۱۹ دی: زهی تأسف برای سران آمریکا که نه به آیین بشر دوستانه حضرت مسیح(ع)‌ پای بند هستند و نه حریمی برای انسانیت قائلند و در شرایطی که تمامی کشورهای جهان اعتراف دارند که ملت فلسطین در غزه در آستانه ی یک فاجعه ی بزرگ انسانی هستند و حتی اگر حملات هم متوقف شود ولی آذوقه به آنان نرسد از گرسنگی خواهند مرد! باز هم بر ادامه ی سرکوب و حملات وحشیانه و ظالمانه به مردم بی دفاع و بی پناه غزه پافشاری دارند و مانع از اجرای آتش بس می‌شوند!
در پی وتوی قطعنامه شورای امنیت برای اجرای آتش بس در غزه توسط آمریکا، مرتضی نجفی قدسی در یادداشتی این موضوع را مرگ انسانیت در شورای امنیت عنوان کرده و به تحلیل این مسئله پرداخته است:

بسم الله القاصم الجبارین
أَلَا لَعْنَت اللَّهِ عَلَی الظَّالِمِینَ (هود، آیه ی ۱۸)
بدانید که لعنت خدا بر ظالمین و ستمکاران است.
متأسفانه رأی اعضای شورای امنیت که در پی درخواست دبیر کل سازمان ملل متحد برای اعلام آتش بس فوری در غزه تشکیل جلسه داده بودند، با وتوی آمریکا به شکست انجامید و این در حالی است که سیزده عضو شورای امنیت برای اعلام آتش بس رأی مثبت دادند و انگلیس هم رأی ممتنع داد ولی با رأی منفی آمریکا و استفاده این کشور از حق وتو، خواسته اکثریت قریب به اتفاق کشورهای جهان برای اعلام آتش بس در غزه و توقف نسل کشی وحشیانه در فلسطین به جایی نرسید.
بیش از دو ماه است که ملت فلسطین مورد شدیدترین حملات قرار دارد و طبق نظر کارشناسان تاکنون چندین برابر بمب اتمی هیروشیما و ناکازاکی بر سر این مردم مظلوم و آواره بمب و موشک فرو ریخته اند، بمبهایی که گاهی یک محله را تماماً با خاک یکسان کرده است و حجم تخریب ها به حدی است که آقای جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعتراف کرده است ویرانی های عظیم ناشی از حملات اسرائیل به نوار غزه از ویرانی های شهرهای آلمان در طول جنگ جهانی دوّم هم بیشتر است!
هیأت حاکمه آمریکا نهایت ظلم و ستم را تاکنون در حق ملت فلسطین روا داشته اند، آنان با تسلیح پی در پی و تمام عیار رژیم ظالم اسرائیل و حمایت های مالی و لجستیکی، تسلیحاتی عملاً خود وارد جنگ با مردم فلسطین شده اند و در حقیقت مردم فلسطین دشمن اصلی شان آمریکاست و به واقع قدرتمندترین کشور جهان با تمام تجهیزات و امکانات به مقابله با مردمی آواره و بی پناه پرداخته تا بلکه جمعیت دو میلیون نفری ساکنان غزه را مجبور به ترک دیار خود کرده و به کوچ اجباری به کشورهای عربی بکشانند.
هم اکنون با بمبارانهای وحشیانه مناطق مسکونی، مدارس، بیمارستانها حتی اردوگاههای سازمان ملل، روزانه صدها فلسطینی کشته می شوند و هزاران نفر مجروح می گردند و غالب اینها زنان و کودکانی هستند که به این مراکز پناه آورده اند.
ظاهراً در دنیا قانون جنگل حکمفرماست و هر کس زورش بیشتر است مجاز است هر کاری بکند! خوب پس سازمان ملل را تعطیل کنید تا ملتهای جهان بفهمند، شعارهای انساندوستانه غرب به اصطلاح متمدن، دروغی بیش نبوده است و وحشیگری ها و قتل عام های وحشیانه آنان روی ظالمان تاریخ از چنگیزها، نمرودها و فرعون ها را سپید کرده است.
