19 دی: روش‌های علمی و پژوهشی برای لاغری همیشه در حال پیشرفت هستند، به این معنی که توصیه‌های کاهش وزن دائماً در حال تغییر هستند؛ بنابراین آنچه که ممکن است دهه‌ها قبل فکر می‌کردیم سالم است اکنون اشتباه باشد، حذف یک وعده غذایی از مواردی است که می‌تواند باعث افزایش وزن شما شود.

بهترین روش برای لاغری مستمر و پربازده، پیگیری روش‌های درست و استاندارد و پرهیز از اشتباهاتی است که از سوی متخصصان تغذیه در سراسر جهان مطرح می‌شوند:

میان وعده

شما از وعده‌های غذایی صرف نظر می‌کنید

کنار گذاشتن وعده‌های غذایی، متابولیسم بدن را کند و گرسنگی شما را تقویت می‌کند؛ که بدن را در حالت ذخیره چربی اصلی قرار داده و احتمال پرخوری در وعده بعدی را افزایش می‌دهد. برای اینکه سوخت و ساز بدن در طول روز احیا شود، سعی کنید میان وعده‌های سالم بخورید و روی خوراکی‌هایی با پروتئین و فیبر تمرکز کنید.

تخم مرغ
شما زرده تخم مرغ را نمی‌خورید

ممکن است سفیده تخم مرغ بخشی از صبحانه شما باشد، اما وقت آن است که به زرده تخم مرغ نیز توجه کنید. زرده تخم مرغ، منبع خوبی برای سوزاندن چربی و تامین ویتامین D هستند. کمبود ویتامین D با چاقی شکمی ارتباط دارد. همچنین، زرده حاوی چربی‌های سالم است که سیری را تقویت می‌کند، و احتمال دارد در اواخر روز کمتر پرخوری کنید.

غذاهای تکراری
بشقاب خود را با غذا‌های تکراری انباشته می‌کنید


صرف سالم بودن وعده غذایی شما به این معنی نیست که کار درستی می‌کنید، غذا‌های سالم نیز نیاز به تنوع بالایی دارند و باید در هنگام پر کردن بشقاب خود به تنوع خوراکی‌ها دقت کنید.

 

ورزش
شما فقط یک نوع ورزش انجام می‌دهید

اگر طی چند ماه گذشته یک تمرین ثابت را انجام داده باشید، این تمرینات، دیگر بدن شما به چالش نمی‌کشد، به این معنی که کالری را که باید بسوزاند، نمی‌سوزاند؛ بنابراین باید به ورزش‌های چرخشی پایبند باشید.

دسر
شما دسر را حذف کرده اید

مطمئناً، صرف دسر باعث مصرف کالری و قند می‌شود. اما محرومیت مداوم از دسر نیز می‌تواند بعداً به پرخوری خارج از کنترل منجر شود. بهتر است چند وعده کوچک از خوراکی‌های مورد علاقه خود را به شکل هفتگی یا ماهانه به خود هدیه دهید تا با ولع غیرقابل کنترل به شیرینی مقابله کنید.

  • نویسنده :
  • منبع :