19 دی: معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور گفت: ثبت نام پذیرش از متقاضیان ورود به حوزه های علمیه از ابتدای ماه رمضان مطابق با ۲۲ اسفند جاری در سامانه سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه صرفا ویژه برادران آغاز می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد روز دوشنبه در نشست خبری با موضوع «پذیرش سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳» حوزه های علمیه اظهار کرد: حداقل مدرک قابل قبول برای ثبت نام در این آزمون دارا بودن پایه هشتم متوسطه اول است و علاقه‌مندان برای ثبت نام باید به پایگاه اطلاع رسانی " paziresh.ismc.ir" مراجعه کنند.
وی افزود: صلاحیت عمومی و اختصاصی از عوامل پذیرش در حوزه‌های علمیه‌ است و قبول شدگان در ۲ دسته آموزشی حوزه‌های بلند مدت و نیز کوتاه مدت سفیران هدایت پذیرش می شوند.
رستم نژاد گفت: آزمون ورودی حوزه‌های علمیه نیمه تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور و در بیش از ۵۰ حوزه امتحانی برگزار خواهد شد.
وی یادآور شد: کسانی که دارای رتبه برتر در مسابقات علمی کشوری یا حافظ قرآن و نهج البلاغه دارند،‌ اولویت‌هایی در پذیرش هستند.
وی از پذیرش سه تا چهار هزار نفر در آزمون ورودی حوزه‌های علمیه کشور خبر داد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند جزئیات محتوای آزمون را در سایت سنجش و آموزش حوزه‌های علمیه مشاهده کنند.
رستم نژاد گفت: اکنون در شرایطی هستیم که مرزهای خبری در کشور برداشته شده‌است و زمانی که فردی می‌خواهد وارد نهاد علمی مانند دانشگاه شود تبلیغ منفی وجود ندارد اما در ارتباط با حوزه‌ها افرادی از داخل و خارج شبانه‌روزی در تلاشند تا جلوی ورود به این مراکز علمی را بگیرند.
وی ادامه داد: علیرغم این مساله و فشارهای جانبی برخی افراد، شاهدیم جمع کثیری که برای پرچم داری از مکتب اهل‌بیت می خواهند وارد حوزه شوند به شدت مورد هجوم قرار می گیرند اما در آزمون ورودی سال گذشته رشد معنادار در متقاضیان آزمون نسبت به سال قبل تر آن شاهد بودیم که در حدود ۲۱ درصد بود.
معاون آموزش حوزه های علمیه کشور افزود: معمولا نسبت متقاضیان با کسانی که پذیرش نهایی در حوزه های علمیه می‌شوند یک و نیم نفر به ازای پنج نفر است که طی چند سال گذشته این نسبت در همین حد باقی مانده‌است.
  • نویسنده :
  • منبع :