جامعه | صفحه 620
۶۶۹ فوتی جدید کرونا در کشور/رکورد تزریق واکسن باز هم شکست دوشنبه 8 شهریور 1400

۶۶۹ فوتی جدید کرونا در کشور/رکورد تزریق واکسن باز هم شکست

19 دی: بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، متاسفانه در شبانه روز گذشته ۶۶۹ بیمار کووید -۱۹ در کشور جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند. همچنین در همین بازه زمانی با تزریق ۷۶۵هزار و ۱۳۴ دوز واکسن، رکورد تزریق روزانه واکسن کرونا در کشور نیز شکست.

ابرهشتگ‌های زنان بلاگر دوشنبه 8 شهریور 1400

ابرهشتگ‌های زنان بلاگر

19 دی: رئیس اداره آموزش و فرهنگ‌سازی فضای مجازی حوزه‌های علمیه خواهران بابیان این‌که این روزها بلاگری به جهت موضوع دایره وسیعی دارد، اما چند شاخه بلاگری به جهت دایره شمول، اصلی هستند، گفت: این شاخه‌ها شامل «فشن بلاگر»، «فودبلاگر (بلاگر غذا)»، «بیوتی بلاگر» و «بلاگر طنز» می‌شوند.

مذاکره هلال احمر با ۴ کمپانی سازنده واکسن کرونا برای واردات دوشنبه 8 شهریور 1400

مذاکره هلال احمر با ۴ کمپانی سازنده واکسن کرونا برای واردات

19 دی: مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر از تولید بیش از ۵۰ میلیون سرنگ از ابتدای سال تا پایان مردادماه در مجموعه تدارکات پزشکی هلال احمر و همچنین رایزنی های صورت گرفته برای خرید واکسن از چهار کمپانی دیگر خبر داد.

دوشنبه 8 شهریور 1400

"لامبدا" در همسایگی ایران/زنگ خطر کرونایی برای کودکان

19 دی: یک ویروس شناس با اشاره به ویژگی های واریانت لامبدا، گفت: این واریانت در کشورهایی اعم از هندوستان، ترکیه و قطر وجود دارد و ممکن است در جاهای دیگری هم که با آن‌ها ارتباطات داریم، باشد و احتمال ورود آن به ایران وجود دارد.

توزیع داروی ترک اعتیاد «بوپره‌نورفین» در زندان‌ها دوشنبه 8 شهریور 1400

توزیع داروی ترک اعتیاد «بوپره‌نورفین» در زندان‌ها

19 دی: چندی پیش ستاد مبارزه با موادمخدر از اجرای پایلوت طرح توزیع داروی «بوپرنورفین» در سازمان زندان‌ها خبر داد؛ طرحی که به مفهوم سنجش اثربخشی دارو نبوده و باهدف شناسایی و رفع موانع و مشکلات استفاده از داروی بوپره‌نورفین در بخش‌هایی مانند سازمان زندان‌ها مورد استفاده قرار گرفته است.

دوز دوم واکسن را کجا بزنیم! دوشنبه 8 شهریور 1400

دوز دوم واکسن را کجا بزنیم!

19 دی: پس‌ از سرعت گرفتن واردات واکسن کرونا، تزریق روزانه بیش از ۴۰۰ هزار دوز واکسن علیه کووید۱۹ و پوشش‌دهی بالای جمعیت گروه‌های هدف واکسیناسیون در ایران حالا خبرها حکایت از این دارد که تب تند داغ سفر به ارمنستان برای تزریق واکسن کرونا نیز فروکش کرده است.

رئیس اتاق ایران و چین: شایعات در مورد سینوفارم سیاسی است دوشنبه 8 شهریور 1400

رئیس اتاق ایران و چین: شایعات در مورد سینوفارم سیاسی است

19 دی: رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین اظهار داشت: بخش زیادی از واکسنی که تا امروز از چین وارد کشور شده که کمی بیشتر از ۲۰ میلیون دز بوده، از شهر پکن بارگیری شده است. مراجع مورد اطمینان در وزارت خارجه نیز در این مورد اطلاع‌رسانی کرده‌اند.

انعقاد خون دلیل بسیاری از مرگ‌های کرونایی دوشنبه 8 شهریور 1400

انعقاد خون دلیل بسیاری از مرگ‌های کرونایی

19 دی: استاد شیمی دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه طبق تجربیات اثربخشی رمدسیویر بستگی زیادی به زمان شروع درمان دارد، بیان کرد: به طور مثال اگر این دارو در هفته اول ابتلا تزریق شود، بیشترین اثر را دارد زیرا در روزهای اول که ویروس در حال گسترش در بدن است، تزریق رمدسیویر جلوی توزیع ویروس را می‌گیرد اما اگر فاز وایرال ویروس تمام شده و وارد فاز التهابی در بافت‌های مختلف از جمله گوارش و ریه شده باشد، این دارو تاثیر زیادی نخواهد داشت.

سردار رحیمی: سرنخ‌هایی از سارقان واکسن‌های کرونا در دست داریم دوشنبه 8 شهریور 1400

سردار رحیمی: سرنخ‌هایی از سارقان واکسن‌های کرونا در دست داریم

19 دی: رئیس پلیس پایتخت با اشاره به سرقت ۳۰۰ دز واکسن کرونا از مسیر انبار تا مرکز واکسیناسیون اعلام کرد: با سرنخ های به دست آمده، دستگیری سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفته است.

