یادداشت پایگاه خبری ۱۹ دی آنلاین با عنوان «روابط ایران و پاکستان نباید آسیب ببیند» به قلم محمود اکبری بدین شرح است:

علیرغم سخنان وزیر کشور که دیروز ادعا کرد مرزهای ایران و پاکستان صلح و دوستی بوده و خواهد بود و روابط بین ۲ کشور بسیار خوب و نزدیک است، پاکستان از حمله موشکی ایران به مقر جیش الظلم به شدت عصبانی است و در واکنش به این اقدام ایران وزارت امور خارجه پاکستان با صدور بیانیه‌ای ادعا کرد: پاکستان نقض بی‌دلیل حریم هوایی خود توسط ایران و حمله به داخل خاک پاکستان که منجر به کشته شدن دو کودک بی‌گناه و مجروح شدن سه دختر شد را به شدت محکوم می‌کند. این نقض حاکمیت پاکستان کاملاً غیرقابل قبول است و می‌تواند عواقب جدی داشته باشد.
دستگاه دیپلماسی پاکستان مدعی شد: نگران‌کننده‌تر اینکه این اقدام غیرقانونی علی‌رغم وجود کانال‌های ارتباطی متعدد بین پاکستان و ایران صورت گرفته است. در این بیانیه ادعا شده است: به ایران اطلاع دادیم که کلیه گفت و گوهای سطح بالا و سفرهای دوجانبه برنامه‌ریزی شده میان دو کشور را لغو کرده‌ایم.
در این ارتباط ستاد نیروی‌های مسلح پاکستان نیز اعلام کرد که جلسه مشترک ما با نیروی هوایی به پایان رسید و گزینه‌های پاسخ لازم به ایران در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.
 از سوی دیگر در گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران با آقای جلیل عباس جیلانی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی پاکستان، طرفین درخصوص آخرین وضعیت روابط دوجانبه گفتگو و تبادل نظر کردند.
 وزیر امور خارجه ایران در این تماس ضمن ابراز خرسندی از روابط دوستانه دو کشور، اهمیت تداوم همکاری‌ها و ارتباط نزدیک مسئولان دو کشور در حوزه‌های مختلف را مورد تأکید قرار داد.
 امیرعبداللهیان با تأکید بر احترام جمهوری اسلامی ایران به حاکمیت و تمامیت ارضی کشور دوست، برادر و همسایه پاکستان اظهار داشت: حاکمیت و تمامیت ارضی پاکستان قویاً مورد توجه ماست.
 رئیس دستگاه دیپلماسی، امنیت پاکستان را امنیت جمهوری اسلامی ایران خواند و تصریح کرد، جریان موسوم به جیش العدل، گروهکی تروریستی است که علیه امنیت مشترک دو کشور اقدام می‌کند.
وزیر امورخارجه پاکستان هم تصریح کرد: اسلام آباد انتظار دارد مقابله با گروه‌های تروریستی در پاکستان توسط نیروهای پاکستان انجام شود.

  • نویسنده :
  • منبع :