19 دی آنلاین: عربستان سعودی تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به ایران را محکوم کرد و آن را نقض حاکمیت و زیرپا گذاشتن قوانین بین المللی دانست.
به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان(واس)، در بیانیه وزارت خارجه این کشور آمده است: تجاوز نظامی که جمهوری اسلامی ایران در معرض آن قرار گرفت نقض حاکمیت و نقض قوانین و عرف بین المللی است و عربستان سعودی آن را محکوم می‌کند.
عربستان سعودی همچنین خواهان بالاترین سطح خویشتنداری همه طرف ها و کاهش تنش و پایان درگیری ها در منطقه شد.
وزارت خارجه عربستان نسبت به عواقب ادامه درگیری‌های نظامی در منطقه هشدار داد و از همه طرف‌ها خواست تا با انجام حداکثر خویشتن‌داری، تنش را کاهش دهند.
عربستان از جامعه بین‌المللی و طرف‌های با نفوذ و فعال خواست که نقش و مسئولیت‌های خود را در راستای کاهش تنش و پایان دادن به درگیری‌ها در منطقه انجام دهند.

وزارت خارجه عمان هم تجاوز رژیم صهیونیستی را تعرض آشکار به حاکمیت ایران دانست و آن را به شدت محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری «الخلیج آنلاین»، وزارت خارجه عمان در بیانیه‌ای تاکید کرد که این کشور تعرض بامداد امروز رژیم صهیونیستی به خاک جمهوری اسلامی ایران را به شدت محکوم می‌کند.
در این بیانیه آمده است: این تعرض نقض آشکار حاکمیت ایران و همچنین نقض روشن قوانین بین المللی و اقدامی تنش زا است که منجر به تداوم خشونت و به نتیجه نرسیدن تلاش ها در راستای ایجاد آرامش و کاهش تنش ها و حل بحران ها از طریق ابزارهای مسالمت آمیز و دیپلماتیک می شود.
وزارت خارجه عمان افزود: سلطنت عمان این اقدامات مداوم اسرائیل را محکوم می کند؛ اقداماتی که منطقه را به سمت بی ثباتی های بیشتر می کشاند. ما بار دیگر از جامعه بین المللی می خواهیم که تحرکات موثر در راستای توقف این تجاوزها و پایان دادن به تعرض های آشکار به خاک کشورهای همجوار انجام دهد.
عمان همچنین خواستار حل ریشه ای بحران های منطقه از طریق پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین و دیگر کشورهای عربی شد.
وزارت خارجه عمان در ادامه بیانیه خود خواستار پایان دادن به تجاوزها علیه نوار غزه بر اساس قطعنامه های سازمان ملل و شورای امنیت و دادن حق تعیین سرنوشت خود به مردم فلسطین و برپایی کشور فلسطینی شد و تاکید کرد که این امر منجر به تحقق صلح پایدار و عادلانه برای تمام طرف ها می شود.

همچنین وزارت امور خارجه پاکستان با محکوم کردن تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به جمهوری اسلامی ایران آن را نقض صریح قوانین بین المللی دانست و از شورای امنیت سازمان ملل خواست برای پایان دادن به جنایات اسرائیل گام فوری بردارد.

به گزارش روابط عمومی دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، این کشور تجاوز رژیم اسرائیل علیه جمهوری اسلامی ایران در ساعات اولیه امروز را به شدت محکوم می‌کند.
در بیانیه وزارت خارجه پاکستان آمده است: حملات نظامی اسرائیل علیه حاکمیت و تمامیت ارضی ایران، نقض صریح منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین المللی است.
پاکستان تاکید کرد: این حملات مسیر صلح و ثبات منطقه ای را تضعیف و همچنین وضعیت خطرناکی را که از قبل باعث بی‌ثباتی در منطقه‌ شده تشدید می‌کند.
دولت اسلام‌آباد، رژیم اسرائیل را مسوول کامل چرخه فعلی تشدید و گسترش درگیری‌ها در منطقه دانست و افزود: ما از شورای امنیت سازمان ملل می خواهیم که نقش خود را برای حفظ صلح و امنیت بین المللی ایفا کرده و گام های فوری برای پایان دادن به اقدامات بی پروای اسرائیل در منطقه و رفتار جنایتکارانه آن بردارد.
وزارت امور خارجه پاکستان همچنین افزود: جامعه بین المللی نیز باید نقش خود را برای بازگرداندن صلح و امنیت منطقه ای ایفا کند.

نخست وزیر پاکستان نیز با محکوم کردن جنایت تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در جمهوری اسلامی ایران، نسبت به تشدید تنش‌ها در منطقه ابراز نگرانی کرد و گفت که کشورش برای صلح و امنیت در کنار ایران می ایستد.

