یادداشت پایگاه خبری ۱۹ دی آنلاین با عنوان «خودسرها این بار مغموم و شکست خورده» به قلم رضا صدرایی بدین شرح است:

سال‌ها قبل، کفن پوش‌ها به کنسرت‌های قانونی حمله می‌کردند و فاتحانه سرود می‌خواندند. امروز، اما عوامل انتظامی و قانون و مدیرانی باهوش، از تمام حوادث پیشگیری کردند. حوادثی که قطعاً می‌توانست دستمایه بسیاری از اخبار تلخ و نادرست شود.
این جملات بک خبرنگار از برخورد با خودسرها در دولت یک دست رئیسی است. بهمن بابازاده خبرنگاری که خود در تالار وحدت حضور داشت گفته: «لندکروزی سفید مقابل درب بنیاد رودکی ترمز کرد و پنج مرد به سرعت از ماشین پیاده شدند و به مردم حاضر در صف مقابل تالار وحدت حمله کردند. آن‌ها فحاشی می‌کردند و حتی به عکاس بنیاد رودکی که از ورود مردم به سالن کنسرت تصویربرداری می‌کرد حمله کردند و او را مورد ضرب و شتم قرار دادند. در این لحظه حراست بنیاد رودکی سر رسید و آن پنج مرد را دستگیر و تحویل نیروی انتظامی داد.
محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد از اولین مسئولانی بود که در اینم.رد واکنش نشان داد و گفت: برخی دنبال تحریک افکار عمومی و ایجاد دوقطبی‌سازی بوده تا فضای رسانه‌ای کشور را سنگین کرده و آرامش فضای فرهنگ و هنر را از بین ببرند. اجازه نمی‌دهیم عده‌ای بخواهند در فضاهای فرهنگی و هنری کشورمان هنجارشکنی کنند. اگر در کنار این اتفاقات معدود و اندکی هم رخ داد، آن را به پای اهالی فرهنگ و هنر نمی‌نویسیم.
روزنامه جوان در این خصوص هم نوشت: امروز دیگر در دهه ۷۰ به سر نمی‌بریم که عده‌ای با استفاده از خلأهای امنیتی بتوانند به اماکن فرهنگی و اجتماعی یورش برده و موجب تهیه خوراک رسانه‌ای برای بیگانگان شوند. اداره‌کنندگان کنسرت‌ها و نیروهای حراست به وظایف خود آگاهی دارند و قطعاً لازم نیست عده‌ای بخواهند از بیرون به بهانه‌های واهی نظم و انضباط برنامه‌های فرهنگی را بر هم بزنند. اگر دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی در این موارد به طور دقیق و به موقع به وظایف خود عمل نکنند، بهترین بهره‌برداری را دشمنان نظام و انقلاب خواهند برد که البته این بار نیز مردم اولویت‌های اصلی را فراموش نکرده و مطالبات اصلی را گم نخواهند کرد.»
پایگاه خبری فرارو با نگاه متفاوت نوشت: این نخستین بار نیست که یک کنسرت موسیقی دارای مجوز از مرجع رسمی فرهنگ و هنر کشور با حاشیه همراه می‌شود، اما قطعاً این نخستین بار است که رسانه‌های انقلابی و مسئولان، هم صدا حمله افراد خودسر به یک کنسرت را محکوم می‌کنند.


  • نویسنده :
  • منبع :