سلامت | صفحه 317
مولکول خنثی کننده ویروس کرونا شناسایی شد سه شنبه 25 شهریور 1399

مولکول خنثی کننده ویروس کرونا شناسایی شد

19 دی: دانشمندان دانشگاه پیتسبرگ آمریکا در مطالعه اخیرشان اظهار کرده‌اند مولکول کوچکی را شناسایی کرده‌اند که ویروس کرونا را خنثی می‌کند و می‌تواند پایه و اساس برای توسعه دارویی به منظور پیشگیری و مبارزه با کووید-۱۹ باشد.

احتمالا بالای 30 درصد مردم قم به کرونا مبتلا شده‌اند دوشنبه 24 شهریور 1399
معاون وزیر بهداشت:

احتمالا بالای 30 درصد مردم قم به کرونا مبتلا شده‌اند

19 دی: معاون تحقیقات وزیر بهداشت از انجام تحقیقی روی ۱۰ هزار فرد کاملا سالم در ایران خبر داد و گفت: براساس این تحقیق مشخص شد در بعضی از شهرها مثل رشت یا قم یا بعضی از شهرهای مازندران تعداد افرادی که به کرونا مبتلا شده بودند بیشتر از ۳۰ درصد بود.

رکورد ابتلای روزانه به کرونا، در جهان شکسته شد دوشنبه 24 شهریور 1399

رکورد ابتلای روزانه به کرونا، در جهان شکسته شد

19 دی: بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت، با ثبت مجموع ابتلای جهانی ۳۰۷ هزار و ۹۳۰ مورد در ۲۴ ساعت گذشته (روز یکشنبه)، بالاترین رکورد ابتلای روزانه ثبت شد.

ایران تا ۶ ماه آینده روی واکسن کرونا حساب باز نمی‌کند دوشنبه 24 شهریور 1399

ایران تا ۶ ماه آینده روی واکسن کرونا حساب باز نمی‌کند

19 دی: معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شیوع کرونا در پاییز و زمستان امسال افزایش می‌یابد و روند صعودی خواهد داشت، مهمترین اقدام رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و تا ۶ ماه آینده روی واکسن کرونا هیچ حسابی باز نمی‌کنیم.

حال عمومی استاد انصاریان رو به بهبود است دوشنبه 24 شهریور 1399
در اطلاعیه‌ای اعلام شد؛

حال عمومی استاد انصاریان رو به بهبود است

19 دی: دفتر اطلاع‌رسانی حجت‎‌الاسلام انصاریان در اطلاعیه‌ای گفت: با عنایت الهی و دعای مؤمنین، روند درمانی مناسب و حال عمومی استاد رو به بهبود است.

نحوه توزیع و قیمت واکسن آنفلوآنزا دوشنبه 24 شهریور 1399

نحوه توزیع و قیمت واکسن آنفلوآنزا

19 دی: مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو ضمن تشریح زمان و نحوه توزیع، عرضه و قیمت واکسن آنفلوآنزا، گفت: امسال به گونه ای برنامه ریزی شده که یکی از اعضای خانواده بتواند با مراجعه به داروخانه و ثبت کد ملی خود و دو نفر دیگر از اعضای خانواده اش، تا سقف سه عدد واکسن آنفلوآنزا دریافت کند.

موج سوم کرونا شدیدتر خواهد بود/ نگرانی کادر درمان کشور دوشنبه 24 شهریور 1399
عضو شورای عالی نظام پزشکی:

موج سوم کرونا شدیدتر خواهد بود/ نگرانی کادر درمان کشور

19 دی: عضو شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به همزمانی آنفلوانزا با کووید ۱۹، گفت: موج سوم کرونا با شدت بیشتری رخ خواهد داد.

واکسن آنفلوآنزا از ابتدای مهرماه توزیع می شود دوشنبه 24 شهریور 1399
رئیس جمعیت هلال احمر:

واکسن آنفلوآنزا از ابتدای مهرماه توزیع می شود

19 دی: رئیس جمعیت هلال احمر گفت: با توجه به همزمانی شیوع ویروس کرونا و آنفلوآنزا در پاییز و زمستان سال جاری، وزارت بهداشت قصد دارد 16 میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا وارد کشور کند که از این میزان، هلال احمر وظیفه خرید و تامین 2 میلیون دوز واکسن را برعهده دارد و هفته آینده واکسن خریداری شده از سوی هلال احمر به کشور وارد می شود.

واکسن آنفلوآنزا فقط برای ۱۶ میلیون ایرانی وجود دارد یکشنبه 23 شهریور 1399

واکسن آنفلوآنزا فقط برای ۱۶ میلیون ایرانی وجود دارد

19 دی: رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به نگرانی‌های موجود در رابطه با همزمانی شیوع آنفلوآنزا و کووید ۱۹ در فصل سرد سال، علایم بالینی قابل افتراق این دو بیماری را تشریح کرد.

