19 دی: مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اهمیت موضوع جمعیت گفت: ایستادگی ما در دوران دفاع مقدس به دلیل جمعیت جوان بود و باید تلاش کرد تا جامعه جوان بماند.
آیت الله جعفر سبحانی روز پنجشنبه در دیدار وزیر کشور اظهار داشت: در خصوص رابطه با کشورهای دیگر قرآن کریم تکلیف ما را در سوره ممتحنه مشخص کرده است که جمعیت‌های غیر اسلامی دو گونه هستند که گاهی با مسلمین دشمنی دارند که نباید با آنان ارتباط گرفت اما دسته‌ای دیگر اینگونه نیستند و قرآن کریم تکلیف را در این زمینه مشخص کرده است.
این مرجع تقلید شیعیان بیان داشت: ما نمی‌خواهیم از دنیا جدا شویم و می‌خواهیم با کشورهای مختلف رابطه داشته باشیم اما با دشمنان نمی‌توانیم رابطه داشته باشیم.
آیت الله سبحانی در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع جمعیت گفت: در دوره آقای هاشمی کاهش جمعیت مطرح شد که من مخالفت کردم.
این مرجع تقلید تصریح کرد: ایستادگی ما در دوران دفاع مقدس به دلیل همین جمعیت جوان بود و باید تلاش شود تا جامعه ما جوان بماند.
آیت الله سبحانی با بیان اینکه افزایش جمعیت نه تنها تهدید بلکه برای کشور مزیت است افزود: خداوند که جمعیت را می‌آفریند، خودش روزی آنان را می‌رساند و نباید در این زمینه نگرانی داشت.
وی همچنین با اشاره به موضوع غربالگری گفت: غربالگری اسمی است که ظاهرش خوب است اما باطن درستی ندارد.
مرجع تقلید شیعیان با تقدیر از تلاش‌های دولتمردان و رئیس جمهور در حل مشکلات کشور بیان داشت: اداره کشور کار دشواری است که جلب رضایت تک تک افراد بسیار سخت است و در زمان پیامبر اسلام نیز ممکن بود برخی افراد ناراضی بودند، اما باید تلاش کرد رضایت اکثریت مردم را بدست آورد.

  • نویسنده :
  • منبع :