19 دی: زنگ گردشگری، روز یکشنبه به مناسبت دهم مهرماه و آغاز هفته گردشگری در مدارس استان قم به صدا در آمد تا دانش آموزان با مسائل مرتبط با گردشگری بیشتر آشنا شوند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم در حاشیه نواختن زنگ گردشگری به خبرنگار ایرنا گفت: طی توافق به عمل آمده با آموزش و پرورش استان قم امسال یکی از برنامه های هفته گردشگری را نواختن زنگ گردشگری در مدارس انتخاب کردیم.
وی همکاری متقابل آموزش و پرورش با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را قابل قبول عنوان کرد و گفت: به همین مناسبت صبح امروز یکشنبه دهم مهرماه در مراسمی نمادین زنگ گردشگری در دبیرستان دخترانه حضرت فاطمه(س) در خیابان ۱۹ دی نواخته شد و این کار در دیگر مدارس نیز انجام شد.
ارجمندی با اشاره به برنامه های جنبی نواختن زنگ گردشگری در مدارس عنوان کرد: «پویش یک کلاس، یک تور» یکی از برنامه های هفته گردشگری در استان قم است.
وی افزود: در این هفته هم چنین جاذبه های گردشگری استان، توسط راهنمایان گردشگری قم به دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی معرفی می شود.
وی ابراز داشت: دانش آموزان نسل آینده و سرنوشت ساز برای کشور هستند و باید فرهنگ گردشگری در زمینه های مختلف از دوران نوجوانی و جوانی در ذهن آنان نهادینه شود.

  • نویسنده :
  • منبع :