یادداشت پایگاه خبری ۱۹ دی آنلاین با عنوان «انتخابات را رقابتی کنید» به قلم رضا صدرایی بدین شرح است:

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همه کسانی که در جامعه مخاطب دارند از جمله علمای اعلام، استادان دانشگاه و حوزه، صداوسیما و مطبوعات را به دعوت از مردم برای مشارکت در انتخابات فراخواندند و گفتند: انتخابات تنها مسیر صحیح و حقیقی است که می‌تواند حاکمیت ملی مردم را تأمین کند.
ایشان مشارکت ضعیف را منجر به تشکیل مجلسی ضعیف و ناتوان در رفع کامل مشکلات برشمردند و تأکید کردند: برطرف کردن مشکلات نیازمند مشارکت قوی و تشکیل مجلسی قوی است.
با سخنان رهبری ضرورت دارد که زمینه و شرایط به گونه‌ای فراهم شود که شاهد حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات آتی و در پای صندوق‌های رأی باشیم. بی‌تردید بحث انتخابات و ضرورت افزایش مشارکت‌ عمومی را نمی‌توان به عنوان یک اتفاق و رخدادی که نتیجه یک عامل و فاکتور است در نظر گرفت. عوامل فراوان و فاکتور‌های متکثری باید در کنار هم قرار بگیرند تا مشارکت مردم در انتخابات بالا رود و فضای مطلوبی در کنشگری سیاسی جامعه فراهم شود. مهم‌ترین فاکتور برای افزایش مشارکت در انتخابات، رقابتی شدن آن است. اگر این فضا و فرصت فراهم شود برای رقابت حداکثری، طبیعتا مردم هم به عنوان مخاطب اصلی در مشارکت انتخاباتی، رغبت بیشتر و مهم‌تر از آن امکان انتخاب وسیع‌تری را پیدا می‌کنند. این روند درست و بسترسازی مناسب، جامعه را برای مشارکت بیشتر در انتخابات تشویق می‌کند.
به همین دلیل است که رهبر انقلاب گفتند: میدان باید برای حضور جناح‌های سیاسی و گرایش‌های گوناگون سیاسی-اقتصادی-فرهنگی در مسابقه بزرگ انتخابات باز باشد تا همه دیدگاه‌ها و نگاه‌ها در این میدان فعال باشند
مخاطب این بخش از سخنان ایشان قطعاً مسئولان برگزاری انتخابات اعم از شورای نگهبان، وزارت کشور و نیروهای امنیتی هستند که در رویه خود باید تجدید نظر کنند و بستری را فراهم کنند تا همه گروه‌ها، احزاب و جریان‌های سیاسی وارد عرصه انتخابات شوند، تا شاهد افزایش مشارکت مردم در انتخابات باشیم.
  • نویسنده :
  • منبع :