پیشنهاد سردبیر | صفحه 293
سینمای دهه ۹۰ را نمی‌توان همانند دهه ۷۰ مدیریت کرد سه شنبه 20 خرداد 1399
انتظامی:

سینمای دهه ۹۰ را نمی‌توان همانند دهه ۷۰ مدیریت کرد

۱۹ دی: رئیس سازمان سینمایی، با تأکید بر اینکه در دهه ۹۰ نمی‌توان همانند دهه ۷۰ در سینما و عرصه‌های فرهنگی مدیریت کرد، گفت: تغییرات ایجاد شده در جامعه و در زمینه تکنولوژی در اصل اجازه نمی‌دهد شیوه نظارت همانند گذشته باشد.

صدور حکم اعدام عامل شهادت سردار سلیمانی/سید محمود موسوی مجد کیست؟ سه شنبه 20 خرداد 1399

صدور حکم اعدام عامل شهادت سردار سلیمانی/سید محمود موسوی مجد کیست؟

سید محمود موسوی مجد جاسوسی است که با سازمان‌های سیا و موساد همکاری داشت. حکم اعدام سیدمحمود موسوی مجد تایید شده و به زودی اجرا می‌شود.

روایت دژپسند از کسری بودجه سال ۹۹ سه شنبه 20 خرداد 1399

روایت دژپسند از کسری بودجه سال ۹۹

19 دی: وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: برآورد ما نسبت به عدم تحقق درآمدها طی امسال آن هم در بدبینانه‌ترین شرایط ۱۴۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

حوزه علمیه تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کرد دوشنبه 19 خرداد 1399
آیت الله اعرافی:

حوزه علمیه تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کرد

19 دی: مدیر حوزه های علمیه با بیان این که حوزه تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کرد، گفت: امروز از افتخارات حوزه در پی این ویروس این است که ازحوزه صدای واحدی به بیرون از جامعه درز پیدا کرده است و حوزه توانسته منطق و الگوی منطبق بر عقلانیت و تدبیر در جامعه ارائه دهد.

پرداخت تسهیلات کرونایی کسب و کارها از شنبه آینده دوشنبه 19 خرداد 1399

پرداخت تسهیلات کرونایی کسب و کارها از شنبه آینده

19 دی: معاون توسعه کارافرینی و اشتغال وزارت تعاون گفت: بنگاه‎های اقتصادی متقاضی دریافت تسهیلات کرونایی که پرونده آنها به بانک معرفی شده از شنبه آینده تسهیلات‌شان پرداخت می‌شود.

واکسن کرونا پاییز ۲۰۲۰ روانه بازار می‌شود دوشنبه 19 خرداد 1399

واکسن کرونا پاییز ۲۰۲۰ روانه بازار می‌شود

ژونگ نانشان، کارشناس ارشد تنفسی در چین گفت: ممکن است واکسن کووید-۱۹ در اوایل پاییز برای شرایط اورژانسی عرضه شود.

تأکید ظریف بر ضرورت اجرای توافقات سفر روحانی به عراق دوشنبه 19 خرداد 1399

تأکید ظریف بر ضرورت اجرای توافقات سفر روحانی به عراق

19 دی: وزیر امور خارجه با اشاره به اهمیت موضوعات در دست پیگیری در حوزه روابط دو جانبه ایران و عراق بر ضرورت اجرای توافقات سفر ریاست جمهوری اسلامی ایران به عراق تأکید کرد.

در کمین پاستور ۱۴۰۰ یکشنبه 18 خرداد 1399

در کمین پاستور ۱۴۰۰

از احمدی‌نژاد تا قالیباف، از جلیلی تا عارف، از فتاح تا الهام، از دهقان تا همتی، از لاریجانی تا ظریف و حتی باهنر... گزینه‌هایی برای ۱۴۰۰ که نامشان شنیده می‌شود. اگرچه اخیرا محسن مهرعلیزاده رئیس سازمان تربیت بدنی دولت اصلاحات گفته است که نامزد اصلاح‌طلبان در ۱۴۰۰ تأیید صلاحیت نخواهد شد.

