19 دی: آیین مشترک آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور و جامعه الزهرا(س) روز سه‌شنبه با قرائت پیام آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید و حضور اساتید برجسته حوزه علمیه در تالار بیداری اسلامی این مجموعه در قم برگزار شد.
 رییس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در این آیین گفت: خداوند متعال در قرآن کریم از رسول الله (ص)‌ به عنوان اسوه حسنه نام برده‌است؛ بنابراین پیامبراکرم(ص) برای ما در همه زمان‌ها الگو است و ما باید از سیره ایشان الگوبرداری کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین مجتبی فاضل تاکید کرد: الگو داشتن و تاثیر گرفتن از آن یکی از ویژگی‌های حیات انسانی است و در همین رابطه ما از پیامبر اعظم(ص) الگو برداری می‌کنیم.
وی ادامه داد: بر اساس روایت‌های وارد شده ما متوجه اهمیت تلاش در مسیر تعلیم و تربیت در سیره رسول اکرم(ص)‌ می‌شویم که برای همه زمان‌ها قابل استفاده است.
وی با اشاره به این که تعلیم و تربیت در دایره اسلام تعطیل بردار نیست، افزود: برگزاری مراسم‌هایی همچون آیین آغاز سال تحصیلی، برنامه‌هایی نمادین می‌باشد وگرنه علم آموزی بر اساس سیره رسول الله (ص) فرآیند دایمی است که انسان باید همواره در این مسیر گام بردارد.
رییس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با تاکید بر ضرورت زمان‌شناسی درتدوین برنامه‌های آموزشی حوزه،گفت: نظام آموزشی فعال و پویاست که باید متناسب با نیازهای زمانه برنامه‌ریزی کند و ما به این موضوع توجه داریم.
وی با اشاره به اینکه تبلیغ دراولویت برنامه‌های حوزه است، گفت: تقسیم کار در نظام‌های امروز از شاخصه‌های توسعه یافتگی است اما در نظام تعلیم و تربیت، متولیان در همه عرصه‌های مورد نیاز به فعالیت می‌پردازند.
وی در سخنان خود با تاکید بر اهمیت فعالیت‌های علمی در مراکز حوزوی، بیان کرد: طلاب با روحیه ایثار، گذشت و مجاهدت در عرصه تعلیم و تربیت در مسیر یاری رساندن به امام عصر(عج) تلاش می‌کنند.
رییس جامعه الزهرا(س)‌ نیز در این آیین گفت: اهل علم و روحانیت سال‌هاست که محل رجوع مردم برای حل مسائل مورد نظرشان هستند.
سیده زهره برقعی بیان داشت: مردم ما همواره از روحانیت انتظار داشتند که مسائل دین را برای ایشان تبیین کنند.
وی تاکید کرد:‌ عقیده به توحید زیربنای یک جهان‌بینی و شکل گیری جامعه دینی است، جامعه‌ای که بر مبنای توحید شکل می‌گیرد و در برابر شبهه‌ها و انحراف‌ها مقاومت می‌کند.
وی افزود: نیاز است که تبیین ارزش‌های دینی در جامعه امروزی با شیوه‌ها و روش‌ها نوین و کارآمد صورت پذیرد و در این راه از ظرفیت تبلیغ در محیط ‌های خانوادگی نیز به بهترین شکل استفاده شود.
رییس جامعه الزهرا(س) گفت: حوزه ماموریت‌های متنوعی دارد که تحقق آن نیازمند تحقیق و تبیین و تقویت زنجیره مهارت‌های تبلیغی طلبه‌هاست.
وی با اشاره به این که طلبه باید سالم و مصلح باشد، بیان داشت:‌ در همین رابطه طلبه‌ها بر اساس دغدغه‌مندی برای اصلاح و سلامت نفس خود تلاش می‌کنند.
  • نویسنده :
  • منبع :