19 دی: رئیس هیات روسیه از پیشرفت در مذاکرات وین پیرامون احیای برجام خبر داد و گفت: در چند روز گذشته درباره یکی از مسائل عمده بحث‌ انگیز پیرامون برنامه اجرا (چه کسی باید در چه زمانی چه اقدامی انجام دهد) به شفافیت بیشتری دست یافته‌ایم.
میخائیل اولیانوف سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین‌المللی مستقر در وین در توئیتی با اعلام این مطلب افزود: برخی مسائل دشوار و زمان‌بر همچنان حل نشده است.
وی پیشتر در توئیتی از دیدار با سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و رئیس هیات ایرانی در مذاکرات  برجام خبر داد و گفت که دو طرف مواضع یکدیگر را در خصوص روند احیای این توافق مرور کردند.
اولیانوف افزود که مذاکرات وین در اشکال مختلف به صورت دو جانبه، سه جانبه، با ایران و بدون حضور آمریکا و (به عکس) با آمریکا بدون حضور ایران ادامه دارد.
دیپلمات‌های ارشد کشورهای عضو برجام طی یک ماه گذشته در وین گردهم آمده‌اند تا این توافق را که آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ از آن خارج شد احیا کنند. دور جدید مذاکرات وین از روز شنبه ۲۲ خرداد ماه با تشکسل نشست کمیسیون مشترک برجام از سر گرفته شد. 
در جریان آخرین نشست کمیسیون مشترک برجام در وین، هیات‌ها ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت های صورت گرفته برای احیای برجام، بار دیگر بر عزم و جدیت خود برای پیگیری روند گفت‌وگوها با هدف یافتن راه حل‌هایی برای چند موضوعی که هنوز حل و فصل نشده‌اند تاکید کردند.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا