیلات «ساخت و خرید مسکن» و «جعاله مسکن» از محل اوراق گواهی حق‌تقدم استفاده از تسهیلات را به بانک مسکن ابلاغ کرد که براین اساس سقف تسهیلات برای زوجین در شهر تهران به ۴۸۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

افزایش ۱۵۰ تومانی دلار در صرافی‌های بانکی  چهارشنبه 24 شهریور 1400

افزایش ۱۵۰ تومانی دلار در صرافی‌های بانکی

19 دی: نرخ دلار در صرافی‌های بانکی امروز (چهارشنبه، ۲۴ شهریورماه) با ۱۴۹ تومان افزایش نسبت به روز گذشته به ۲۶ هزار و ۷۶۱ تومان رسید.

قیمت نهایی پروازهای اربعین اعلام شد چهارشنبه 24 شهریور 1400

قیمت نهایی پروازهای اربعین اعلام شد

19 دی: سخنگوی سازمان هواپیمایی از قطعی شدن نرخ بلیت دوطرفه پرواز از تهران، شیراز، اهواز، تبریز و اصفهان به فرودگاه نجف به مبلغ پنج‌میلیون تومان خبر داد و گفت: مسیر مشهد- نجف- مشهد ۶ میلیون تومان نرخ‌گذاری شد.

واردات خودرو خارجی‌ آزاد می‌شود چهارشنبه 24 شهریور 1400
با رای نمایندگان مجلس؛

واردات خودرو خارجی‌ آزاد می‌شود

19 دی: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اصلاحات کمیسیون صنایع و معادن در ماده ۴ طرح ساماندهی صنعت خودرو درباره واردات خودرو به منظور تامین نظر شورای نگهبان موافقت کردند.

چرا ماهی گران شده است؟ چهارشنبه 24 شهریور 1400

چرا ماهی گران شده است؟

19 دی: مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی های کشاورزی ماهیان سردابی کشور، خشکسالی، کاهش تولید، افزایش قیمت خوراک، حذف ارز ترجیحی تخم چشم زده ماهی، افزایش صادرات و بالارفتن تقاضای خرید مردم در هفته های اخیر را دلایل افزایش قیمت ماهی قزل آلا و سالمون دانست.

هدف‌گذاری سازمان انرژی اتمی تولید ۸هزار مگاوات برق است سه شنبه 23 شهریور 1400
رئیس سازمان انرژی اتمی:

هدف‌گذاری سازمان انرژی اتمی تولید ۸هزار مگاوات برق است

19 دی: رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: براساس مطالعات محاسباتی انجام شده باید میزان تولید برق نیروگاه هسته‌ای درکشور به هشت هزار مگاوات افزایش یابد.

فراخوان اصناف برای دریافت تسهیلات ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومانی کرونایی سه شنبه 23 شهریور 1400

فراخوان اصناف برای دریافت تسهیلات ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومانی کرونایی

19 دی: اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه دولت به ازای هر یک نفر از کارکنان ۱۴ گروه شغلی تسهیلات ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومانی پرداخت می‌کند، از صنوف مشمول این تسهیلات دعوت به ثبت نام در سامانه «کارا» کرد.

اعطای ۳ میلیارد تومان پاداش به سوت زن های مراکز رمزارز سه شنبه 23 شهریور 1400

اعطای ۳ میلیارد تومان پاداش به سوت زن های مراکز رمزارز

19 دی: وزارت نیرو به گزارش‌های مردمی که منجر به کشف مراکز غیرمجاز شوند تا سقف ۱۰ میلیون تومان پاداش ارائه می‌دهد و در صورتی که مرکز غیرمجاز در یکی از نهادهای دولتی و یا نهادهایی که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند باشد، مبلغ پاداش دو برابر شده و سقف آن به ۲۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت. در این راستا، تاکنون نزدیک به سه میلیارد تومان به عنوان پاداش به عاملان شناسایی مردمی پرداخت شده است.

قیمت بلیت‌ پروازهای اربعین در بلاتکلیفی سه شنبه 23 شهریور 1400

قیمت بلیت‌ پروازهای اربعین در بلاتکلیفی

19 دی: در حالی که روز گذشته سهمیه زائران ایرانی و پروازهای اربعین دو برابر افزایش یافت و شرایط این سفر در پی توافق دو کشور ایران و عراق اعلام شد همچنان قیمت بلیت هواپیما در بلاتکلیفی به سر می‌برد و از حدود شش میلیون تومان تا حدود ۱۰ میلیون تومان متفاوت است.

دستوری برای ترخیص کالاهای شرکت بوش صادر نشده است دوشنبه 22 شهریور 1400
وزارت اقتصاد:

دستوری برای ترخیص کالاهای شرکت بوش صادر نشده است

19 دی: وزارت امور دارایی و اقتصادی اعلام کرد که هیچگونه دستوری از سوی این وزارتخانه مبنی بر ترخیص کالاهای شرکت بوش سرویس (کاسپین کالا دریا) به گمرک صادر نشده است.

سیمان ۲۵ هزار تومان می‌شود دوشنبه 22 شهریور 1400

سیمان ۲۵ هزار تومان می‌شود

19 دی: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: با توجه به اینکه صنایع زیادی به سیمان وابسته است براساس قول مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت قیمت هر کیسه سیمان به ۲۵ هزار تومان می‌رسد.

مجلس دنبال واردات خودروی ۵۰ تا ۲۰۰ میلیونی است دوشنبه 22 شهریور 1400

مجلس دنبال واردات خودروی ۵۰ تا ۲۰۰ میلیونی است

19 دی: نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: سال‌ها انحصار در بازار خودرو نشان داده با این روش نه کیفیت خودروی داخلی بالا خواهد رفت و نه منافع مصرف کننده تامین خواهد شد.

وزیر صنعت: برنامه‌ای برای واردات خودرو نداریم دوشنبه 22 شهریور 1400

وزیر صنعت: برنامه‌ای برای واردات خودرو نداریم

19 دی:‌ وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌ها برای تولیدات داخلی صنعت خودروسازی، دولت در حال حاضر برنامه‌ای برای واردات خودرو ندارد.

پاسخ شیائومی به شایعه قفل شدن گوشی در کشورهای تحریمی دوشنبه 22 شهریور 1400

پاسخ شیائومی به شایعه قفل شدن گوشی در کشورهای تحریمی

19 دی: سخنگوی شیائومی اعلام کرد که این شرکت به‌صورت موقت، برخی از گوشی‌های هوشمند را قفل کرده بود تا درباره احتمال قاچاق این کالاها در بازار خاکستری تحقیقاتی صورت دهد و اکنون که تحقیقات کامل شده، می‌توان قفل دستگاه‌ها را باز کرد.