یادداشت پایگاه خبری ۱۹ دی آنلاین با عنوان «آمریکا شریک قتل عام فلسطینی‌ها» به قلم رضا صدرایی بدین شرح است:

دبیر کل سازمان ملل متحد بامداد جمعه درباره میزان تلفات غیرنظامیان در غزه در نتیجه حملات رژیم اسرائیل هشدار داد. وی تصریح کرد حجم عملیات نظامی اسرائیل علیه حماس و میزان مرگ و میرها و تخریب‌ها در غزه بی‌سابقه و غیرقابل تحمل هستند.
سندرز سناتور آمریکایی هم در نامه‌ای به جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، رویکرد نظامی رژیم اسرائیل را «غیر اخلاقی» دانست و سندرز سناتور مستقل ایالت ورمونت آمریکا بر تلفات انسانی جنگ اسرائیل علیه مردم غزه از جمله آوارگی دسته جمعی، افزایش تلفات و بمباران بی‌رویه تأکید کرد.
این سناتور یهودی در نامه خود به بایدن، نوشت: این حملات نه تنها یک فاجعه انسانی بلکه یک جنایت جمعی است که با بمب‌ها و تجهیزات تولید و ارائه شده توسط آمریکا و مالیات سنگین آمریکایی‌ها انجام می‌شود و متأسفانه ما در این قتل عام شریک هستیم.
بایدن به دنبال ارائه بیش از 10 میلیارد دلار کمک نظامی اضافی به اسرائیل است اما سندرز از او خواست از ارائه این کمک‌ها خودداری کند. سندرز گفت: این پول امکان ادامه بمباران گسترده و بی‌رویه کابینه بنیامین نتانیاهو را فراهم می‌کند.
وی همچنین از دولت بایدن خواست تا از تلاش‌های سازمان ملل برای تضمین یک آتش‌بس فوری بشردوستانه حمایت کند.
وزارت بهداشت غزه اعلام کرده است که شمار شهدا از ابتدای حمله اسرائیل در 7 اکتبر تاکنون به 18 هزار و 412 نفر افزایش یافته و شمار مجروحان نیز از مرز 50 هزار نفر عبور کرده است.
بر اساس گزارش دفتر بشردوستانه سازمان ملل (اوچا) نزدیک به 90 درصد از ساکنان غزه آواره شده‌اند.
آمریکا 17 آذرماه 1402 قطعنامه پیشنهادی گروهی از کشورهای عربی و اسلامی را برای برقراری آتش بس فوری در غزه در شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد.
از سوی دیگر نظرسنجی مرکز تحقیقات سیاسی و نظرسنجی فلسطین از فلسطینیان ساکن نوار غزه و کرانه باختری نشان می‌دهد که 72 درصد یعنی سه‌چهارم فلسطینیان از جنبش حماس حمایت می‌کنند و معتقدند که حماس در حمله علیه رژیم صهیونیستی در 7 اکتبر گذشته درست عمل کرده است.
بر اساس نظرسنجی اخیر، 52 درصد از مشارکت‌کنندگان در نوار غزه و 85 درصد از مشارکت‌کنندگان در کرانه باختری نقش حماس در جنگ جاری را تأیید کرده‌اند. در حالی٬که فقط 11 درصد از این افراد، از عملکرد «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ابراز رضایت کرده‌اند.
  • نویسنده :
  • منبع :