رونمایی از جدیدترین کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری پنجشنبه 15 خرداد 1399

رونمایی از جدیدترین کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری

فعال رسانه ای اصولگرا از جدیدترین کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ رونمایی کرد.

گمانه زنی درباره گزینه‌های انتخابات ۱۴۰۰ شنبه 10 خرداد 1399
احمدي‌نژاد، رييسي، ظريف و ديگران؛

گمانه زنی درباره گزینه‌های انتخابات ۱۴۰۰

۲ نفر که روزی رقبای روحانی بودند و امروز روسای قوا همچنان به عنوان گزینه‌های ریاست‌جمهوری بعدی مطرحند.

لاریجانی، روحانیِ اصلاح‌طلبان می‌شود؟ چهارشنبه 31 اردیبهشت 1399
‌زمزمه‌های انتخابات ۱۴۰۰ در جبهه اصلاحات؛

لاریجانی، روحانیِ اصلاح‌طلبان می‌شود؟

اصلاح‌طلبان در شرایطی به‌سر می‌برند که از یک‌سو مجلس را به‌ طور کامل از دست داده‌اند و در بهترین حالت به تعداد اندک اصلاح‌طلبان غیرسرشناس و مستقلین چشم دوخته‌اند و از سوی دیگر با توجه به نبود راهبرد مشخص انتخاباتی بسیار سخت به نظر می‌رسد که بتوانند در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1400 با یک نیروی کاملا اصلاح‌طلب فاتح انتخابات باشند.

قالیباف گرفتار مثلث برمودای احمدی‌نژادی‌ها/بازی بهم زن‌ها وارد شدند سه شنبه 30 اردیبهشت 1399

قالیباف گرفتار مثلث برمودای احمدی‌نژادی‌ها/بازی بهم زن‌ها وارد شدند

شاید اگر دو ماه پیش سوال می‌شد که رئیس مجلس یازدهم چه کسی خواهد بود با اطمینان بیشتری می‌شد پاسخ داد؛ آن روز تنها یک اسم به گوش می‌رسید و آن «محمدباقر قالیباف» بود اما کم‌کم تحرکات رقبا و پیدا شدن سر و کله اسامی دیگر، لبخند رضایت را روی صورت آقای خلبان کم‌رنگ‌تر کرد .

بازگشت معجزه هزاره سوم! شنبه 27 اردیبهشت 1399
نزدیکان احمدی‌نژاد وارد فضای انتخاباتی شدند؛ ‌

بازگشت معجزه هزاره سوم!

علی‌اکبر جوانفکر، مشاور محمود احمدی‌نژاد، درحالی تلویحا از ورود محمود احمدی‌نژاد به انتخابات ۱۴۰۰ پرده‌برداری کرده که شنیده‌های خبرنگار ما نیز حاکی از این است که نزدیکان رئیس سابق دولت تکاپو و تحرکات خود را برای یارگیری به‌نفع او با رایزنی اقشار مختلف آغاز کرده‌اند.

پشت پرده انصراف زاکانی از نامردی ریاست مجلس؛ قالیباف به هدف خود نزدیک شد جمعه 19 اردیبهشت 1399

پشت پرده انصراف زاکانی از نامردی ریاست مجلس؛ قالیباف به هدف خود نزدیک شد

با انصراف علیرضازاکانی صحنه رقابت برای ریاست مجلس یازدهم شفاف‌تر شده است، تاکنون نامزدی محمد باقر قالیباف قطعی است و در کنار او شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد دولت احمدی نژاد احتمالا به عنوان نماینده جریان احمدی نژاد، فریدون عباسی رئیس سازمان انرژی اتمی در دولت دهم نامزدی خود را اعلام کرده‌اند. حزب موتلفه نیز اعلام کرده میرسلیم گزینه مناسب برای ریاست مجلس است، از سویی مرتضی آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری، علی نیکزاد وزیر مسکن دولت احمدی‌نژاد، حاجی‌بابایی وزیر پیشین آموزش و پرورش و نماینده کنونی همدان از جمله نامزد‌های احتمالی دیگر برای کسب کرسی ریاست مجلس‌اند.