شهباز شریف امروز در حساب کاربری رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ما عمیقا نسبت به اقدام تجاوزکارانه اخیر اسرائیل به ایران نگرانیم.
وی تاکید کرد: پاکستان با محکوم کردن شدید تجاوز رژیم صهیونیستی در کنار جمهوری اسلامی ایران و سایر همسایگانش برای صلح و امنیت ایستاده است.
شهباز شریف افزود: چنین اقداماتی نه تنها تهدیدی علیه صلح و ثبات منطقه ای است بلکه اصول حاکمیت و قوانین بین المللی را نیز نقض می‌کند.
وی اظهار داشت: از همه طرف ها می خواهیم که برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش‌ها خویشتنداری نشان دهند.

مالزی نیز حمله رژیم‌صهیونیستی به ایران را به شدت محکوم کرد و آن را نقض آشکار قوانین بین‌المللی و تهدیدی برای ثبات منطقه دانست.

تارنمای وزارت امور خارجه مالزی امروز شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ما حمله رژیم صهیونیستی اسرائیل علیه جمهوری اسلامی ایران را که در ساعات ابتدایی امروز به وقوع پیوست، محکوم می‌کنیم و به عنوان نقض آشکار قوانین بین‌المللی و تهدیدی جدی برای ثبات منطقه می‌دانیم.
این بیانیه می‌افزاید: مالزی توقف فوری خصومت‌ها و پایان چرخه خشونت را خواستار شده و اعلام می کند که ادامه این گونه اقدامات (رژیم) اسرائیل می‌تواند به گسترش درگیری‌ها در خاورمیانه و ایجاد بحران‌های بزرگ‌تر منجر شود.

در همین رابطه، رهبر جریان حکمت ملی عراق نیز، تعرض رژیم صهیونیستی به ایران را محکوم و با رهبری خردمند، دولت و ملت مسلمان این کشور اعلام همبستگی کرد.

به گزارش دفتر رسانه ای جریان حکمت ملی عراق، «سید عمار حکیم» در بیانیه ای تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران را محکوم کرد و بار دیگر از جامعه بین الملل خواست تا برای توقف گسترش نفوذ این رژیم که در تعارض با منشورها و عرف بین الملل است، همبستگی و همکاری داشته باشد.
وی درباره تلاش رژیم صهیونیستی برای گسترش جنگ علیه کشورهای منطقه هشدار داد و از سازمان ملل و شورای امنیت خواست تصمیمات قاطعانه برای جلوگیری از رفتارهای ویرانگر این رژیم بر امنیت و ثبات ملت‌های منطقه اتخاذ کنند.

همچنین عراق تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به ایران را با شدیدترین لحن محکوم و بر همبستگی و ایستادگی در کنار جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

به گزارش میدل ایست نیوز، باسم العوادی، سخنگوی دولت عراق در بیانیه‌ای تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران را محکوم کرد.
براساس این بیانیه، العوادی گفت که رژیم غاصب صهیونیستی به سیاست‌های خصمانه و گسترش جنگ در منطقه و تعرضات آشکار خود بدون هیچ مانعی ادامه می‌دهد.
وی افزود که رژیم صهیونیستی این بار اهدافی را در ایران هدف قرار داد.
سخنگوی دولت عراق ادامه داد: عراق پیشتر نسبت به عواقب خطرناک سکوت جامعه بین‌الملل در برابر رفتار وحشیانه رژیم صهیونیستی در قبال مردم فلسطین و تعرضات به لبنان و سوریه و همچنین تجاوز به ایران هشدار داد.
العوادی اضافه کرد که عراق با شدیدترین عبارت‌های واضح، این تجاوز را محکوم و همبستگی خود را با جمهوری اسلامی ایران اعلام می کند.
بنا به گفته العوادی، عراق مجددا بر موضع ثابت و اصولی خود در حمایت از آتش بس در غزه و لبنان و تلاش منطقه‌ای و بین‌المللی فراگیر برای حمایت از ثبات در منطقه تاکید کرد.
امارات هم تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران را محکوم و خواستار خویشتنداری تمام طرف ها شد.
به گزارش خبرگزاری رسمی امارات(وام)، وزارت خارجه امارات در بیانیه ای تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به ایران را محکوم کرد.
در این بیانیه آمده است: بر لزوم حل اختلافات از طریق راه حل های دیپلماتیک تاکید می کنیم و برای مقابله با تنش ها از همه طرف ها می خواهیم که خویشتنداری کنند.

دولت تغییر و سازندگی یمن نیز ضمن محکومیت شدید تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران تاکید کرد که امت اسلامی و عربی باید در مقابل این تجاوز متحد شوند زیرا اقدام رژیم صهیونیستی تجاوز به تمام منطقه است.

