19 دی: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در راستای ارائه خدمات هرچه بهتر به بانوان باردار و تسهیل در امر فرزندآوری، بخش زایمان بیمارستان امیرالمؤمنین تا پایان شهریورماه افتتاح می شود.
مهدی مصری روز سه شنبه در ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان قم گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان برنامه ها و اقدامات گوناگونی در راستای اجرای این قانون به انجام رسانده و برنامه عملیاتی با مشارکت همه صاحبنظران در این مجموعه تدوین کرده است.
وی بر ضرورت جریان سازی بحث جوانی جمعیت در میان دست اندرکاران حوزه زنان و خانواده تأکید کرد و گفت: قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی تشکیل شده و کمیته های ذیل قرارگاه، ضمن بررسی موانع و چالش ها، راهکارهای لازم را ارائه می دهند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به ارائه ۶ ساعت آموزش های لازم در رابطه با بحث حمایت از خانواده و فرزندآوری برای زوجین، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مسائل، افزایش تبلیغات، آگاهی بخشی و فرهنگسازی با همکاری و تعامل همه دستگاههای اجرایی است.
وی از راه اندازی سامانه ۳۱۶۱ برای ارتباطات مردمی و دریافت انتقادات و پیشنهادات خبر داد و گفت: در رابطه با بحث غربالگری جنین برخی شبهات و چالش هایی وجود دارد که باید با ابلاغ موارد قانونی و اقناع سازی این بحث به نتیجه لازم برسد.
مصری با بیان اینکه ۱۰ درصد از ظرفیت خوابگاه های دانشجویی در اختیار خوابگاههای متأهلی قرار می گیرد، اظهار داشت: یک دستگاه لیزر خاص که برای درمان ناباروری کاربرد زیادی دارد، به زودی به مرکز درمان ناباروری قم اختصاص می یابد.
وی با اشاره به برگزاری کارگاههای آموزشی متعدد برای تمامی فعالان و دست اندرکاران این حوزه و انجام طرح های پژوهشی در این راستا، تصریح کرد: یکی دیگر از مسائل قابل توجه، گنجاندن فقه و احکام جمعیت در درس معارف اسلامی دانشجویان است که این امر در حال پیگیری است.

  • نویسنده :
  • منبع :