قالیباف: «رئیس نشوم به مجلس نمی‌آیم» سه شنبه 16 اردیبهشت 1399
انتخاب رئیس مجلس دو مرحله‌ای می‌شود!

قالیباف: «رئیس نشوم به مجلس نمی‌آیم»

«ولعی برای ریاست مجلس ندارم». این پاسخ علی لاریجانی در سال ۹۱ به کسانی است که مدت‌ها به دنبال موضع شفاف رئیس مجلس هشتم درباره ریاست در مجلس نهم هستند. برخلاف محمدباقر قالیباف که گفته می‌شود در جلسه‌های مختلف گفته است: «اگر رئیس مجلس نشوم، به مجلس نمی‌آیم». علی لاریجانی همان زمان گفته بود که «حتی اگر به‌عنوان رئیس مجلس نیز انتخاب نشود، ثلمه‌ای به عالم اسلام وارد نمی‌شود».

انتقاد واعظی از جفا به دولت در روزهای سخت کرونایی شنبه 30 فروردین 1399

انتقاد واعظی از جفا به دولت در روزهای سخت کرونایی

ایران در یادداشتی به قلم محمود واعظی نوشت:آمارهای سازمان بهداشت جهانی مبنایی پذیرفته شده در سراسر دنیاست و به گواه این آمارها، کشور ما عملکرد قابل قبولی را در مقابله با پاندمی کرونا به ثبت رسانده است.

انتقاد تند علی مطهری از سخنگوی شورای نگهبان شنبه 30 فروردین 1399

انتقاد تند علی مطهری از سخنگوی شورای نگهبان

سخنگوی شورای نگهبان که همواره می‌گفت: منتظر اصلاح قانون انتخابات در مجلس هستیم، اکنون که طرحی برای این منظور در مجلس مطرح شده آن را به تمسخر گرفته که «روز‌های آخر مجلس چه وقت این کار است؟» مگر اول و آخر مجلس با هم فرق دارد؟ لابد مجلس یازدهم هم تا مدتی مجاز نیست، دست به قانون انتخابات بزند، چون اول مجلس است!

همه چیز درباره کرونایاب سپاه شنبه 30 فروردین 1399

همه چیز درباره کرونایاب سپاه

چهار‌شنبه، ۲۷ فروردین بود که فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم رونمایی از دستگاه کرونایاب «مستعان ۱۱۰» شرکت کرد و این دستگاه را «دستاورد جدید با قابلیت تشخیص هوشمند کرونا» خواند؛ دستگاهی که البته شکل کارکرد و نحوه معرفی و جزئیات آن بلافاصله با انتقادات و پرسش‌هایی مهم مواجه شد.

کنایه صریح مسیح مهاجری به حقوق و مزایای نمایندگان مجلس پنجشنبه 28 فروردین 1399

کنایه صریح مسیح مهاجری به حقوق و مزایای نمایندگان مجلس

مسیح مهاجری در سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:رئیس دیوان محاسبات، در گزارش تفریغ بودجه سال ۹۸ که روز سه‌شنبه همین هفته در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارائه کرد، نکات مهمی را گوشزد نمود که یکی از آنها باز بودن راه برای دریافت حقوق‌های نجومی بود.

پرداخت وام‌ های ۱۲ و ۱۶ میلیون تومانی به ازای هر کارگر به کارفرمایان چهارشنبه 27 فروردین 1399

پرداخت وام‌ های ۱۲ و ۱۶ میلیون تومانی به ازای هر کارگر به کارفرمایان

محمد شریعتمداری گفت: کارفرمایان رسته‌های ۱۰ گانه آسیب‌دیده از کرونا با دریافت وام‌های کم بهره ۱۲ و ۱۶ میلیون تومانی به ازای هر کارگر سطح اشتغال کارگاه‌ها را حفظ و از افزایش بیکاری جلوگیری کنند.