19 دی: بررسی بازار مسکن در پایتخت کشورهای همسایه ایران حاکی از آن است که میانگین قیمت اجاره و خرید مسکن در کشور افغانستان به نسبت پایین تر از سایر کشورهای همسایه ایران است.
بررسی بازار مسکن ترکیه حاکی از آن است که اجاره خانه های یک خوابه در مرکز شهر استانبول ماهانه به طور میانگین ۳۵۱ دلار هزینه می برد و اجاره خانه های دو خوابه در مرکز شهر پایتخت این کشور نیز ماهانه به طور میانگین ۶۵۰ دلار پول می خواهد.
میانگین قیمت خانه در مرکز شهر استانبول برای خرید به طور میانگین متری هزار و ۳۱۵ دلار است و در اطراف شهر استانبول نیز قیمت خانه متری ۹۱۳ دلار است.
در پایتخت کشور ارمنستان که یکی دیگر از همسایگان ایران است هزینه اجاره خانه های تک خواب در مرکز شهر ماهانه ۴۰۴ دلار است و هزینه اجاره خانه های دو خوابه این شهر نیز ماهانه ۸۰۰ دلار است.
از طرف دیگر قیمت خانه در مرکز شهر ایروان متری هزار و ۸۷۴ دلار است و در اطراف شهر ایروان نیز قیمت خانه متری ۹۷۲ دلار است.
هزینه خرید و اجاره خانه در کشورهای همسایه ایران چقدر است؟
در پایتخت ترکمنستان که یکی دیگر از همسایگان ایران است هزینه ماهانه اجاره خانه های تک خواب در مرکز شهر ۵۶۰ دلار است و هزینه اجاره خانه های دو خوابه این منطقه نیز ماهانه هزار و ۵۵۲ دلار است.
قیمت خانه در مرکز شهر عشق آباد نیز به طور میانگین متری ۲ هزار و ۸۳۹ دلار است و در اطراف شهر عشق آباد نیز قیمت خانه به طور میانگین متری ۲ هزار و ۶۰ دلار است.
در افغانستان هزینه اجاره خانه های تک خواب در مرکز شهر کابل ماهانه به طور میانگین ۹۰ دلار است و هزینه اجاره خانه های دو خوابه در این منطقه نیز به طور میانگین ۲۲۶ دلار است.
قیمت خانه در مرکز شهر کابل به طور میانگین متری ۷۶۰ دلار است و در اطراف شهر کابل نیز قیمت خانه به طور میانگین متری ۳۴۷ دلار است.
در پایتخت عراق میانگین هزینه اجاره خانه های تک خواب در مرکز شهر ماهانه ۴۲۹ دلار است و میانگین اجاره خانه های دو خوابه این منطقه نیز ماهانه ۷۴۱ دلار است.
قیمت خانه در مرکز شهر بغداد به طور میانگین هزار و ۸۸۰ دلار است و در اطراف شهر بغداد نیز میانگین قیمت خانه متری ۸۶۲ دلار است.

  • نویسنده :
  • منبع : خبرآنلاین