کارهایی که سربازان اسرائیلی با مردم فلسطین می کنند به مراتب از رفتار داعش هم بدتر است و نشان می دهد که داعشیان وحشی را هم آنان آموزش می دادند، کما اینکه مجروحان داعشی در بیمارستان های اسرائیل بستری می شدند.
بالاخره ما معتقدیم که این جهان خدایی دارد و خدا هم همیشه با مظلومین و بی پناهان و در کمین ظالمین و ستمگران است.
وای از روزی که قهر الهی به خروش درآید و طومار ستمکاران را در هم پیچد! آمریکا و ستمکاران عالم بر قدرت خود ننازند و مطمئن باشند قدرت الهی مافوق همه قدرتهاست و روزی تقاص همه ی ظلم ها و ستمها را خواهند دید.
خدای متعال سرنوشت بشر را رها نکرده است و از این خلقت، هدفها دارد و تمام این ظلم ها و ستمها را می بیند و قطعاً روزی مظلومین را بر ظالمین پیروز می گرداند «وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبُونَ» (شعراء، آیه ۲۲۷) و این وعده ی الهی است که به زودی خواهید دید کسانی که ظلم و ستم کردند چگونه واژگون و سرنگون می شوند!
تاکنون یک نمونه از آزار و شکنجه اسیران اسرائیلی به دست گروههای جهادی فلسطین گزارش نشده است و نحوه ی خداحافظی محبت آمیز آنان با مجاهدان فلسطینی نشان می دهد که رفتار آنان با اسراء چقدر انساندوستانه بوده است ولی در مقابل دولت اسرائیل و سربازان وحشی اش نهایت تحقیر و ظلم و شکنجه را حتی با مردم عادی فلسطین و کودکان و زنان روا می دارند، به اردوگاه سازمان ملل حمله می کنند و صدها نفر آواره را دستگیر کرده،‌ برهنه می کنند و مورد تجاوزهای وحشیانه قرار می دهند.
زهی تأسف برای سران آمریکا که نه به آیین بشردوستانه حضرت مسیح پای بند هستند و نه حریمی برای انسانیت قائلند و در شرایطی که تمام کشورهای جهان اعتراف دارند که ملت فلسطین در غزه در آستانه ی یک فاجعه بزرگ انسانی هستند و حتی اگر حملات هم متوقف شود ولی آذوقه به آنان نرسد از گرسنگی خوهند مرد! باز هم بر ادامه سرکوب و حملات وحشیانه و ظالمانه مردم بی دفاع پافشاری دارند و مانع از اجرای آتش بس می شوند و این مسئله نشان می دهد که وجدان انسانی اینها مرده است و در حقیقت درنده هایی به ظاهر انسان هستند!
مردم جهان بدانند این ظلم های بی حد و بی نهایت اسرائیلی ها نشان داد که آنان شایستگی هیچ حکومتی در هیچ سرزمینی را ندارند چرا که کارشان خونریزی و ظلم و جنایت است و هر جا بروند ظلم و فساد می کنند و حجت بر همگان تمام شد. بحمدلله ماهیت پلید دولت اسرائیل بر همه ی ملتهای جهان آشکار شد و علیرغم سانسور خبری و تحریفات دروغین اسرائیلی ها و بعضی از حامیان غربی آنها، قاطبه مردم جهان که رفتارهای غیر انسانی را بر نمی تابند با جمعیت هایی میلیونی در همه ی کشور های جهان به صحنه آمدند و اعلام برائت خود را از ظالمان و ستمکاران به نمایش گذاشتند و انشاء الله صبح پیروزی مظلومین بر ظالمین نزدیک است که فرموده است: «أَلَیْسَ الصُّبْحُ بِقَرِیبٍ» آیا صبح نزدیک نیست!
مرتضی نجفی قدسی
۱۹/۹/۱۴۰۲ 
  • نویسنده :
  • منبع :