اخبار قم | صفحه 151
گره کور منوریل قم باز نمی‌شود سه شنبه 6 اردیبهشت 1401
پروژه‌هایی با قابلیت ثبت ملی؛

گره کور منوریل قم باز نمی‌شود

19 دی: گره بخت منوریل که بزرگ‌ترین و بی تکلیف‌ترین پروژه عمرانی تاریخ قم و حتی کشور است گویی قرار نیست در دولت سیزدهم هم باز شود آن هم در حالی که این طرح از جمله مطالبات مهم مردم است.

پیکر همسر آیت‌الله جوادی آملی در قم تشییع و به خاک سپرده شد+ تصویر سه شنبه 6 اردیبهشت 1401

پیکر همسر آیت‌الله جوادی آملی در قم تشییع و به خاک سپرده شد+ تصویر

۱۹ دی: آیین تشییع و تدفین پیکر همسر آیت‌الله العظمی عبدالله جوادی آملی عصر دوشنبه با حضور قشرهای مختلف مردم، روحانیان، فضلا و برخی شخصیت‌های دینی و مذهبی در قم برگزار شد.

تأسیس «اندیشکده انقلاب اسلامی» از ضروریات تبیین انقلاب است دوشنبه 5 اردیبهشت 1401
حجت الاسلام مهاجرنیا:

تأسیس «اندیشکده انقلاب اسلامی» از ضروریات تبیین انقلاب است

۱۹ دی: رئیس اندیشکده مطالعات انقلاب اسلامی طلوع مهر گفت: تأسیس اندیشکده انقلاب اسلامی از ضروریات تبیین انقلاب در سطح بین الملل و جهان اسلام است و امیدواریم طلیعه رویکرد نوینی به انقلاب باشد.

اجاره منزل در قم؛ همین قدر بی حساب و کتاب و غم انگیز دوشنبه 5 اردیبهشت 1401
اجاره نشینی دیگر خوش نشینی نیست؛

اجاره منزل در قم؛ همین قدر بی حساب و کتاب و غم انگیز

19 دی: شاید در دهه‌های گذشته که افراد با مبلغی معقول می‌توانستند خانه مورد پسند شان را اجاره کنند و سرمایه خود را در بازار به کار بگیرند، عبارت «اجاره ‌نشینی و خوش ‌نشینی» درست و منطقی بود؛ اما در سال‌های اخیر با افزایش تصاعدی هزینه اجاره‌ بهای خانه، این جمله بیشتر به شوخی دردآور تبدیل شده است؛ زیرا سالانه اجاره مسکن نیز مانند سایر قیمت‌ها با افزایش تورم تصاعدی بالا می‌رود و با کاهش تورم نیز هم چنان بالا می ‌رود.

تالاب کوه نمک قم از زباله‌ پاکسازی شد دوشنبه 5 اردیبهشت 1401

تالاب کوه نمک قم از زباله‌ پاکسازی شد

19 دی: مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست قم گفت: جمعی از اعضای تشکل های مردم نهاد محیط زیست به همراه مدیرکل و کارکنان این اداره کل، تالاب کوه نمک قم را از زباله‌های رهاشده پاکسازی کردند.

از تولیدکنندگان مرغ در قم حمایت می‌شود دوشنبه 5 اردیبهشت 1401
رییس جهاد سازمان کشاورزی:

از تولیدکنندگان مرغ در قم حمایت می‌شود

19 دی: رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: در راستای تنظیم هرچه بهتر بازار استان، روند تامین و توزیع گوشت مرغ درقم بر اساس نگاه حمایتی نسبت به تولیدکنندگان این محصول در کنار توجه به نیازهای مصرف‌کنندگان است.

۱۴ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی قم بستری شدند یکشنبه 4 اردیبهشت 1401

۱۴ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی قم بستری شدند

19 دی: رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: طی بیست و چهار ساعت منتهی به چهارم اردیبهشت ماه جاری، ۲۹ بیمار با علائم ابتلا به کرونا در مراکز درمانی استان پذیرش و ۱۴ بیمار نیز برای طی مراحل درمان بستری شدند.

موارد مشکوک بیماری سرخک به سرعت اعلام شود یکشنبه 4 اردیبهشت 1401
معاون علوم پزشکی قم:

موارد مشکوک بیماری سرخک به سرعت اعلام شود

19 دی: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم، هوشیاری در پیشگیری از شیوع بیماری سرخک در استان را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: بهترین راه مقابله با این بیماری انجام واکسیناسیون و گزارش فوری موارد مشکوک به سرخک جهت انجام مداخله‌های بهداشتی توسط کارشناسان مرکز بهداشت است.

تزریق ۵۴۰۰ دُز واکسن سرخک به اتباع خارجی در قم یکشنبه 4 اردیبهشت 1401

تزریق ۵۴۰۰ دُز واکسن سرخک به اتباع خارجی در قم

19 دی: رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم گفت: از زمان اعلام هشدار در مورد شیوع سرخک در کشور، بیش از پنج هزار و ۴۰۰ دُز واکسن تکمیلی سرخک به گروه سنی ۹ ماهه تا ۳۰ سال اتباع غیرایرانی مقیم قم تزریق شده است.

