جامعه | صفحه 516
واکنش پلیس راهور به عبور تانک روسی از روی خودرویی در اوکراین یکشنبه 8 اسفند 1400

واکنش پلیس راهور به عبور تانک روسی از روی خودرویی در اوکراین

19 دی: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور به عبور یک دست تانک روسی از روی خودرویی در اوکراین واکنش نشان داده و آن را به موضوع ایمنی خودروها نسبت داد.

شناسایی ۹۵۲۴ بیمار جدید کرونا در کشور/۲۴۱ تن دیگر جان باختند یکشنبه 8 اسفند 1400

شناسایی ۹۵۲۴ بیمار جدید کرونا در کشور/۲۴۱ تن دیگر جان باختند

19 دی: بنابر اعلام وزارت بهداشت، طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۵۲۴ بیمار جدید کرونا در کشور شناسایی شدند ومتاسفانه در این بازه زمانی ۲۴۱ بیمار نیز جان خود را از دست دادند.

دستگیری یک سرشاخه ترویج فساد با تلاش سازمان اطلاعات سپاه یکشنبه 8 اسفند 1400

دستگیری یک سرشاخه ترویج فساد با تلاش سازمان اطلاعات سپاه

19 دی: یکی از سرشاخه‌های ترویج فساد در فضای مجازی، با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان دستگیر شد.

مذاکرات برای صادرات واکسن پاستوکووک درحال انجام است یکشنبه 8 اسفند 1400
رئیس انستیتو پاستور ایران:

مذاکرات برای صادرات واکسن پاستوکووک درحال انجام است

19 دی: رییس انستیتو پاستور ایران گفت: کشورهای مختلفی از جمله همسایگان متقاضی خرید واکسن پاستوکووک هستند که مذاکرات برای صادرات آن در حال انجام است.

ورود سامانه بارشی جدید از پنجشنبه به کشور یکشنبه 8 اسفند 1400

ورود سامانه بارشی جدید از پنجشنبه به کشور

19 دی: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از فعالیت سامانه بارشی در برخی نقاط شمال شرق، شرق ارتفاعات و دامنه‌های شرقی البرز شرق سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از مرکز و جنوب شرق کشور و سپس خروج این سامانه بارشی از کشور و ورود سامانه بارشی جدید از پنج‌شنبه (۱۲ اسفندماه) خبر داد.

آثار حذف ارز ترجیحی بر زندگی «دهک‌های پایین» یکشنبه 8 اسفند 1400

آثار حذف ارز ترجیحی بر زندگی «دهک‌های پایین»

19 دی: تقدیم لایحه حذف ارز ترجیحی از سوی رییس جمهور به مجلس از چالش برانگیزترین مباحث این روزها شده است؛ هرچند عنوان می‌شود در صورت تصویب این لایحه قرار است دولت یارانه‌ای به منظور جبران برخی هزینه‌ها در نظر بگیرد اما رئیس انجمن علمی اقتصاد سلامت ایران معتقد است «آثار تورمی حذف ارز ترجیحی در سبد خرید گروه‌های کم درآمد، بسیار تاثیرگذار است» این در حالیست که نباید فراموش کرد علاوه بر گروه‌های نیازمند شناسایی نشده، در حال حاضر حدود ۲.۵ میلیون خانوار تحت حمایت کمیته امداد و ۱.۱ میلیون خانوار نیازمند و جزو دهک‌های پایین تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند.

آغاز طرح ترافیک نوروزی پلیس از ۲۴ اسفند یکشنبه 8 اسفند 1400
رییس پلیس راهور ناجا خبر داد:

آغاز طرح ترافیک نوروزی پلیس از ۲۴ اسفند

19 دی: معاون عملیات ترافیکی پلیس راهور گفت: پیشنهاد پلیس برای زمان اجرای طرح ترافیک نوروزی از ۲۴ اسفند تا پایان ۱۴ فروردین است همچنین همه عملیات‌های عمرانی از ۲۰ اسفندماه متوقف می‌شود.

داروهایی که نباید همراه با واکسن مصرف کرد یکشنبه 8 اسفند 1400

داروهایی که نباید همراه با واکسن مصرف کرد

19 دی: یک داروساز و کارشناس مرکز اطلاع‌رسانی داروها و سموم دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به سئوالاتی در مورد مصرف همزمان دارو با تزریق واکسن کرونا، پاسخ داد.

سامانه بارشی امروز در شرق کشور فعال است/کاهش دمای هوا در کل کشور یکشنبه 8 اسفند 1400

سامانه بارشی امروز در شرق کشور فعال است/کاهش دمای هوا در کل کشور

19 دی: کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام شروع کاهش دما از امروز در اغلب مناطق کشور، از تشدید سامانه بارشی در شرق و مرکز کشور طی امروز(یکشنبه) خبر داد.

سازمان غذا و دارو: داروهای تاریخ گذشته را دور نریزید، به ما بدهید یکشنبه 8 اسفند 1400

سازمان غذا و دارو: داروهای تاریخ گذشته را دور نریزید، به ما بدهید

19 دی: مدیرکل دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده های سلامت محور سازمان غذا و دارو گفت: مردم داروهای تاریخ گذشته منازل را جمع آوری و به داروخانه ها تحویل بدهند.

