یادداشت پایگاه خبری ۱۹ دی آنلاین با عنوان «بازهم اخلال در عرضه سوخت کشور» به قلم رضا صدرایی بدین شرح است:

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در پی اختلال در جایگاه‌های عرضه سوخت اعلام کرد اختلال فنی در بعضی از جایگاه‌های عرضه سوخت کشور ناشی از توطئه معاندان برای تحت‌الشعاع قرار دادن رفاه و آسایش مردم است.
این شرکت اعلام کرد: تا اطلاع ثانوی عرضه فرآورده‌های نفتی در جایگاه‌های عرضه سوخت، به صورت آفلاین انجام خواهد شد.
 در حالی که سازمان پدافند غیرعامل کشور اعلام کرد: تمام گزینه‌های محتمل از جمله نفوذ و هک را در نظر و تحت بررسی دارد، اما در شرایط فعلی نمی‌توان ادعا‌های مطرح شده از سوی دشمن را تأیید کرد، کانال ۱۲ اسرائیل مدعی حمله گروه هکر اسرائیلی به نام «گنجشک درنده» به سامانه سوخت ایران شد و نوشت: حمله سایبری به سیستم ملی تأمین سوخت ایران انجام دادیم و اغلب پمپ‌های سوخت آن را از کار انداختیم.
اختلال در جایگاه‌های عرضه سوخت دیروز متأسفانه تکرار اختلال 13 ماه پیش بود. آبان 1400 بود که متصدیان پمپ بنزین‌ها متوجه از کار افتادن دستگاه‌های نازل بنزین شدند. دقایقی بعد صف‌های طویلی در برابر پمپ بنزین‌ها شکل گرفت ولی نه می‌شد بنزین آزاد فروخت و نه سهمیه‌ای: سیستم توزیع بنزین از کار افتاده بود! سپس اعلام شد که سامانه توزیع بنزین با حمله هکری مواجه شده است
آبان 1400 ندیدند که چگونه هکرها سیستم توزیع بنزین کشور را مختل کردند؟ چرا بعد از این که متوجه شدند سیستم، چنان باگ وحشتناکی دارد که هکرها می‌توانند سیستم توزیع بنزین یک مملکت را مختل کنند، به رفع اساسی و زیرساختی نقاط ضعف و مسدودسازی منافذ قابل عبور برای غریبه‌ها اقدام نکردند و اگر اقدام کردند چرا دوباره شاهد هستیم که همان سناریو دوباره تکرار شده و مردم را گرفتار کرده است؟ مگر نمی‌دانند که بین ایران و اسرائیل یک جنگ واقعی در جریان است و حتی قبل از جنگ غزه نیز، ضربه زدن به زیرساخت‌های همدیگر مد نظر هر دو طرف بوده است؟ مگر در طول این سال‌ها، سایت‌ها و سیستم‌های اندکی از دو طرف مورد حمله سایبری قرار گرفته است؟ مگر پیش‌بینی این که اسرائیل - یا هر عامل خرابکار بیرونی - بخواهد عملیات موفق خرابکاری قبلی را دوباره تکرار کند، سخت است؟
  • نویسنده :
  • منبع :