19 دی: رییس دانشگاه قم گفت: این دانشگاه با داشتن سه هزار و ۹۰۰ دانشجوی خارجی از ۲۳ ملیت رتبه نخست جذب دانشجویان بین‌المللی را در میان دانشگاه‌های دولتی کشور کسب نموده‌است.
حجت الاسلام والمسلمین احمد حسین شریفی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران ایرنا، بیان داشت: با توجه به رویکردی که دانشگاه قم در جذب دانشجویان بین‌المللی دارد و به دنبال افزایش تنوع ملیت‌ دانشجویان خارجی است، نام این دانشگاه با تصویب هیات امنا به «دانشگاه بین المللی قم» تغییر خواهد کرد.
وی افزود: از آنجایی که قم شهری بین‌المللی است و شاهد حضور تعداد قابل توجهی از افراد با ملیت‌های مختلف در آن هستیم، دانشگاه قم از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کرده و در راستای تقویت دیپلماسی علمی کشور که رکن ماندگار دیپلماسی عمومی است تمام توان خود را به‌کار گرفته‌است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت جامعه دانشگاهی استان قم و فعالیت ۲ هزار عضو هیات علمی در مراکز آموزش عالی آن اشاره کرد و گفت: ۱۱۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز علمی این استان مشغول به تحصیل هستند که رقم بسیار قابل توجهی است و نشان از ظرفیت‌ بالای این استان در حوزه فعالیت‌های علمی و پژوهشی دارد.
رییس دانشگاه قم گفت: بر اساس نظام رتبه‌بندی دانشگاه‌ها، دانشگاه قم رتبه ۳۳ را در میان ۱۴۳ دانشگاه دولتی کشور در اختیار دارد،‌ اما انتظار ما بر اساس ظرفیت‌های علمی استان قم این است که با تلاش استادان و دانشجویان،‌ این دانشگاه در آینده نزدیک به جمع ۱۰ دانشگاه دولتی برتر کشور وارد شود.
وی بیان داشت: به همین منظور با تصویب هیات امنای دانشگاه دانشکده‌های جدید همچون دانشکده علوم و فناوری‌های همگرا و دانشکده هنر و معماری اسلامی در مقاطع تحصیلات تکمیلی به دانشگاه قم اضافه خواهد شد و ما در این مسیر به دنبال توسعه هرچه بیشتر فعالیت‌های علمی و حل نیازهای کشور در حوزه‌های مورد نظر هستیم.
وی با اشاره به این که جذب دانشجویان نخبه از جمله راهکارهای مورد نظر دانشگاه قم برای تقویت جایگاه خود است، افزود: در همین راستا دانشگاه قم در سال‌تحصیلی پیش‌رو برای جذب رتبه های برتر کنکور سراسری، تسهیلات ویژه‌ای را برای تحصیل این افراد در دانشگاه اختصاص داده‌است که از جمله آن می‌توان به پرداخت کمک هزینه تحصیلی اشاره کرد.
گفتنی‌است دانشگاه قم هم اکنون دارای ۶ دانشکده، هشت مرکز پژوهشی و فناوری، ۳۳ گروه آموزشی، ۱۴۰ رشته تحصیلی و مرکز آموزش‌های آزاد و مجازی و پردیس بین الملل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است.

  • نویسنده :
  • منبع :