19 دی: آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید در پیامی تاکید کرد که بزرگان اسلام باید در مورد هتک حرمت قرآن کریم موضع جدید گرفته و آن را محکوم کنند.
به گزارش مرکز خبر حوزه،‌این مرجع تقلید در پیام خود آورده‌است: برای بار دیگر دست شیطانی در کشور سوئد به هتک حرمت قرآن دست زد و این کتاب آسمانی را بار دیگر در مقابل سفارت‌های کشورهای اسلامی آتش زد.
پیام حاکیست: با این که مراجع عظام و روسای کشورهای اسلامی و شخصیت‌های سیاسی و حتی رئیس سازمان ملل این عمل را محکوم کرده‌اند اما هنوز کشور سوئد و دانمارک از این خواب شیطانی بیدار نشده و اهانت را تکرار کردند. جای تأسف است تاکنون با این همه محکومیت‌ها و عکس العمل‌ها، هنوز این عمل ادامه دارد.
آیت الله سبحانی تاکید کرد که اینک لازم است بزرگان اسلام دراین مورد، موضع جدیدی بگیرند تا از تکرار چنین وقایع تلخی جلوگیری شود.
پیام ادامه یافته‌است: به فرموده آیه "یُرِیدُونَ أَن یُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَیَأْبَی اللَّهُ إِلَّا أَن یُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ" حاکمیت نور ایمان را برای ابد خواهانیم و خداوند این کوردلان را به جزای اعمالشان خواهد رساند. تأسف اینجا است که این کارها با حمایت کامل پلیس انجام گرفته‌است.
کشورهای سوئد و دانمارک طی هفته‌های اخیر به بهانه "آزادی بیان" مورد ادعای خود چندین بار مجوز هتک حرمت قرآن کریم توسط افراد تندرو را صادر کردند.
"سلون مومیکا" در حرکتی موهن و اسلام ستیزانه، اقدام به پاره کردن کتاب آسمانی و پرچم عراق در مقابل سفارت عراق در استکهلم کرد.
همچنین اعضای گروه ملی‌گرای اسلام‌هراس و راست افراطی "دانسک پاتریوتر" (وطن‌پرست دانمارکی) در اقدامی شنیع یک نسخه از قرآن کریم را در مقابل سفارت عراق در کپنهاگ دانمارک سوزاندند.
  • نویسنده :
  • منبع :