فرهنگ عمومی | صفحه 87
بدون ویزا چگونه به قطر سفر کنیم؟ شنبه 7 آبان 1401

بدون ویزا چگونه به قطر سفر کنیم؟

19 دی: ویزای قطر برای شهروندان ایرانی هنوز لغو نشده و برای ورود به این کشور همچنان باید ویزا دریافت کرد، ‌ جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر شاید تنها فرصتی باشد که اتباع ایرانی امکان سفر بدون ویزا به قطر را داشته باشند.

آیت‌الله سیداحمد واحدی درگذشت شنبه 7 آبان 1401

آیت‌الله سیداحمد واحدی درگذشت

19 دی: آیت‌الله سیداحمد واحدی جهرمی نماینده امام خمینی(ره) در سوریه و تولیت حرم حضرت سکینه بنت علی(ع) دار فانی را وداع گفت.

راهپیمایی باشکوه مردم قم درمحکومیت جنایت تروریستی در حرم شاهچراغ(ع) جمعه 6 آبان 1401

راهپیمایی باشکوه مردم قم درمحکومیت جنایت تروریستی در حرم شاهچراغ(ع)

19 دی: نمازگزاران جمعه شهر مقدس قم، با برپایی راهپیمایی باشکوه، ضمن محکوم کردن جنایت تروریستی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در شیراز خواستار برخورد قاطع با عوامل و زمینه سازان این جنایت هولناک شدند.

با جنایت اخیر حجت تمام شد؛ خواص روشنگری کنند جمعه 6 آبان 1401
قطعنامه پایانی راهپیمایی سراسری کشور:

با جنایت اخیر حجت تمام شد؛ خواص روشنگری کنند

19 دی: شرکت‌کنندگان در راهپیمایی محکومیت حمله تروریستی حرم شاهچراغ در قطعنامه پایانی ضمن تاکید بر وحدت ملی، قومی و مذهبی اعلام کردند که صبر و تحمل دربرابر اقدامات این عمال بیگانه جایز نیست و از دستگاه قضایی و مسئولان خواستند با عوامل اصلی فتنه اخیر برخورد قانونی کنند.

امروز؛ راهپیمایی سراسری پس از نماز جمعه برای اعلام انزجار از دشمن جمعه 6 آبان 1401

امروز؛ راهپیمایی سراسری پس از نماز جمعه برای اعلام انزجار از دشمن

19 دی: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بیانیه‌ای تاکید کرد: «دشمنان عنود ملت ایران در ادامه اغتشاشات اخیر و پروژه ناامن‌سازی کشور عزیزمان، دست به جنایت دیگری زده و ده‌ها تن از زائران مظلوم حرم مطهر احمد بن موسی (ع) را به خاک و خون کشیدند.»

خبر بسته شدن بقاع متبرکه کشور صحت ندارد پنجشنبه 5 آبان 1401
مدیرکل بقاع متبرکه سازمان اوقاف:

خبر بسته شدن بقاع متبرکه کشور صحت ندارد

19 دی: مدیرکل بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه، بسته شدن حرم امام زاده صالح (ع) در تهران و بقاع متبرکه سراسر کشور را تکذیب کرد.

رفتن به جام جهانی چقدر آب می‌خورد؟ چهارشنبه 4 آبان 1401

رفتن به جام جهانی چقدر آب می‌خورد؟

19 دی: حضور در جام جهانی بیشتر اوقات تعطیلات ارزانی به حساب نمی‌آید، مهم نیست این رقابت‌ها در کجا برگزار می‌شود؛ چرا که تقاضای بالا، قیمت‌ها را به حدی افزایش می‌دهد که تماشای این رقابت‌ها را برای بسیاری از گردشگران علاقه‌مند ناممکن می‌کند.

نماز آیات را در نخستین کسوف قرن جدید چگونه بخوانیم؟ سه شنبه 3 آبان 1401

نماز آیات را در نخستین کسوف قرن جدید چگونه بخوانیم؟

19 دی: امروز شاهد نخستین خورشیدگرفتگی در قرن پانزدهم خواهیم بود که همزمان با این خورشیدگرفتگی نماز آیات واجب می‌شود.

مجریان «تور جام جهانی فوتبال» مشخص شدند سه شنبه 3 آبان 1401

مجریان «تور جام جهانی فوتبال» مشخص شدند

با نزدیک شدن زمان برگزاری جام جهانی فوتبال در قطر، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، با مشخص کردن مجریان و شرکت‌های مجاز برگزارکننده تور جام جهانی، برای جلوگیری از هرگونه تخلف یا سوءاستفاده احتمالی از سوی اشخاص غیرمجاز، نکاتی را یادآور شد.

اسماعیلی: تروریسم رسانه‌ای دنبال ترویج خشونت در ملت‌های مستقل است دوشنبه 2 آبان 1401
در اجلاس اوانا؛

اسماعیلی: تروریسم رسانه‌ای دنبال ترویج خشونت در ملت‌های مستقل است

19 دی: وزیر ارشاد در در مجمع عمومی سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه گفت: تروریسم رسانه‌ایقدرت‌های سلطه‌گر به دنبال ترویج خشونت، تفرقه و ناامنی در میان ملت های مستقل است

سفر ایرانی‌ها به سوریه به‌زودی ازسر گرفته می‌شود دوشنبه 2 آبان 1401

سفر ایرانی‌ها به سوریه به‌زودی ازسر گرفته می‌شود

19 دی: رییس سازمان حج وزیارت پس از رایزنی و مذاکره با مقامات سوریه، خبر داد اعزام زائران ایرانی به سوریه به‌زودی از سرگرفته می‌شود.

