یادداشت پایگاه خبری ۱۹ دی آنلاین با عنوان «وعده‌های بی سرانجام درباره خودرو» به قلم محمود اکبری بدین شرح است:

پس از حضور عباس علی‌آبادی بر مسند وزارت صمت بود که وعده‌های قابل‌توجهی در خصوص بازار و صنعت خودرو و ساماندهی آن توسط شخص وزیر و معاونین آن مطرح شد اما شرایط موجود حاکی از آن است که این وعده‌ها هنوز به سرانجام نرسیده و عقیم مانده است.
به گزارش الف، گویا ساماندهی بازار خودروی کشور چه در بخش تولیدات داخلی و چه در حوزه واردات قرار نیست به سرانجامی برسد و با وجود وعده‌های مطرح شده، افق روشنی برای آن وجود ندارد.
خودروهای داخلی که اخیراً با افزایش قیمت‌های چشمگیر مواجه شده‌اند و با مصوبه شورای رقابت، برخی محصولات پر طرفدار از جمله دنا پلاس،‌ سورن، پژو ۲۰۷، رانا پلاس و تارا افزایش قیمت‌های ۸۰ تا ۱۷۰ میلیون‌تومانی داشته‌اند. در خصوص خودروهای خارجی هم چه در بخش واردات خودروهای صفر کیلومتر و چه خودروهای کارکرده، هنوز نتیجه مورد نظر حاصل نشده.
خودروهای صفر وارداتی اغلب از محصولات بی‌کیفیتی بوده که در بازارهای جهانی جایگاه قابل‌توجهی ندارند و عجیب آنکه با قیمت‌های گزاف به مشتریان فروخته می‌شوند و علاوه بر این، طرح واردات خودروهای کارکرده هم با وجود سپری‌شدن چندین ماه از تصویب کلیات لایحه واردات خودروهای کارکرده در مجلس، تصویب آیین‌نامه آن با تأخیر مواجه شد و چندروزی است که توسط دولت تصویب شده و البته هنوز ابلاغ نشده است.
قیمت‌های عجیب و گزاف خودروهای وارداتی به‌حدی نامعقول است که صدای برخی از نمایندگان مجلس هم بلند شده و نسبت به این مسئله معترض شده‌اند. جلال رشیدی کوچی، یکی از کسانی است که نسبت به این مسئله گلایه داشته و اظهارات تندی را هم مطرح کرده است. او از مقاصد و سودجویی عده‌ای در این خصوص صحبت کرده و گفته:‌ «به‌زودی توضیحات صریحی خواهم داد و حتماً اسم خواهم آورد. من از کسانی که به مردم خیانت می‌کنند و خودروی ۵۰۰ میلیونی را تا ۲ میلیارد بالا بردند و قیمت خودروی ۷۰۰ میلیونی را تا ۲ میلیارد و ۷۰۰ بالا بردند اسم می‌برم. خیلی‌ها از من سؤال می‌پرسند درباره قیمت‌ها و اینکه آیا واردات تاثیری می‌گذارد یا نه؟ اصلاً واردات به چه شکلی انجام می‌شود و اینکه چکار باید بکنند. من به صورت دقیق، مستند و موشکافانه توضیح خواهم داد و از حق مردم به هیچ عنوان کوتاه نخواهم آمد.»



  • نویسنده :
  • منبع :