مامور وظیفه‌شناس مترو تهران ۴۸۰ پلاک طلا را به صاحبش بازگرداند+عکس شنبه 7 اسفند 1400

مامور وظیفه‌شناس مترو تهران ۴۸۰ پلاک طلا را به صاحبش بازگرداند+عکس

19 دی: مأمور وظیفه‌شناس ایستگاه مترو دانشگاه شریف بعد از شنیدن خبر بد شدن حال یک مسافر بخاطر گم‌کردن بسته طلاهایش، جستجو برای یافتن آن را آغاز کرد و موفق شد با پیداکردن طلاها به مسافر بدحال، امیدی دوباره بدهد.

سفر نوروزی به شرط واکسیناسیون کامل شنبه 7 اسفند 1400
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد:

سفر نوروزی به شرط واکسیناسیون کامل

19 دی: سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: با توجه به مهار نسبی موج ششم کرونا در شرایط کنونی، سفرهای نوروزی به شرط واکسیناسیون کامل است.

واکسیناسیون اتباع خارجی در چهار استان کشور شنبه 7 اسفند 1400

واکسیناسیون اتباع خارجی در چهار استان کشور

19 دی: سرپرست معاونت توانبخشی جمعیت هلال احمر با بیان اینکه چهار استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان و خراسان رضوی برای واکسیناسیون اتباع خارجی تعیین شده اند، گفت: هیچ محدودیتی برای واکسیناسیون اتباع خارجی در پیک ششم کرونا وجود ندارد.

اعلام آمادگی هلال احمر جهت امدادرسانی به آسیب دیدگان جنگ اوکراین شنبه 7 اسفند 1400

اعلام آمادگی هلال احمر جهت امدادرسانی به آسیب دیدگان جنگ اوکراین

19 دی: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران جهت کمک رسانی به غیرنظامیان جنگ در اوکراین در راستای اهداف و مقاصد بشردوستانه هلال احمر و کمک به قربانیان مخاصمه مسلحانه اعلام آمادگی کرد.

اعلام تاریخ ثبت نام قطعی متقاضیان سفر به سوریه برای نوروز شنبه 7 اسفند 1400

اعلام تاریخ ثبت نام قطعی متقاضیان سفر به سوریه برای نوروز

19 دی: سازمان حج و زیارت با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که متقاضیان سفر به سوریه در بازه زمانی ۲۰ اسفند ماه ۱۴۰۰ لغایت ۱۱ فروردین ماه ۱۴۰۱ که در پیش ثبت نام شرکت کرده اند، از روز دوشنبه هفته جاری برای ثبت نام قطعی اقدام کنند.

بخشودگی اضافه خدمت مرزبان وظیفه‌ شناس شنبه 7 اسفند 1400

بخشودگی اضافه خدمت مرزبان وظیفه‌ شناس

19 دی: سخنگوی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از بخشودگی اضافه خدمت مرزبان وظیفه شناس «مهران سربازی» با عنایت فرمانده کل انتظامی کشور خبر داد.

وزیر بهداشت تولید ۶۰ میلیون دُز واکسن داخلی را تایید کرد شنبه 7 اسفند 1400

وزیر بهداشت تولید ۶۰ میلیون دُز واکسن داخلی را تایید کرد

19 دی: وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: تا امروز فقط ۶۰ میلیون دُز واکسن کوو ایران برکت تولید شده است، هرچند که در صورت نیاز نسبت به واردات هم اقدام می‌کنیم.

دانشجویان پزشکی ایرانی در اوکراین را نمی‌توانیم پذیرش کنیم شنبه 7 اسفند 1400
دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی:

دانشجویان پزشکی ایرانی در اوکراین را نمی‌توانیم پذیرش کنیم

19 دی: دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با توجه به شرایط جنگی کشور اوکراین و وضعیتی که برای دانشجویان پزشکی ایرانی حاظر در این کشور پیش آمده است، گفت: ما ضمن اینکه نگران همه هموطنان عزیزمان در اوکراین هستیم و آرزوی سلامتی برای آنها داریم، ولی واقعیت این است که ما نمی‌توانیم آنها را در داخل دانشگاه‌های کشور و در رشته‌های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی پذیرش کنیم، چرا که اغلب این دانشجویان در این سه رشته پزشکی تحصیل می‌کنند و ما ظرفیتی برای تحصیل آنها در کشور نداریم.

توزیع ۲۵ میلیارد تومان کالای دپو شده در انبارهای اموال تملیکی بین نیازمندان شنبه 7 اسفند 1400

توزیع ۲۵ میلیارد تومان کالای دپو شده در انبارهای اموال تملیکی بین نیازمندان

19 دی: در ادامه تلاش‌ها برای سامان یافتن انبارهای اموال تملیکی در کشور و پس از سفر رئیس سازمان بازرسی کل کشور به استان بوشهر و بازدید از انبارهای اموال تملیکی در این استان، ۲۵ میلیارد تومان از اموال دپو شده بین نیازمندان توزیع شد.

شناسایی ۷۰۳۹ بیمار جدید کرونا در کشور/۲۲۴ نفر دیگر جان باختند شنبه 7 اسفند 1400

شناسایی ۷۰۳۹ بیمار جدید کرونا در کشور/۲۲۴ نفر دیگر جان باختند

19 دی: بنابر اعلام وزارت بهداشت، طی شبانه روز گذشته ۷هزار و ۳۹ بیمار جدید کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۲۲۴ بیمار نیز جان خود را از دست دادند.