19 دی: استاندار قم با اشاره به اهمیت توجه به مساله پدافند غیرعامل اظهار داشت:‌سند پدافند غیرعامل قم باید هرچه سریع‌تر تکمیل شود.
به گزارش روابط عمومی استانداری قم، سیدمحمدتقی شاهچراغی در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان قم افزود: دراین رابطه قم می‌تواند اولین شهر پدافندی کشور باشد.
وی با اشاره به اینکه کلیات طرح سند پدافند غیرعامل یک اقدام خوب است، مطرح کرد: در قم باتوجه به وسعت سرزمین، دسترسی‌ها و نزدیکی به مرکزیت کشور باید در یک دوره زمانی کوتاه مدت به یک نمونه و الگوی پدافند غیرعامل برسیم.
شاهچراغی با بیان اینکه این الگو می‌تواند در سایر استان‌ها نیز مورد استفاده قرار بگیرد، عنوان کرد: باید هرچه سریع‌تر سند پدافند غیر عامل تکمیل شده و به مراحل عملیاتی وارد شود.
وی با اشاره به اینکه در شرایط ویژه‌ای قرار داریم، خاطرنشان کرد: امروز یک اتفاق کوچک می‌تواند برای مردم، بخش خصوصی و حاکمیت مسئله ایجاد کند.
وی ادامه داد: از این شرایط با سلامتی عبور خواهیم کرد اما باید مراقب باشیم با کم‌ترین حوادث مواجه شویم.
قرارگاه عملیاتی ارتباط صنعت و دانشگاه تشکیل شود
شاهچراغی همچنین در جلسه هماهنگی نهادهای علمی و دانشگاهی قم و بخش‌های اقتصادی و صنعتی با تایید صحبت‌های اعضا در مورد نحوه ارتباط صنعت و دانشگاه مسئولیت اصلی را با حاکمیت دانست و گفت: برخی از مشکلات از دیوان سالاری اداری، بخشنامه‌ها و پیچ و خم‌های اداری نشات می‌گیرد.
وی تصریح کرد: نظام مسائل تنها در صنعت نیست و کلیه بخش‌ها مانند بخش علوم انسانی نیز مشکلاتی دارد که باید در جلسات حل شود.
وی افزود: برای رفع این مشکل باید در استان قرارگاه عملیاتی تشکیل شود تا به سمت کار عملیاتی پیش رفت که آن هم نیاز به همت همگانی دارد.
استاندار قم اضافه کرد: بخش خصوصی را باید با محیط دانشگاه آشنا و ارتباط آنها را تقویت کرد، حلقه وصل آنها نیز باید حاکمیت و نهادهای اجرایی باشند.
وی همچنین خواستار تفکیک مسائل برای رفع بهتر آنها شد و افزود: قرارگاه باید به زودی تشکیل شود تا مشکلات را تجمیع کنند و یک راهکار عملی برای رفع مسائل ارتباط دانشگاه و صنعت ارائه شود.
شاهچراغی گفت: باید دانشجویان نیز وارد کار شوند همچنین فرهنگ کار نیز مسئله مهمی است که باید در جامعه دانشگاهیان ترویج گردد.
وی همچنین خواستار استفاده از ظرفیت سرمایه‌های خارجی برای رفع مشکلات استان شد.

  • نویسنده :
  • منبع :