یادداشت پایگاه خبری ۱۹ دی آنلاین با عنوان «باز پاییز با انواع سویه‌های کرونا» به قلم رضا صدرایی بدین شرح است:

پاییز از راه رسید. باز کرونا، باز آنفلوانزا و باز انواع و اقسام ویروس‌ها از راه رسیده و یا در راه‌اند... پاییز سال گذشته، بیمارستان‌ها درگیر آغاز زودهنگام آنفلوانزا، هجوم ویروس‌های تنفسی، و یک موج زمستانی دیگر کرونا بودند. این روزها اهمیت رعایت موارد بهداشتی و دستورالعمل‌های پیشگیری دوباره داغ شده است.
عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا با هشدار در مورد افزایش موارد بستری ناشی از کرونا در مراکز درمانی، می‌گوید: در حال حاضر شمار مراجعه کنندگان و موارد بستری ناشی از ابتلا به کرونا در مراکز درمانی زیاد شده و از مردم می‌خواهیم هشدارهای بهداشتی را جدی بگیرند.
مینو محرز تصریح کرد: افرادی که از مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی به کشور بازگشتند باید در دید و بازدیدهای خود اصول بهداشتی را رعایت کرده و در صورت داشتن علائمی مانند سرفه، تب و آبریزش بینی سه تا پنج روز در قرنطینه بمانند.
بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۷۸۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در هفته گذشته در کشور شناسایی شد و ۲۱۰ نفر از آنها در مراکز درمانی بستری شدند.
پیش از این وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادعا کرده بود: کرونا در کشور از وضعیت همه‌گیری یا پاندمی به وضعیت بومی یا آندمی تبدیل شده که وضعیتی مشابه آنفلوانزای فصلی دارد
دکتر پیام طبرسی هم در گفت‌وگو با ایسنا گفته بود: باید بدانیم که کرونا همچنان وجود دارد و از بین نرفته است. اکثر مواردی هم که سرماخوردگی استنباط می‌شود، کروناست،
شهنام عرشی، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت به خبرگزاری ایسنا گفت: «بیش از ۲۰ سویه و زیرسویه مختلف از کرونا در کشور در گردش است که حتی نام برخی از این زیرسویه‌ها را شاید خیلی‌ها نشنیده باشند.
او گفت: بر اساس آخرین دستورالعمل کمیته ملی واکسیناسیون کووید۱۹، افراد بالاتر از ۶۰ سال سن، در صورتی که در یک سال گذشته واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند، یک نوبت یادآور واکسن کرونا تزریق کنند.
  • نویسنده :
  • منبع :