دولت | صفحه 339
نامه نمکی به وزیر کشور: تمهیدات ویژه درباره مراسم ایام فاطمیه اتخاذ شود شنبه 27 دی 1399

نامه نمکی به وزیر کشور: تمهیدات ویژه درباره مراسم ایام فاطمیه اتخاذ شود

19 دی: وزیر بهداشت در نامه ای به دکتر رحمانی فضلی، وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با بیماری کرونا، با بیان اینکه چنانچه برگزاری مراسم عزاداری فاطمیّه در چند روز آینده منطبق بر شیوه ‌نامه ها و توصیه های همکاران صورت نگیرد، یقیناً در افزایش بیماری نقش موثری خواهد داشت، بر لزوم اتخاذ تمهیدات ویژه و رعایت پروتکل های بهداشتی در برگزاری مراسم عزاداری فاطمیّه و همچنین ممانعت از ورود هرگونه مسافر غیربومی به استان های شمالی، تاکید کرد.

راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال نمادین خواهد بود/همه موظف به رعایت پروتکل‌ها هستیم شنبه 27 دی 1399
رییس جمهور در جلسه ستاد کرونا:

راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال نمادین خواهد بود/همه موظف به رعایت پروتکل‌ها هستیم

19 دی: رییس جمهوری اعلام کرد: به دلیل شرایطی که داریم با یک وضعیت خاصی راهپیمایی ۲۲ بهمن برگزار خواهد شد و بیشتر نمادین خواهد بود و به صورت خودرویی یا موتوری برگزار می‌شود.

واکنش معاون دفتر رییس جمهور به تحریف سخنان روحانی جمعه 26 دی 1399

واکنش معاون دفتر رییس جمهور به تحریف سخنان روحانی

19 دی: معاون دفتر رئیس جمهوری با انتقاد از برخی رسانه‌ها به دلیل انتشار مطالبی درباره علل افزایش نرخ ارز در کشور با بیان اینکه «برخی رسانه‌های انقلابی! در ‎تحریف آشکار حقیقت، افزایش نرخ ارز را معلول تصمیم دولت می‌دانند و نه ‎تحریم دشمن»، گفت: جعلِ واقعیتی "تحمیلی" به تصمیمی "دولتی"، آشکارترین بروز جریان ‎تحریف است.

تصمیم ستاد کرونا برای آموزش حضوری/مدارس تمام مناطق بجز مناطق قرمز باید باز باشد پنجشنبه 25 دی 1399
وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد:

تصمیم ستاد کرونا برای آموزش حضوری/مدارس تمام مناطق بجز مناطق قرمز باید باز باشد

19 دی: وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تمام کشورها درصدد بازگشایی مدارس خود هستند و امروز این سیاست در تمام دنیا جریان دارد، شروط بازگشایی مدارس را اعلام کرد و از زمان اجرای رتبه بندی فرهنگیان از اول فروردین ماه ۱۴۰۰ خبر داد.

آسیب‌های دوران تعطیلی مدارس باید جبران شود پنجشنبه 25 دی 1399
دکتر روحانی:

آسیب‌های دوران تعطیلی مدارس باید جبران شود

19 دی: رئیس جمهور با بیان اینکه هیچ شیوه‌ای جایگزین آموزش حضوری نیست، گفت: آسیب‌های دوران تعطیلی مدارس شناسایی و به نحو متقضی جبران و اصلاح شود.

روحانی پالایشگاه نفت خام فوق سنگین قشم را افتتاح کرد پنجشنبه 25 دی 1399

روحانی پالایشگاه نفت خام فوق سنگین قشم را افتتاح کرد

19 دی: رییس جمهوری روز پنجشنبه در مراسمی از طریق ویدئوکنفرانس طرح پالایشگاه نفت خام فوق سنگین در زمینه تولید قیر و طرح تامین پیش‌نیازهای مورد استفاده در تولید قیر را با سرمایه‌گذاری ۲۴۰ میلیون دلار افتتاح کرد.

