صنعت و خودرو | صفحه 66
واردات خودرو آزاد شد چهارشنبه 21 اردیبهشت 1401
با تصویب دولت؛

واردات خودرو آزاد شد

۱۹ دی: وزیر صمت از تصویب کلیات آیین نامه واردات خودرو در هیئت‌وزیران خبر داد و گفت: روش‌های متعدد واردات خودرو در آیین‌نامه‌ای که هم‌اکنون در مراحل نهایی تصویب قرار دارد، مشخص‌شده است.

مطهری: صنعت خودروسازی به طهرانی مقدم‌ها و حاجی زاده‌ها سپرده شود چهارشنبه 21 اردیبهشت 1401

مطهری: صنعت خودروسازی به طهرانی مقدم‌ها و حاجی زاده‌ها سپرده شود

19 دی: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتشار تصاویر ماهواره‌ نور۲ سپاه گفت: این موضوع گویای این واقعیت است که باید صنعت خودروسازی را به طهرانی مقدم ها و حاجی زاده ها سپرد.

ذخایر کالایی مناسبی در کشور داریم/برای تأمین مواد اولیه جای نگرانی نیست چهارشنبه 21 اردیبهشت 1401
وزیر صمت:

ذخایر کالایی مناسبی در کشور داریم/برای تأمین مواد اولیه جای نگرانی نیست

19 دی: وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد اصلاح روند تخصیص یارانه‌ها با اعلام اینکه ذخایر کالایی مناسبی در کشور داریم، گفت: مردم در روزهای نخست اجرای طرح بزرگ جراحی اقتصادی و اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها از خریدهای هیجانی که سبب التهاب در بازار می‌شود، بپرهیزند.

 از هفته آینده می‌توانید با موبایل تخلفات صنفی را گزارش دهید سه شنبه 20 اردیبهشت 1401
وزیر صنعت، معدن و تجارت:

از هفته آینده می‌توانید با موبایل تخلفات صنفی را گزارش دهید

19 دی: وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه نشست تنظیم بازار، ضمن توضیح در مورد برنامه‌های این وزارتخانه در خصوص نظارت بر بازار، از آغاز نصب یک کد دوبعدی (QR Code) و یک شماره شناسه صنفی در مغازه‌ها برای گزارش مستقیم تخلفات از سوی مردم خبر داد.

فاطمی امین: یارانه آرد مستقیم به مصرف کننده پرداخت می‌شود سه شنبه 20 اردیبهشت 1401

فاطمی امین: یارانه آرد مستقیم به مصرف کننده پرداخت می‌شود

19 دی: وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد تغییر یارانه آرد گفت: در این روش یارانه مستقیم به مصرف‌کننده پرداخت می‌شود و این طرح به صورت پایلوت در استان زنجان در حال اجراست.

تذکر نماینده شیراز در خصوص افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت آهن سه شنبه 20 اردیبهشت 1401

تذکر نماینده شیراز در خصوص افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت آهن

19 دی: نماینده مردم شیراز در مجلس در خصوص تورم ۱۰۰ درصدی آهن و پروفیل تذکر داد و گفت: امروز همه درگیر نان و نهاده های دامی شده ایم و مسکن را فراموش کرده ایم.

امروز منتظر طرح فروش ایران‌خودرو نباشید سه شنبه 20 اردیبهشت 1401
با توجه به دستور توقف فروش خودروها تا اطلاع ثانوی؛

امروز منتظر طرح فروش ایران‌خودرو نباشید

19 دی: با توجه به اینکه طبق دستور وزارت صنعت، معدن و تجارت، تا زمان مشخص شدن سازوکار سامانه یکپارچه ، فروش خودرو به هر نحو ممنوع اعلام شده است، این هفته طرح فروش محصولات ایران‌خودرو پس از ۱۹ طرح پیاپی بصورت هفتگی (البته بدون در نظر گرفتن دو هفته ابتدایی فروردین ماه)، به سبب همین ممنوعیت فروش اجرا نخواهد شد.

کمبود کالای اساسی در قم نداریم یکشنبه 18 اردیبهشت 1401
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان:

کمبود کالای اساسی در قم نداریم

19 دی: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با تاکید بر اطمینان بخش بودن ذخیره کالاهای اساسی، گفت: هیچ گونه نگرانی از کمبود کالاهای اساسی و مصرفی مردم در سطح این استان احساس نمی‌شود.

وزارت صمت طرح پیش‌فروش‌ خودروساز خصوصی را ابطال کرد شنبه 17 اردیبهشت 1401

وزارت صمت طرح پیش‌فروش‌ خودروساز خصوصی را ابطال کرد

19 دی: در حالیکه قرار بود گروه خودروسازی بهمن‌موتور، امروز (شنبه) طرح پیش‌فروش محصول فیدلیتی پرایم را به مرحله اجرا درآورد، با توجه به دستور توقف هرگونه فروش خودرو، خارج از سامانه یکپارچه، وزارت صمت این طرح پیش‌فروش را ابطال کرده و براین اساس بهمن‌موتور نیز اعلام کرده است که زمان عرضه این محصول متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

تابش از سازمان حمایت رفت/بیک زاده جایگزین شد شنبه 17 اردیبهشت 1401

تابش از سازمان حمایت رفت/بیک زاده جایگزین شد

19 دی: وزیر صنعت، معدن و تجارت در حکمی صدیف بیک زاده را به‌عنوان سرپرست سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان منصوب کرد.

