19 دی: مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از توافق با ترکیه برای تبادل روزانه ۲۰۰ واگن باری از مرز رازی خبر داد و گفت: مقرر شده ترکیه زیرساخت شبکه ریلی خود را بازسازی کند.
میعاد صالحی از توافق با رئیس راه‌آهن ترکیه برای تبادل 200 واگن در شبانه‌روز از مرز رازی خبر داد و اظهار کرد: در این راستا مقرر شد راه‌آهن ترکیه به سرعت نسبت به بازسازی زیرساخت شبکه ریلی خود و رفع آسیب‌های ناشی از زلزله و همچنین مشکلات پیش آمده به دلیل کاهش سطح آب دریاچه وان اقدام کند.
وی افزود: امیدواریم با بازسازی، اصلاح و ارتقا اسکله و همچنین کشتی‌های مربوط به حمل واگن در دریاچه وان طی یک ماه آینده ظرفیت عبور واگن از دریاچه وان به حداکثر خود برسد.
وی تصریح کرد: از آنجایی که ترکیه به نوعی دروازه آسیا به سمت اروپا محسوب می‌شود، بر مبنای تفاهم‌های قبلی که با کشورهای ترکمنستان و قزاقستان و چین داشتیم می توانیم بارهای از مبدا این کشورها را از مسیر چین- قزاقستان -ترکمنستان-  ایران- ترکیه به سمت اروپا حمل کنیم و این موضوع نقطه عطفی برای افزایش بارهای بین المللی است.
صالحی همچنین گفت:‌ احداث خط جدید مرند- چشمه ثریا- ایگدیر-کارس از دیگر موضوعات مذاکره شده در این دیدار بود که می‌تواند به جهش تبادلات ریلی دو کشور بیانجامد.

  • نویسنده :
  • منبع :