یادداشت و مقالات | صفحه 16
داد برخی نمایندگان هم درآمده است سه شنبه 20 دی 1401

داد برخی نمایندگان هم درآمده است

نمایندگان مجلس به درستی دریافته‌اند که مشکلات معیشتی فزاینده در جامعه و گرانی‌های افسارگسیخته و کاهش قدرت خرید دهک‌های میانی و محروم به گونه‌ای است که زیر چرخ مشکلات معیشتی دارند له می‌شوند.

چرخ مردم بی برجام نمی‌چرخد سه شنبه 20 دی 1401

چرخ مردم بی برجام نمی‌چرخد

آمار نشان می‌دهد که اقتصاد ایران بدون برجام هیچ رشدی نداشته و هیچ تغییری در زندگی مردم ایجاد نشده است و چه بسا برخی از زندگی‌ها با سختی‌های بیشتری روبرو شده است.

هاشمی و توطئه بدبینی به روحانیت دوشنبه 19 دی 1401

هاشمی و توطئه بدبینی به روحانیت

آیت الله هاشمی رفسنجانی، خطر استفاده ابزاری از دین و نهاد روحانیت را همچون مبارزه رضاخان با حوزه و نمادهای دینی و حتی خطرناک‌تر از آن می‌دانستند و مکرراً نسبت به تأثیر این‌گونه اقدامات در دین‌گریزی و روحانیت ستیزی جامعه بخصوص نسل جوان در آینده هشدار می‌دادند.

جای خالی هاشمی هر روز پررنگ‌تر از دیروز یکشنبه 18 دی 1401

جای خالی هاشمی هر روز پررنگ‌تر از دیروز

۱۹ دی: دلسوزی‌های موردی و کلی برای مردم و نظام مهم‌ترین ویژگی هاشمی در زمان حیاتش بود و وقت‌شناسی و درک زمان، او را از دیگر شخصیت‌های کشور متمایز می‌کرد. او مردی بی‌نظیر بود که در زمان خود و به وقت خود در آنچه خیر مردم بود با تمام وجود عمل می‌کرد.

ما اصلاً تحریم نبودیم!! شنبه 17 دی 1401

ما اصلاً تحریم نبودیم!!

جناب آقای سعید جلیلی که 8 سال مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران بود. اخیراً در اظهاراتی به جای آن که به خاطر سوء تدبیرش که منجر به تحریم‌های گسترده جهانی علیه ایران شد، دستکم عذرخواهی کند، با تحریف واقعیت‌ها گفته است: ما اصلاً ذیل فصل هفت نبودیم که بخواهیم با برجام از آن بیرون بیاییم... احتمالاً فردا هم یکی دیگر از این خیال راحت‌ها پیدا شود بگوید ما اصلاً تحریم نبودیم... تحریم نمندی؟!

این هم اشتباهی دیگر شنبه 17 دی 1401

این هم اشتباهی دیگر

حاج قاسم، سرباز با صداقت چهارشنبه 14 دی 1401

حاج قاسم، سرباز با صداقت

تلاش دوباره مخالفان و موافقان برجام سه شنبه 13 دی 1401

تلاش دوباره مخالفان و موافقان برجام

سرنوشت پرونده هسته‌ای ایران و اینکه چه سناریوهایی ممکن است شکل بگیرد، مشخص است. بدترین سناریو و چالشی‌ترین سناریو این است که دیپلماسی عملاً با شکست مواجه شود

تثبیت ارز کالاهای اساسی در ۷ پله بالاتر سه شنبه 13 دی 1401

تثبیت ارز کالاهای اساسی در ۷ پله بالاتر

با سیاست‌های فعلی کشور و با وجود عدم توافق برجام و با وجود حجم نقدینگی وحشتناکی که به اقتصاد تزریق شده است و مهم‌تر از همه، تمایل شدیدی که به خروج سرمایه در کشور وجود دارد

کالابرگ از حرف تا عمل آب می‌رود یکشنبه 11 دی 1401

کالابرگ از حرف تا عمل آب می‌رود

توصیه‌های مرجعیت شیعه شنبه 10 دی 1401

توصیه‌های مرجعیت شیعه

در قم چه خبر است؟ جمعه 9 دی 1401

در قم چه خبر است؟

در هفته گذشته ۳ هزار کودک با علائم بیماری‌های تنفسی و ویروسی به مرکز درمانی حضرت معصومه (س) مراجعه کردند. ️

نارضایتی مراجع از صدا و سیما پنجشنبه 8 دی 1401

نارضایتی مراجع از صدا و سیما

تلویزیون ملی جمهوری اسلامی ایران که باید متعلق به همه مردم باشد بدون در نظر گرفتن سلایق تمام مخاطبین باعث نارضایتی و دلسردی عموم مردم کشور و ریزش مخاطبان آن سازمان شده است.

نگرانی صهیونیست‌ها از احیای برجام سه شنبه 6 دی 1401

نگرانی صهیونیست‌ها از احیای برجام

علیرغم ابراز مخالفت و ناراحتی برخی چهره‌های جریان پایداری و حسین شریعتمداری از ارسال پیام‌های مقامات ایران و انجام مذاکرات مقدماتی برای احیای برجام، به نظر می‌رسد. زمینه‌های احیای توافق برجام بیش از همیشه فراهم شده است. تا جایی که مخالف کینه‌توز برجام، خبر از احیای برجام داد.

صدیقه شهیده یکشنبه 4 دی 1401

صدیقه شهیده

وضعیت اینترنت و ناراحتی مردم یکشنبه 4 دی 1401

وضعیت اینترنت و ناراحتی مردم

کیهان تعیین‌کننده سیاست خارجی ایران شنبه 3 دی 1401

کیهان تعیین‌کننده سیاست خارجی ایران

 انتقاد از بدتدبیری دولت شنبه 3 دی 1401

انتقاد از بدتدبیری دولت

روابط بین‌الملل را جدی بگیریم پنجشنبه 1 دی 1401

روابط بین‌الملل را جدی بگیریم

هرگز نباید بی‌عملی یا انفعال یا ضعف تیم دیپلماسی دولت را در آفرینش این وضعیت از نظر دور داشت. به نظر می‌رسد در کنار اصلاح روش‌های حکمرانی کنونی که زمینه‌ساز اجماع جهانی است، لازم است دولت محترم هرچه سریعتر به ترمیم تیم دیپلماسی کشور و وزارت خارجه بپردازد

کشور نیاز به تصمیمات بزرگ دارد دوشنبه 28 آذر 1401

کشور نیاز به تصمیمات بزرگ دارد

واقعیت این است که ارکان تصمیم گیری اقتصادی دولت حاضر هم فوق ضعیف هستند. یا علم اقتصاد را بلد نیستند و با تحصیلات دیگری بر مناصب اقتصادی و بودجه ریزی نشسته‌اند یا درسشان را درست نخوانده و مسلط نیستند و یا... به هرحال ازصدر تا ذیل دولت از نظر تأمین و رفاه اقتصاد ناموفق هستند