یادداشت پایگاه خبری ۱۹ دی آنلاین با عنوان «تا ابد تقصیر دولت قبل است» به قلم محمود اکبری بدین شرح است:

وضعیت تکان‌دهنده معیشتی و شرایط فرسایشی اقتصاد تاثیر عمیق خود بر روح و روان مردم را نشان داده است. مرکز مطالعات شهرداری تهران با انجام تحقیقی با عنوان سرزندگی در تهران اعلام کرد: ۹۹.۷ درصد تهرانی‌ها سرزنده نیستند و یا به عبارتی افسرده هستند و فقط ۳ دهم درصد از مردم این شهر سطح مطلوبی از سرزندگی دارند. یک کارشناس اخیراً اظهار نمود که «برخی ازایرانیان از کشور مهاجرت نمی‌کنند، بلکه فرار می‌کنند» رویای مهاجرت از کشور بر اساس یک نظرسنجی به آرزوی اول صدها دانشجو بدل شده است.
مسئولین دولت سیزدهم از جمله وزیر اقتصاد در مصاحبه‌های مختلف که مدعی بودند قیمت کالا‌های اساسی طی یک دوره کوتاه کاهش خواهد یافت، در ماه‌های اخیر نرخ کالا‌های اساسی چنان افزایش یافته که کارشناسان در مورد رواج سوء تغذیه و فقر غذایی هشدار داده‌اند. نرخ راسته گوسفندی در ابتدای دولت سیزدهم قریب ۱۳۰ هزار تومان بود، قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی اخیراً اظهار کرد که نرخ گوشت قرمز «حول و حوش ۶۰۰ هزار تومان است و گوشت تنها در مغازه‌های بالای شهر ۷۰۰ هزار تومان قیمت دارد!». قیمت مرغ نیز در طول دوره دولت سید ابراهیم رئیسی بیش از ۳۵۰ درصد افزایش یافت. هیچ کالای در بازار نیست که نرخ آن رشد نیافته باشد.
در چنین شرایطی که مردم فشار اقتصادی و شرایط وخیم کشور را هر روز با گوشت و پوست خود احساس می‌کنند، دولت کماکان به انتشار آمار‌های عجیب و غریب از رشد اقتصادی و بهبود وضع معیشت مردم ادامه می‌دهد
محسن منصوری معاون اجرایی رییس جمهوری اخیراً مدعی شد دولت سیزدهم در هر حوزه‌ای عملکرد قابل قبولی دارد و در بیش از ۵۰ شاخص اقتصادی وضع دولت از قبل بهتر شده‌است.
هرچند سخنان مدیرمسئول کیهان که مدعی شد: «گران شدن دلار و خودرو و پنیر و مسکن و بلیت هواپیما و دارو و مرغ و گوشت و شیر و برنج، ربطی به دولت رئیسی ندارد» چندان محل اعتنا نیست، اما تیم رسانه‌ای و اقتصادی دولت به شکل طنزآمیزی تمام مشکلات، ضعف‌ها و سوء مدیریت‌های دولت فعلی تا ابد تقصیر دولت قبل است.
اخیراً حتی وزیر آموزش و پرورش نیز به جای تمرکز بر رشد علمی دانش‌آموزان، مدعی شد که کاهش معدل دانش‌آموزان در این دولت تقصیر دولت قبل است.
  • نویسنده :
  • منبع :