یادداشت پایگاه خبری ۱۹ دی آنلاین با عنوان «صنیع خانی انقلابی معیار» به قلم حسین علایی بدین شرح است:

الان فرزند سردار سید علی صنیع خانی اطلاع داد که پدر عزیزش از دنیا رفته است و به برادر شهیدش سیدمحمد پیوسته است.
این دو برادر سالها از عوارض شیمیایی دوران جنگ رنج کشیدند و هر دو هم در نهایت جان خود را در راه خدا و برای اعتلای ایران تقدیم کردند.
سردار صنیع خانی از انقلابیون مبارزی بود که برای کنار زدن استبداد شاهنشاهی تلاش زیادی کرد. او به دنبال برپایی نظام عدل اسلامی در ایران بود به گونه‌ای که امکان بازسازی دیکتاتوری و حاکمیت یک خاندان و یک گروه بر مردم ایران برای همیشه از بین برود.
او برای پاسداری از انقلاب در همان روزهای نخست پیروزی با کمک سایر دوستانش مثل شهید حاج داود کریمی در کمیته نازی آباد فعال شد و سپس به سپاه پیوست.
او از جمله پاسداران فعالی بود که راه شهیدان را همواره در رفتارهای خود در نظر داشت و نگران کم رنگ شدن مخالفت با ظلم در همه جا و بویژه در بین مسئولین کشور بود.
سیدعلی صنیع خانی همیشه از مظلومین در همه جا دفاع می‌کرد و ضد ظلم و مخالف ظالم بود و برای برقراری عدالت در جامعه تلاش می‌کرد.
از قبل از پیروزی انقلاب او را می‌شناختم و همیشه به وی ارادت داشتم. انسان باصفایی بود که از بودن در کنار او احساس آرامش و اطمینان داشتم.
به امام خمینی خیلی ارادت داشت و همواره نگران کنار زدن پیشکسوتان جهاد و شهادت بود.
برای مدتی طولانی از نزدیک شاهد فعالیت‌های او در نیروی دریایی سپاه بودم. او تلاش داشت تا قدرت سخت و قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران افزایش یابد. اما به قدرت نرم که از طریق محبت و مهربانی ایجاد می‌شود، اهمیت بیشتری می‌داد.
او در سالهای آخر عمر نگران شیوه‌های حکمرانی در ایران بود و از عقب افتادن ایران در توسعه و پیشرفت، به شدت در رنج بود.
او رفت و از غصه خوردن راحت شد و دوستان خود را تنها گذاشت.
به پدر عزیز، خانواده محترم، فرزندان پرتلاشش و نیز به همه مصیبت دیدگان خاندان معزز شهید صنیع خانی تسلیت عرض می‌کنم.
عاش سعیداً و مات سعیداً



  • نویسنده :
  • منبع :