یادداشت پایگاه خبری ۱۹ دی آنلاین با عنوان «بیزاری از بیزاری» به قلم رضا صدرایی بدین شرح است:

سخنان امام جمعه رشت که در اختتامیه جشنواره تئاتر کودک ایثار در رشت که گفته بود: از تمام دخترانی که اینجا حجاب را رعایت نکرده‌اند، بیزارم. بازتاب منفی گسترده‌ای در کشور داشت تا جایی که بسیاری از اصول‌گرایان هم از این سخنان بیزاری جستند.
حجت الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی گفت: وظیفه ما در مقابل انحرافات، دغدغه‌مندی است نه اینکه بگوییم بیزاریم! دلمان را خوش نکنیم به آن جمعیتی که با ما و گرایش ما همراه هستند.
حجت الاسلام والمسلمین مروی در سخنانی اظهار کرد: دشمن با ابزاری که در دست دارد، می‌خواهد نسل جوان را از ما بگیرد. ببینیم ما نسبت به جوانانی که اگرچه در عمق وجود و باطن خود نسبت به اسلام و ارزش‌های اسلام و انقلاب معتقد هستند ولی در برخی افکار و عقاید یا ظاهر خود با ما تفاوت دارند یا دچار انحرافاتی شده‌اند، چه کرده‌ایم و در مقابل آنها چه مسئولیتی داریم.
وی افزود: نمی‌توانیم بگوییم حالا که او دچار انحراف شده است، نسبت به او بی‌زاریم! این جوانان، فرزندان اسلام و ایران و انقلاب ما هستند و ما وقتی انحرافی در این‌ها می‌بینیم، باید در هدایت آنها بی‌تابی کنیم نه بی‌اعتنایی! ️باید در بین نسل جوان برویم. با آنها حرف بزنیم. انس بگیریم. احترام کنیم. گوش شنوا برای سخنانشان داشته باشیم. فقط عادت نکنیم ما حرف بزنیم.
مهدی فضائلی، عضو دفتر رهبر انقلاب نوشت: رهبر انقلاب: رفتار امام جمعه باید همانند رفتار پدر با فرزندان خود باشد و باید همه را بر سر سفره معنویت و دین بنشاند.
روزنامه رسالت با تصریح به اینکه نمایندگان ولی‌فقیه هم باید ایشان را نمایندگی کنند و لاجرم نیاز است ابتدا منظومه آراء و اندیشه ولی را فهم کرده و سپس آن‌ها را در مقام نظر و عمل، پیاده کنند، نوشت: نماینده موظف است، آینه‌وار نظرات و مطالب اصیل را نمایش داده و پیگیری کند تا حقیقتاً او را نمایندگی کرده باشد وگرنه در این امانت، خیانت کرده ...
در بخش دیگری از این مطلب آمده است: چرا زبان این نسل را نمی‌فهمیم و ازقضا گمان می‌کنیم با این اعلام برائت‌ها و بیزاری‌جستن‌ها بهترین کار را انجام می‌دهیم؟ باور کنید که این‌گونه عمل کردن در قبال خطاها، خود بزرگترین خطاست

  • نویسنده :
  • منبع :