واردات ۲۰۰۰ خودرو به مناطق‌آزاد از کانال جام جهانی! جمعه 16 اردیبهشت 1401
درخواست به رئیس جمهوری اعلام شد؛

واردات ۲۰۰۰ خودرو به مناطق‌آزاد از کانال جام جهانی!

19 دی: بعد از آنکه رایزنی‌های مناطق آزاد جهت واگذاری بیش از ۲۰۰۰ خودروی دپو شده در گمرک با موانعی مواجه و هنوز به نتیجه نرسیده است، این بار به بهانه برگزاری جام جهانی و میزبانی احتمالی تماشاگران، از رئیس‌جمهوری خواسته‌اند تا مجوز واردات ۲۰۰۰ دستگاه خودرو به کیش و قشم را صادر کند.

قرعه‌کشی خودرو از دست خودروسازان خارج می‌شود چهارشنبه 14 اردیبهشت 1401
برنامه تازه دولت برای فروش خودرو؛

قرعه‌کشی خودرو از دست خودروسازان خارج می‌شود

۱۹ دی: وزیر صمت در نامه‌ای به رئیس سازمان حمایت دستور داد تا زمان برقراری توازن میان عرضه و تقاضای خودرو، قرعه کشی خودرو کماکان ادامه داشته و تنها مسیر فروش خودرو به صورت عادلانه باشد.

قرعه‌کشی خودرو امسال حذف نمی‌شود سه شنبه 13 اردیبهشت 1401

قرعه‌کشی خودرو امسال حذف نمی‌شود

۱۹ دی: وزیر صمت در نامه‌ای به مدیرعامل سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان دستور داد تا فروش خودرو همچنان تنها از طریق قرعه کشی انجام شود.

سمند ۳۱۵ میلیون تومان شد/منتظر ریزش قیمت خودرو نباشید دوشنبه 12 اردیبهشت 1401

سمند ۳۱۵ میلیون تومان شد/منتظر ریزش قیمت خودرو نباشید

19 دی: سرعت افزایش قیمت خودرو در بازار کشور رو به افزایش است. کارشناسان معتقدند تا زمانی که واردات خودرو آزاد نشود، افزایش قیمت ادامه دارد.

طرح پیشنهادی «واردات خودرو» به هیات دولت رفت دوشنبه 12 اردیبهشت 1401

طرح پیشنهادی «واردات خودرو» به هیات دولت رفت

19 دی: سخنگو و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت تاکید کرد: طرح پیشنهادی صدور مجوز واردات خودرو در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مطرح و برای تصویب به هیات دولت تقدیم شد.

شرکت سایپا از سازمان بازرسی کل کشور تذکر گرفت یکشنبه 11 اردیبهشت 1401

شرکت سایپا از سازمان بازرسی کل کشور تذکر گرفت

19 دی: در جریان بازدید بازرس کل صنعت، معدن و تجارت و هیاتی از دادستانی کل کشور از خودروسازی سایپا، مشخص شد این خودروساز پس از تکمیل کاری خودروهای ناقص به منظور توزیع در استان‌های مختلف از طریق شبکه حمل و نقل، دقت کافی و سیستماتیک در کنترل‌های کیفی معمول نکرده است که این موضوع با تذکر سازمان بازرسی مواجه شد.

فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو آغاز شد یکشنبه 11 اردیبهشت 1401

فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو آغاز شد

19 دی: سی و هفتمین مرحله فوق العاده محصولات گروه صنعتی ایران خودرو و طرح فروش فوق‌العاده ویژه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از امروز (یکشنبه) به مدت پنج روز آغاز شد.

برگزاری مراسم قرعه‌کشی ۲ طرح پیش فروش محصولات سایپا شنبه 10 اردیبهشت 1401

برگزاری مراسم قرعه‌کشی ۲ طرح پیش فروش محصولات سایپا

19 دی: مراسم قرعه کشی برای دو طرح پیش فروش یک‌ساله و حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گروه سایپا، با حضور نمایندگان نهادهای نظارتی برگزار و اسامی منتخبین ساعت ۲۱ امشب در سایت رسمی این گروه خودروسازی منتشر خواهد شد.

بدهی ۴۵ میلیاردی خودروسازها به قطعه سازها شنبه 10 اردیبهشت 1401

بدهی ۴۵ میلیاردی خودروسازها به قطعه سازها

19 دی: عضو هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازی کشور گفت: کوهی از مشکلات باعث به شماره افتادن نفس قطعه سازان در کشور شده است.

دومین عرضه شاهین بدون قرعه‌کشی این‌بار در قالب پیش فروش پنجشنبه 8 اردیبهشت 1401

دومین عرضه شاهین بدون قرعه‌کشی این‌بار در قالب پیش فروش

19 دی: گروه خودروسازی سایپا که قرعه‌کشی و محدودیت‌های طرح فروش را برای خودرو شاهین حذف کرده و هفته گذشته نیز برای اولین بار این خودرو را بصورت فروش فوق‌العاده بدون فرآیند قرعه‌کشی عرضه کرد، اکنون برای دومین بار قصد دارد طرح فروش این محصول را بدون فرآیند قرعه‌کشی اما در قالب پیش‌فروش یکساله اجرایی کند.