19 دی: یاسر هاشمی‌رفسنجانی در یادداشت کوتاهی در واکنش به اظهارات اخیر وزیر خارجه پیرامون «تغییر نشست خبری با وزیر خارجه سعودی» گفت: به چیستی و پیش و پسِ پرده‌ی ماجرای اخیر، کاری ندارم. اما این ادعای آقای عبداللهیان، دو برداشت متفاوت را در اذهان ایجاد می‌کند.
یاسر هاشمی‌رفسنجانی در یادداشت کوتاهی به اظهارات اخیر وزیر خارجه پیرامون «تغییر نشست خبری با وزیر خارجه سعودی» واکنش نشان داد. 
در این یادداشت آمده است:
آقای «امیرعبداللهیان» وزیر خارجه در واکنش به جنجال اخیر در مورد علت تغییر محل نشست خبری وزیر خارجه سعودی گفته است: تلاش برای اتحاد و برادری بین امت اسلام و مردم مظلوم و آگاه منطقه، همان طرحی بود که سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی عزیز، قهرمان بزرگ مبارزه با صهیونیسم و تروریسم، برای اجرای آن ۳۰ سال نخوابید!
به چیستی و پیش و پسِ پرده‌ی ماجرای اخیر، کاری ندارم. اما این ادعای آقای عبداللهیان، دو برداشت متفاوت را در اذهان ایجاد می‌کند. 
اول این‌که برخلاف تصور رایج و مالوف، «دیپلماسی» بر «میدان» ارجحیت یافته؛ موضوعی که سابق بر این و بالاخص در دولت گذشته، محل منازعه‌ی بسیاری از شبه‌انقلابیون بود. آن‌ها در طول دولت گذشته و به‌خصوص پس از افشای مشکوکِ صوت آقای ظریف، مرتب تاکید می‌کردند که این «میدان» است که تعیین‌کننده است، و نه «دیپلماسی». حالا اما گویا جناب عبداللهیان، بر نظریه‌ی هم‌فکران خود، خط بُطلان کشیده است. 
نکته‌ی دوم آن‌که سخنان جناب وزیر خارجه، تکذیب ادعای سخنگوی خود است. سخنگوی وزارت‌خارجه درست دقایقی پس از جنجال اخیر، ادعا کرد که «تغییر نشست وزرای خارجه‌ی ایران و سعودی، “مشکل فنی” بوده است». حال آن‌که توییت اخیر امیر عبداللهیان، تلویحاً تایید اختلاف‌نظر بر سر عکس سردار سلیمانی بر دیوار نشست‌خبری بوده است. آیا آقای عبداللهیان هم -مانند کثیری از ناظران سیاسی- ادعای سخنگوی خود را کذب می‌خواند؟ به زعم من، بله!

  • نویسنده :
  • منبع :