شناسایی مرکز فروش شربت‌های مخدر در قم یکشنبه 4 اردیبهشت 1401

شناسایی مرکز فروش شربت‌های مخدر در قم

19 دی: یک واحد عطاری فروشنده قرص‌ها و شربت‌های مخدر در قم، توسط تیم ویژه عملیاتی ضابطان سپاه و با همکاری عوامل نیروی انتظامی این استان شناسایی و پلمب شد.

شناسایی یک مورد فرد مبتلا به سرخک در قم جمعه 2 اردیبهشت 1401

شناسایی یک مورد فرد مبتلا به سرخک در قم

۱۹ دی: رئیس مرکز بهداشت استان از شناسایی یک مورد مثبت ابتلا به سرخک در قم خبر داد.

مسئولیت ناامنی‌های افغانستان با گروه طالبان است جمعه 2 اردیبهشت 1401
خطیب نماز جمعه قم؛

مسئولیت ناامنی‌های افغانستان با گروه طالبان است

19 دی: خطیب نماز جمعه قم گفت: کشتارهای پیاپی در مساجد افغانستان از حوادث دلخراش، زشت و قبیح است و مسئولیت این ناامنی‌ها با طالبان و کسانی که قدرت را در دست دارند است، در همین دوران کوتاه حکومت تان انواع مظالم و تعارض به نوامیس، مال و جان مردم را شاهد بودیم باید این را کنترل کنید.

روحانیان در ۲۰۰ مدرسه قم آموزش‌های دینی می‌دهند پنجشنبه 1 اردیبهشت 1401

روحانیان در ۲۰۰ مدرسه قم آموزش‌های دینی می‌دهند

19 دی: سرپرست ستاد اقامه نماز قم با بیان اینکه در مدارس این استان ۲۸۵ هزار دانش‌آموز حضور دارند گفت: ما تنها استانی هستیم که در قالب طرح شمیم به ۲۰۰ مدرسه طلبه اعزام کرده‌ایم و در ساعت‌هایی که معلم‌ها حضور ندارد و ساعت‌های خالی درسی به دانش‌آموزان آموزش‌های ارائه می‌شود.

اجبار در اقامه نماز باعث خراب شدن نیت‌ها می‌شود پنجشنبه 1 اردیبهشت 1401
امام جمعه قم؛

اجبار در اقامه نماز باعث خراب شدن نیت‌ها می‌شود

19 دی: تولیت آستان حضرت معصومه (س) گفت: همان‌طور که خدا در اقامه نماز اجبار نکرده و با تشویق و تهدید مردم را به نماز دعوت کرده است، نباید جوری باشد که مانند برخی کشورهای مسلمان کسبه به اجبار تعطیل کنند زیرا این کار نیت‌ها را خراب می‌کند.

اعضای بدن زن جوان در قم اهدا شد پنجشنبه 1 اردیبهشت 1401

اعضای بدن زن جوان در قم اهدا شد

19 دی: کارشناس مسئول اداره اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی قم گفت:‌ سومین اهدای عضو ماندگار استان در سال جاری، توسط خانواده یک زن جوان ۲۲ ساله انجام شد.

طرح بهسازی جاده قدیم قم - تهران عملیاتی شد پنجشنبه 1 اردیبهشت 1401

طرح بهسازی جاده قدیم قم - تهران عملیاتی شد

19 دی: معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: به منظور صیانت و ارتقای سطح ایمنی در یکی از سه محور مهم ترانزیتی کشور، طرح بهسازی جاده قدیم قم - تهران به اجرا گذاشته شد.

موتورسیکلت سنگین قاچاق در قم توقیف شد پنجشنبه 1 اردیبهشت 1401

موتورسیکلت سنگین قاچاق در قم توقیف شد

19 دی: مدیرکل تعزیرات حکومتی قم از توقیف یک دستگاه موتور سیکلت سنگین قاچاق و بدون مدرک شناسایی، در محور قدیم قم - تهران و محکومیت ۲۴ میلیارد ریالی متهمان مربوطه خبر داد.

نتیجه ۱۷ آزمایش کرونا در قم مثبت شد پنجشنبه 1 اردیبهشت 1401

نتیجه ۱۷ آزمایش کرونا در قم مثبت شد

19 دی: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در این استان گفت: طی شبانه روز گذشته از ۹۶ آزمایش کرونای صورت گرفته، نتیجه ۱۷ مورد مثبت شد.

کروکی خسارت‌های کم‌تر از ۱۶ میلیون تومان کشیده نمی‌شود پنجشنبه 1 اردیبهشت 1401

کروکی خسارت‌های کم‌تر از ۱۶ میلیون تومان کشیده نمی‌شود

19 دی: رئیس شعبه قم بیمه دانا گفت: در تصادف‌هایی که پلیس اقدام به کشیدن کروکی می‌کند، شرکت‌های بیمه بدون هیچ قید شرطی موظف به پرداخت خسارت هستند.

 ۲۰ هزار تُن گندم در قم برداشت می‌شود پنجشنبه 1 اردیبهشت 1401
رییس سازمان جهاد کشاورزی قم:

۲۰ هزار تُن گندم در قم برداشت می‌شود

19 دی: رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته از پانزدهم اردیبهشت‌ماه تا پایان خردادماه سال‌جاری بیش از ۲۰‌ هزار تُن گندم از سطح پنج هزار هکتار زمین زراعی زیر کشت این محصول راهبردی در استان برداشت خواهد شد.