واکسن کرونا را همزمان با تلاش برای تولید داخلی از منابع معتبر خارجی تأمین می‌کنیم چهارشنبه 24 دی 1399
جهانگیری:

واکسن کرونا را همزمان با تلاش برای تولید داخلی از منابع معتبر خارجی تأمین می‌کنیم

معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به توانمندی شرکت های دانش بنیان در حوزه های مختلف گفت: شرکت‌های دانش بنیان در شرایط کرونا نشان دادند که قادر هستند کارهایی معجزه آسا برای تولید تجهیزات و ابزار مقابله با بیماری کرونا انجام دهند اما با وجود این توانمندی‌ها، دولت برای تأمین واکسن کرونا منتظر تولید واکسن داخلی نخواهد ماند و هر زمان که واکسنی مطمئن و اطمینان بخش در دنیا فراهم باشد که مورد قبول وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی باشد، نسبت به خرید آن اقدام خواهیم کرد و بانک مرکزی نیز با وجود همه محدودیت ها، ارز مورد نیاز برای خرید واکسن کرونا را تأمین کرده است.

پاسخ سازمان برنامه و بودجه به ادعای «حقوق نجومی» کارمندان چهارشنبه 24 دی 1399

پاسخ سازمان برنامه و بودجه به ادعای «حقوق نجومی» کارمندان

19 دی: سازمان برنامه و بودجه کشور، در پی انتشار گزارشی در برخی از رسانه‌ها با عنوان «یک سوم کارمندان شرکت‌های دولتی حقوق نجومی‌ می‌گیرند»، به این ادعا پاسخ داد.

تشکر ظریف از یک کوهنورد+ تصویر چهارشنبه 24 دی 1399

تشکر ظریف از یک کوهنورد+ تصویر

19 دی: وزیر امور خارجه ایران گفت: آیین جوانمردی این مرز و بوم زنده است‌.

سقوط ترامپ مشابه فرار شاه از ایران است/ در لایحه بودجه نباید قانونگذاری انجام شود چهارشنبه 24 دی 1399
دکتر روحانی:

سقوط ترامپ مشابه فرار شاه از ایران است/ در لایحه بودجه نباید قانونگذاری انجام شود

19 دی: رئیس جمهور، شکست و سقوط دولت ترامپ در آمریکا را نشانگر عدم پایان خوب قلدرمآبی، نژادپرستی و زیر پا گذاشتن قانون در دنیا دانست و تاکید کرد که این روزها در واقع پایان یک دولت نیست بلکه شکست سیاستِ فشار حداکثری و تروریزم اقتصادی علیه یک ملت بزرگ است.

تغییر وضعیت شهرها از شرایط قرمز و نارنجی به زرد و آبی سه شنبه 23 دی 1399
وزیر کشور خبر داد؛

تغییر وضعیت شهرها از شرایط قرمز و نارنجی به زرد و آبی

19 دی: وزیر کشور با بیان اینکه شرایط شهرهای ما از قرمز و نارنجی به زرد و آبی تبدیل شده است، گفت: نباید از گشایش‌های ایجاد شده، تلقی عادی‌سازی داشتیه باشیم و کماکان باید تمام دستورالعمل‌های بهداشتی اجرا شود.

مجلس به وزیر علوم کارت زرد داد سه شنبه 23 دی 1399

مجلس به وزیر علوم کارت زرد داد

19 دی: نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پاسخ‌های منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به سوال نماینده علی آباد قانع نشدند و به وی کارت زرد دادند.

مردم نگران واکسن کرونا نباشند/ همه نیازهای مردم تأمین شده است سه شنبه 23 دی 1399
روحانی:

مردم نگران واکسن کرونا نباشند/ همه نیازهای مردم تأمین شده است

19 دی: رییس جمهور تأمین واکسن مورد نیاز مردم را یکی از مسائل مهم دولت ذکر کرد و گفت: دولت هم در زمینه تهیه واکسن از کواکس درخواست خود را مطرح و هم پول آن را پرداخت کرده است و از منابع دیگر هم دنبال تهیه واکسن است. بنابراین مردم در این زمینه نگرانی نداشته باشند.