توضیح جبلی درباره حمله سایبری به صداوسیما دوشنبه 2 آبان 1401

توضیح جبلی درباره حمله سایبری به صداوسیما

19 دی: رییس سازمان صدا و سیما درباره حمله سایبری به این سازمان گفت: با اتفاقی که در بهمن سال گذشته رخ داد، عزم خوبی در داخل و خارج صدا و سیما ایجاد شد و جلوی بسیاری از حفره‌ها گرفته شد و اتفاق تلخ اخیر باعث می‌شود لکه گیری‌های باقیمانده را انجام دهیم و آسیب پذیری‌مان را به حداقل برسانیم.

آیت‌الله نورمفیدی: سخت گیری ها، جواب نمی دهد/جامعه نیاز به گفت‌وگو دارد دوشنبه 2 آبان 1401

آیت‌الله نورمفیدی: سخت گیری ها، جواب نمی دهد/جامعه نیاز به گفت‌وگو دارد

19 دی: نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: جامعه نیاز به گفتگو دارد گفتگو هم نباید محدود به یک عده خاص شود، اینگونه رفتارها زخم بر پیکر جامعه وارد می کند. او افزود، از اوایل انقلاب تا امروز هیچ وقت با برگزاری کنسرت ها در این شهر مخالفت وجلوگیری نکردم و هیچ مشکلی هم پیش نیامد در عوض شاهد بودیم شهرهایی که سخت گیری کردند دچار مشکلاتی شدند. اینگونه سخت گیری ها درست نیست و جواب هم نمی دهد.

ضرغامی: همیشه به ستاد امر معروف نقد دارم یکشنبه 1 آبان 1401

ضرغامی: همیشه به ستاد امر معروف نقد دارم

19 دی: وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: همیشه به ستاد امر معروف نقد دارم. معتقدم بعد از همه ناآرامی‌ها در کف خیابان، مصاحبه‌هایی صورت گرفت و برخی مقامات رسمی دوباره جملاتی می‌گویند که هیچ مقرون به صواب نیست.

شهروندان اقلیم کردستان می‌توانند بدون ویزا به ایران سفر کنند شنبه 30 مهر 1401

شهروندان اقلیم کردستان می‌توانند بدون ویزا به ایران سفر کنند

19 دی: مدیرکل روابط اقلیم کردستان عراق و ایران گفت که شهروندان این اقلیم از فردا (یکشنبه) می‌توانند بدون ویزا به ایران سفر کنند.

۲۰۰ هزار نفر از مردم قم به تماشای نمایش فصل شیدایی نشستند شنبه 30 مهر 1401
استاندار قم:

۲۰۰ هزار نفر از مردم قم به تماشای نمایش فصل شیدایی نشستند

19 دی: استاندار قم با بیان این که شاهد استقبال گسترده مرم قم از نمایش فصل شیدایی بودیم گفت: در طول مدت‌زمان برگزاری نمایش، حدود ۲۰۰ هزار نفر از آن بازدید کردند.

چرا مصر در لیست سیاه سریال سازان قرار گرفت؟ شنبه 30 مهر 1401

چرا مصر در لیست سیاه سریال سازان قرار گرفت؟

19 دی: فضای اقلیمی و هویت تاریخی مصر سبب شده بود تا نزدیک به یک قرن این کشور عرب زبان، لوکیشن محبوب سازندگان فیلم و سریال باشد اما در سال‌های اخیر از این محبوبیت کاسته شده و چیزی نمانده تا مصر به طور کلی از فهرست اماکن محبوب برای فیلم برداری فیلم و سریال‌ها خط بخورد.

گم‌شده‌های بیهقی کجاست؟ شنبه 30 مهر 1401

گم‌شده‌های بیهقی کجاست؟

19 دی: گفته می‌شود آن‌چه امروز به‌عنوان تاریخ بیهقی به دست ما رسیده، بخش کوچکی از کل اثر اوست؛ به‌گونه‌ای که حتی از داشتن نام واقعی آن محروم مانده‌ایم. با این حال آیا از میان دستنویس‌های بسیار این کتاب، دستنویسی هست که بخش‌های گم‌شدۀ این کتاب را داشته باشد؟

میزبانی از ۴۰ هزار گردشگر و زائر غیرایرانی در حرم حضرت معصومه(س) جمعه 29 مهر 1401

میزبانی از ۴۰ هزار گردشگر و زائر غیرایرانی در حرم حضرت معصومه(س)

19 دی: مدیر روابط عمومی آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: در ۶ ماه نخست امسال ۴۰ هزار و ۶۱۵ گردشگر و زائر غیرایرانی از ۵۷ کشور دنیا در حرم کریمه اهل بیت(س) حضور یافتند.

روایت وزیر ارشاد از تعداد و وضعیت خبرنگاران بازداشتی جمعه 29 مهر 1401

روایت وزیر ارشاد از تعداد و وضعیت خبرنگاران بازداشتی

19 دی: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره پیگیری وضعیت خبرنگاران بازداشتی گفت: تعدادشان زیاد نیست، حوزه معاونت مطبوعاتی را در این خصوص مامور کردیم. این دوستان را همه می‌شناسیم و اگر خطایی هم کرده باشند تلاش می‌کنیم تا برطرف شود.