19 دی: مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در توئیتی نوشت: آمریکا باید قدردان فرصتی باشد که با سخاوتمندی اعضای برجام فراهم شده است؛ توپ در زمین آنهاست تا از خود پختگی نشان داده و مسئولانه عمل کنند.
علی باقری چهارشنبه شب در این توئیت تصریح کرد: «برای پیشبرد مذاکرات عازم وین هستیم. مسئولیت بر عهده آنهایی است که توافق را نقض کرده و در فاصله گرفتن از میراث‌ منحوس گذشته ناکام مانده‌اند.»
معاون سیاسی وزارت امور خارجه افزود: «آمریکا باید قدردان فرصتی باشد که با سخاوتمندی اعضای برجام فراهم شده است؛ توپ در زمین آنهاست تا از خود پختگی نشان داده و مسئولانه عمل نماید.»
به گزارش ایرنا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه روز چهارشنبه اعلام کرد، هیأت مذاکره‌کننده ایران به ریاست علی باقری مذاکره کننده جمهوری اسلامی در چارچوب سیاست رفع تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان عازم وین می‌شود تا در گفت‌وگو با هماهنگ کنندگی اتحادیه اروپا درباره ایده‌های مطرح‌شده از سوی  طرف‌ها از جمله ایده‌های ارائه شده از سوی ایران که هفته جاری به طرف مقابل ارایه شد، بحث و تبادل نظر صورت گیرد.  
علی باقری همچنین هفتم تیر امسال پس از وقفه‌ای سه ماهه، در قطر با انریکه مورا هماهنگ‌کننده مذاکرات رفع تحریم به گفت‌وگو نشست.
پس از این دیدار سخنگوی وزارت امور خارجه در توئیتی نوشت: در ادامه روند مذاکرات رفع تحریم‌ها، گفت وگوهای فشرده‌ای طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه با وساطت انریکه مورا در دوحه برگزار شد.  
وی تاکید کرد: نظرات و پیشنهادهای عملیاتی ایران درباره موارد باقیمانده طرح شد و طرف مقابل نیز ملاحظات خود را ارائه کرد.
کنعانی افزود: در مورد ادامه مسیر و مرحله بعدی گفتگوها، طبق روال همیشه باقری و مورا در تماس خواهند بود.

  • نویسنده :
  • منبع :