مسائل کلان و راهبردی باید به دور از تنش برنامه‌ریزی شود سه شنبه 23 دی 1399
روحانی:

مسائل کلان و راهبردی باید به دور از تنش برنامه‌ریزی شود

19 دی: رییس جمهوری بر ضرورت افزایش تعامل میان مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس و توجه به واقعیات کشور در لایحه بودجه تاکید کرد و گفت: مسائل کلان و راهبردی کشور باید به دور از تنش و رفتارهای سیاست‌زده در فضای آرام و منطقی، تدبیر و برنامه‌ریزی شود.

روحانی: هدف دولت تهیه، تامین و ساخت یک واکسن مطمئن است سه شنبه 23 دی 1399

روحانی: هدف دولت تهیه، تامین و ساخت یک واکسن مطمئن است

19 دی: رئیس جمهور با قدردانی از تلاش های گسترده شرکت های دانش بنیان و تمامی مراکز و سازمان ها از جمله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای ساخت واکسن ایرانی کرونا، تصریح کرد که هدف دولت تهیه، تامین و ساخت واکسن مطمئن است و از همین رو مصمم به حمایت از شرکت های دانش بنیان و تمامی مراکزی است که سعی در تولید و خرید واکسن کرونا دارند.

ظریف: کره جنوبی هرچه سریع‌تر منابع ارزی ایران را آزاد کند دوشنبه 22 دی 1399

ظریف: کره جنوبی هرچه سریع‌تر منابع ارزی ایران را آزاد کند

19 دی: وزیر امور خارجه بزرگترین مانع توسعه روابط ایران و کره جنوبی در شرایط فعلی را محدودیت ایجاد شده برای منابع ارزی ایران نزد بانک‌های کره‌ای ذکر کرد و از دولت کره خواست که هرچه سریع‌تر در جهت رفع این موانع اقدامات لازم را انجام دهد.

صلاحیت انحصاری پیگیری قضایی سقوط هواپیمای اوکراینی با ایران است دوشنبه 22 دی 1399
خطیب‌زاده:

صلاحیت انحصاری پیگیری قضایی سقوط هواپیمای اوکراینی با ایران است

19 دی: سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه صلاحیت انحصاری پیگیری قضایی سقوط هواپیما با ایران است، گفت:دولت ایران به عنوان دولت مسئول در چارچوب فنی این مسائل را رسیدگی کرده است و اجازه نمی‌دهد سیاست‌زدگی وارد این مسئله شود.

شریعتمداری: پرداخت جریمه جایگزین قطع خدمات بیمه‌ می‌شود دوشنبه 22 دی 1399

شریعتمداری: پرداخت جریمه جایگزین قطع خدمات بیمه‌ می‌شود

19 دی: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی بررسی‌های مقدماتی حقوقی را انجام داده تا با رعایت قانون به جای قطع خدمات با افزایش جرایم مربوط به پرداخت نکردن حق بیمه، استمرار خدمات در مجموعه مشاغلی که دارای بیمه هستند را تضمین کند.

راه‌های حمایت از تولید و بنگاه‌های اقتصادی با حضور سران قوا بررسی شد دوشنبه 22 دی 1399
در شورای عالی هماهنگی اقتصادی؛

راه‌های حمایت از تولید و بنگاه‌های اقتصادی با حضور سران قوا بررسی شد

19 دی: جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران سه قوه در نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد و راه‌های حمایت از تولید و بنگاه‌های اقتصادی مورد بحث قرار گرفت.

موحدی کرمانی: لوایح FATF در مجمع تصویب نمی‌شود یکشنبه 21 دی 1399

موحدی کرمانی: لوایح FATF در مجمع تصویب نمی‌شود

19 دی: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه لوایح FATF با اصرار روحانی به رهبرانقلاب به مجمع تشخیص مصلحت فرستاده شده است، گفت: مطمئن هستم این لوایح با مخالفت اعضای مجمع روبرو خواهد شد.