19 دی: آرورا دیا راتو رووئلتا نماینده اسپانیا در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو خواستار برگزاری فوری یک کنفرانس بین‌المللی صلح در مورد مناقشه رژیم صهیونیستی و فلسطین در غزه شد.
به گزارش خبرگزاری آناتولی، رووئلتا در جریان سخنرانی خود درباره وضعیت حقوق بشر در سرزمین اشغالی فلسطین در پنجاه و پنجمین نشست شورای حقوق بشر در ژنو، گفت: اسپانیا طرفدار راه حل دو دولتی از طریق کنفرانس صلح بین‌المللی است که باید هرچه سریع‌تر تشکیل شده و همه طرف‌های جامعه بین‌المللی در آن شرکت کنند.
در حالیکه برخی از کشورها در پی ادعاهای (رژیم) اسرائیل مبنی بر اینکه شماری از کارکنان آنروا در حوادث مربوط به هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) دست داشتند کمک‌های خود را به این نهاد بین المللی قطع کردند، وی حمایت خود را از آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد.
رووئلتا همچنین بر درخواست اسپانیا برای برقراری آتش بس فوری و دائمی، حمایت از راه حل دو دولتی و آزادی بی قید و شرط همه اسیران تاکید کرد و گفت: از (رژیم) اسرائیل می‌خواهیم که به تعهدات قانونی خود تحت قوانین بین‌المللی بشردوستانه برای اجازه ورود هرگونه تجهیزات پزشکی، غذا و عملیات کمک‌رسانی به غزه عمل کند.
بر اساس این گزارش، ملانی جولی وزیر خارجه کانادا نیز پیشتر با بیان اینکه کشته شدن ده‌ها فلسطینی در غزه که در انتظار کاروان کمک‌های بشردوستانه بودند یک کابوس است، خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه شد.
جولی پنجشنبه شب در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی و در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران درخصوص جنایت اخیر صهیونیست‌ها در غزه، گفت: درباره اتفاقی که امروز (پنجشنبه) در غزه افتاد باید بگویم که فکر می‌کنم این یک کابوس است.
وی با انتقاد از رژیم صهیونیستی، این رژیم را مسئول حفاظت از جان غیرنظامیان فلسطینی در غزه دانست و تاکید کرد: ما باید مطمئن شویم که کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به غزه ارسال می‌شود و وقتی مردم فلسطین برای دریافت این کمک‌ها اقدام می‌کنند، از آنها محافظت می‌شود.
ده‌ها فلسطینی روز پنجشنبه در اطراف کاروان کمک رسانی در شمال غزه کشته شدند. حماس نیروهای اسرائیلی را مقصر می‌داند که به سوی جمعیت فلسطینی تیراندازی کرده‌اند، در حالی که (رژیم) اسرائیل مدعی شد که بیشتر تلفات ناشی از ازدحام جمعیت در میان فلسطینی‌ها بوده است زیرا جمعیت به سمت کامیون‌ها هجوم آورده و آنهارا غارت کرده است.
مقامات بهداشتی غزه می‌گویند که حداقل ۱۰۴ فلسطینی بر اثر این حمله اسرائیل کشته شدند و تعداد تلفات فلسطینی‌ها در طول ۵ ماه جنگ به بیش از ۳۰ هزار نفر رسید.
  • نویسنده :
  • منبع :