ورود کرونا به مدرسه شاهد در تهران/دو معلم و سه ناظم و چند دانش آموز مبتلا شدند! یکشنبه 23 شهریور 1399

ورود کرونا به مدرسه شاهد در تهران/دو معلم و سه ناظم و چند دانش آموز مبتلا شدند!

19 دی: برادر یکی از معلمان مدرسه دخترانه شاهد که مبتلا به کووید 19 شده است، در توییتی اعتراض خود به روند بازگشایی مدارس را عنوان کرد. مدیر مدرسه مذکور به این توییت واکنش نشان داد.

آخرین آمار کرونا در ایران یکشنبه 23 شهریور 1399

آخرین آمار کرونا در ایران

19 دی: سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۱۲۸ بیمار کرونای دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۲۳ هزار و ۱۵۷ نفر رسید و ۲۸ استان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا قرار دارند.

تمهیدات ویژه آزمایشگاهی برای کرونا و آنفلوآنزا در پاییز یکشنبه 23 شهریور 1399

تمهیدات ویژه آزمایشگاهی برای کرونا و آنفلوآنزا در پاییز

19 دی: مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع وزارت بهداشت ضمن اعلام تمهیدات اندیشیده در سطح آزمایشگاه ها در آستانه فصل سرد سال، اقدامات انجام شده برای استفاده از کیتهای دو کاره تشخیص همزمان آنفلوآنزا و کرونا را تشریح کرد.

تسهیلات جدید برای ۴۵ میلیون بیمه شده تامین اجتماعی یکشنبه 23 شهریور 1399

تسهیلات جدید برای ۴۵ میلیون بیمه شده تامین اجتماعی

19 دی: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: از روز یکشنبه همه پزشکان، دندانپزشکان و ماما‌ها طرف قرارداد سازمان محسوب می‌شوند.

نسخه‌های بیمه تأمین اجتماعی از ۳۰ مهر الکترونیکی می‌شود یکشنبه 23 شهریور 1399
کمیسیون بهداشت مجلس:

نسخه‌های بیمه تأمین اجتماعی از ۳۰ مهر الکترونیکی می‌شود

19 دی: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت که طبق توضیحات رئیس سازمان تأمین اجتماعی از ۳۰ مهرماه نسخه‌های بیمه تأمین اجتماعی الکترونیکی خواهد شد.

جانباختگان کرونا در ایران از مرز ۲۳ هزار نفر گذشت شنبه 22 شهریور 1399

جانباختگان کرونا در ایران از مرز ۲۳ هزار نفر گذشت

19 دی: سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۱۱۶ بیمار کرونای دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۲۳ هزار و ۲۹ نفر رسید و ۲۸ استان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا قرار دارند.

آمپول تقلبی کرونا جان ۶ نفر را گرفت شنبه 22 شهریور 1399

آمپول تقلبی کرونا جان ۶ نفر را گرفت

19 دی: فرمانده انتظامی غرب استان تهران از انهدام شبکه فروشندگان آمپول تقلبی کرونا در شهریار خبر داد و گفت: ۶ نفر از مصرف کنندگان این داروی تقلبی جان خود را از دست دادند.

واکسن ایرانی کرونا به زودی وارد مرحله انسانی می‌شود شنبه 22 شهریور 1399

واکسن ایرانی کرونا به زودی وارد مرحله انسانی می‌شود

19 دی: عضو ستاد کرونای تهران و رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار داشت: واکسن‌ ویروس‌های ضعیف و کشته شده کرونا با تلاش محققان این دانشگاه از مرحله حیوانی عبور کرده و به زودی وارد مرحله انسانی می‌شود.

چند نکته ضدکرونایی برای دانش‌آموزان شنبه 22 شهریور 1399

چند نکته ضدکرونایی برای دانش‌آموزان

19 دی: در حال حاضر که فصل بازگشایی مدارس رسیده و همچنان هم در شرایط کرونایی به سر می بریم، باید به دانش آموزان یادآوری کنیم که سال تحصیلی امسال با سال های قبل متفاوت است و لازم است یکسری نکات و مسائل بهداشتی را رعایت کنند.

راهکار‌های ساده برای از بین بردن علائم کرونا در خانه شنبه 22 شهریور 1399

راهکار‌های ساده برای از بین بردن علائم کرونا در خانه

19 دی: سرویس سلامت همگانی بریتانیا با صدور بیانیه ای، راهکار‌های ساده خانگی برای از بین بردن علائم کرونا در بیماران را اعلام کرد.

خدمات کرونایی برای اتباع خارجی رایگان است شنبه 22 شهریور 1399
سخنگوی وزارت بهداشت:

خدمات کرونایی برای اتباع خارجی رایگان است

19 دی: سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طبق ابلاغ وزیر بهداشت، همه خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده به جمعیت اتباع و مهاجران خارجی برای مراقبت کووید ۱۹ به صورت رایگان ارائه می‌شود.