19 دی: نماینده سازمان سنجش در استان قم گفت: ۱۳ هزار و ۷۷۹ داوطلب قمی در نوبت نخست آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ که طی روزهای ۲۹ و ۳۰ دی‌ماه (صبح و عصر) برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.
عباس حبیب زاده روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: در این نوبت آزمون سراسری (در مجموع کل گروه‌های آزمایشی)‌ ۶۰ درصد داوطلبان استان با هشت‌هزار و و ۲۰۶ نفر شرکت کننده زن و ۴۰ درصد با پنج هزار و ۵۷۳ نفر شرکت کننده مرد هستند.
وی افزود: درآزمون فوق، گروه آزمایشی تجربی با ۶ هزار و ۲۸۲ نفر بیشترین شرکت کننده را در استان قم به خود اختصاص داده، همچنین گروه آزمایشی انسانی چهار هزار و ۲۱۵ نفر،‌ ریاضی یکهزار و ۸۹۲ نفر و زبان‌های خارجی ۸۴۵ نفر و هنر ۵۴۵ نفر داوطلب شرکت در آزمون دارد.
وی ادامه داد: نوبت نخست آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ در هشت دبیرستان در سطح شهر و نیز دانشگاه‌های قم،‌ مفید و شهاب دانش برگزار می‌شود، حدود ۶۰۰ نفر نیز در برگزاری این آزمون در استان مشارکت دارند.
حبیب زاده در خصوص زمان برگزاری آزمون گروه‌های آزمایشی مورد نظر نیز گفت: صبح پنجشنبه آزمون گروه آزمایشی تجربی،‌ عصر پنجشنبه گروه آزمایشی زبان‌های خارجی،‌ صبح جمعه گروه‌های آزمایشی ریاضی و انسانی همزمان و عصر جمعه نیز آزمون گروه آزمایشی هنر برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: اقدام‌های لازم برای مدیریت فضای برگزاری آزمون گروه‌های آزمایشی مختلف از جمله به‌کارگیری سیستم‌های گرمایشی انجام شده‌است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

  • نویسنده :
  • منبع :