به گزارش المیادین، دولت تغییر و سازندگی یمن در بیانیه ای تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران را به شدت محکوم کرد.
در این بیانیه آمده است: ما با ملت و دولت ایران که به خاطر ثابت قدم بودنشان در دفاع از حقوق دو ملت فلسطین و لبنان مورد تعرض قرار گرفتند، اعلام همبستگی می کنیم. موضع ایران در حمایت از مساله فلسطین شناخته شده است و حمایت ایران از مقاومت در مقابل اشغالگران و تجاوزهای رژیم اسرائیل روزنه امیدی برای ملت های منطقه است.
در بخشی از این بیانیه تاکید شده است: تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران تلاش شکست خورده برای منحرف کردن نگاه ها از جنایت های وحشیانه این رژیم و همچنین تلاشی بی فایده برای تضعیف محور مقاومت است. از امت عربی و اسلامی می خواهیم که در یک صف واحد در برابر این تجاوز بایستند؛ تجاوزی که تنها ایران را هدف قرار نمی دهد بلکه تمام منطقه را هدف قرار می دهد.

همچنین وزارت خارجه قطر نیز تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به جمهوری اسلامی ایران را به شدت محکوم کرد و آن را نقض آشکار حاکمیت ایران دانست.

به گزارش پایگاه «الخلیج آنلاین»، وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به ایران را به شدت محکوم و آن را نقض آشکار حاکمیت ایران و قوانین بین المللی توصیف کرد.
وزارت خارجه قطر همچنین تاکید کرد: نسبت به پیامدهای تنش در منطقه بسیار نگران هستیم و از همه طرف ها می خواهیم که خویشتنداری کرده و اختلافات را از طریق گفت وگو و راه های مسالمت آمیز حل کنند تا ناامنی و بی ثباتی را از منطقه دور کنند.
قطر در بخش دیگری از بیانیه خود از جامعه بین المللی خواست که تلاش های خود برای کاهش تنش ها و پایان دادن رنج و مشکلات مردم منطقه به ویزه غزه و لبنان به کار بگیرند.

در همین رابطه، وزارت خارجه اردن نیز تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران را نقض حاکمیت و زیر پا گذاشتن قوانین بین المللی و باعث تشدید تنش ها در منطقه دانست.

به گزارش شبکه المیادین، وزارت خارجه اردن امروز شنبه در بیانیه ای تاکید کرد که تجاوز اسرائیل به ایران نقض حاکمیت این کشور و نقض قوانین بین المللی است.
در این بیانیه آمده است که این تجاوز یک اقدام خطرناک است که منجر به تنش های بیشتر در منطقه می شود.
وزارت خارجه اردن در این بیانیه تاکید کرد: نسبت به بروز درگیری هایی که ثبات و امنیت منطقه و جهان را تهدید می کنند، هشدار می دهیم. جامعه بین المللی باید به مسئولیت خود عمل کرده و اقدامات فوری در راستای توقف تجاوزها به غزه، کرانه باختری و لبنان اتخاذ کند.

وزارت خارجه کویت هم ضمن محکوم کردن شدید تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که این تجاوزگری بیانگر سیاست تل آویو برای ایجاد هرج و مرج از طریق نقض حاکمیت کشورها و به خطر انداختن امنیت منطقه است.

به گزارش خبرگزاری رسمی کویت(کونا)، وزارت خارجه کویت امروز شنبه در بیانیه ای تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به ایران را به شدت محکوم و تاکید کرد: این تجاوز نشان می دهد که اسرائیل با نقض حاکمیت کشورها سیاست ایجاد هرج و مرج را به کار گرفته است.
در این بیانیه آمده است که رژیم صهیونیستی با این تجاوزها امنیت منطقه را به خطر می اندازد و قوانین و عرف های بین المللی را نقض می کند.
وزارت خارجه کویت همچنین تاکید کرد: از جامعه بین المللی و شورای امنیت می خواهیم که به مسئولیت های خود برای توقف این اقدامات که تهدیدی برای آینده منطقه و ملت های آن است عمل کند. ما بر لزوم اتخاذ گام های جدی در راستای حفاظت از امنیت و ثبات منطقه بر اساس قوانین و معاهدات بین المللی تاکید می کنیم.
گفتنی است؛ روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی کشور در ساعات اولیه صبح امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سامانه یکپارچه پدافند هوایی هجوم رژیم صهیونیستی به نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را رهگیری و مقابله موفق کرد.
در اطلاعیه روابط عمومی پدافند هوایی کشور آمده است: به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند با وجود هشدارهای قبلی مسئولین جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هر گونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی بامداد امروز در اقدامی تنش‌زا نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داده که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد حادثه در دست بررسی است.
  • نویسنده :
  • منبع :