امکان بازگشایی مدارس فعلا وجود ندارد یکشنبه 7 شهریور 1400

امکان بازگشایی مدارس فعلا وجود ندارد

19 دی: رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کرونا گفت: قطعا در چند هفته آینده امکان بازگشایی مدارس وجود ندارد و باید صبر کنیم و زیرساخت های این موضوع توجه ویژه کنیم.

کلاهبرداری با ارسال پیامک طرح صیانت از فضای مجازی یکشنبه 7 شهریور 1400

کلاهبرداری با ارسال پیامک طرح صیانت از فضای مجازی

19 دی: رئیس مرکز تشخیص وپیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا نسبت به کلاهبردارانی که با ارسال پیامک طرح صیانت از فضای مجازی، کاربران فضای مجازی را فریب می دهند هشدار داد.

آغاز برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم ویژه کودکان ۳ تا ۶ سال یکشنبه 7 شهریور 1400

آغاز برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم ویژه کودکان ۳ تا ۶ سال

19 دی: رییس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از آغاز برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم ویژه کودکان ۳ تا ۶ سال؛ در سال جاری خبر داد.

قارچ سیاه سرایت انسانی ندارد یکشنبه 7 شهریور 1400

قارچ سیاه سرایت انسانی ندارد

19 دی: رئیس علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه قارچ مذکور وارد مخاطب بینی و چشم شده و در صورت نکروز سیاه رنگ ایجاد می کند، افزود: خوشبختانه این بیماری بر خلاف کرونا سرایت انسانی ندارد.

بازگشایی سامانه نوبت‌دهی واکسیناسیون برای هنرمندان بالای ۴۰ سال یکشنبه 7 شهریور 1400

بازگشایی سامانه نوبت‌دهی واکسیناسیون برای هنرمندان بالای ۴۰ سال

19 دی: سامانه نوبت‌دهی واکسیناسیون برای تمام هنرمندان بالای ۴۰ سال فعال شد.

پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی اشتغال به سربازان وظیفه یکشنبه 7 شهریور 1400

پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی اشتغال به سربازان وظیفه

19 دی: معاون تربیت و آموزش فرماندهی انتظامی استان کرمان اعلام کرد که وام یک میلیارد ریالی خوداشتغالی به سربازان وظیفه مهارت دیده که سه سال گذشته در ناجا خدمت کرده‌اند پرداخت می‌شود.

مادران مبتلا به کرونا، شیردهی به نوزاد را قطع نکنند یکشنبه 7 شهریور 1400

مادران مبتلا به کرونا، شیردهی به نوزاد را قطع نکنند

19 دی: فوق تخصص نوزادان گفت: تغذیه کودک با شیر مادر مبتلا به کرونا به هیچ عنوان قطع نشود زیرا مواد ایمنی و ایمونوگلوبولین‌هایی که در بدن این مادران تشکیل شده از طریق شیر به بدن فرزند وارد و او را در مقابل کرونا ایمن و مقاوم می‌کند.

درخواست تعزیرات خراسان رضوی از بانکها برای شناسایی سارقان ارزی یکشنبه 7 شهریور 1400

درخواست تعزیرات خراسان رضوی از بانکها برای شناسایی سارقان ارزی

19 دی: مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی از مدیران بانکها خواست تا این نهاد را "برای شناسایی ۱۱۸ شرکت بی‌نام و نشان که اقدام به دریافت وام ارزی از بانک‌های این استان کرده اما در ازای آن کالایی وارد نکرده یا ناقص انجام داده‌اند" یاری دهند.

دستگیری فروشنده واکسن‌های تقلبی کرونا در پایتخت یکشنبه 7 شهریور 1400

دستگیری فروشنده واکسن‌های تقلبی کرونا در پایتخت

19 دی: رئیس پلیس پیشگیری تهران اعلام کرد: عامل کلاهبرداری ۸۰ میلیون تومانی از طریق تزریق واکسن تقلبی کرونا، فردی سابقه‌دار است و در حالی این کلاهبرداری را انجام داده که با قید وثیقه از زندان آزاد شده بود.

برنامه ریزی دولت اتمام واکسیناسیون عمومی کرونا تا پایان پاییز است یکشنبه 7 شهریور 1400
نماینده مشهد و کلات:

برنامه ریزی دولت اتمام واکسیناسیون عمومی کرونا تا پایان پاییز است

19 دی: نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه ریزی دولت این است که تا پایان فصل پاییز واکسیناسیون عمومی به نتیجه برسد.

توضیحات پلیس درباره سرقت واکسن‌ کرونا در تهران/ سهل‌انگاری عامل اصلی یکشنبه 7 شهریور 1400

توضیحات پلیس درباره سرقت واکسن‌ کرونا در تهران/ سهل‌انگاری عامل اصلی

19 دی: در پی انتشار خبری پیرامون سرقت واکسن کرونا در تهران، مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت توضیحات تکمیلی را در این خصوص ارائه کرد.